ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 6
Текст:проєкт
МОСТИСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
XXV ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VIII-ГО СКЛИКАННЯ
Рішення №
м. Мостиська від 16 лютого 2022 року
Про затвердження цільової Програми
фінансування окремого батальйону територіальної оборони
на 2022-2023 роки
З урахуванням вимог Закону України «Про основи національного спротиву” від 16.07.2021 року №1702-ІХ, Указу Президента України від 23 вересня 2016 року №406/2016 “Про положення про територіальну оборону України”, Указу Президента України від 01 травня 2014 року №447/2014 “Про заходи щодо підвищення обороноздатності держави”, постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 року № 214 “Питання підготовки території держави до оборони” та на виконання протокольного рішення робочої наради Львівської обласної державної адміністрації з головами районних державних адміністрацій, голова міських, селищних та сільських територіальних громад та відповідальними за виконання завдань та заходів цивільного захисту в райдержадміністраціях та територіальних громадах від 02.02.2022 року, керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Мостиська міська рада вирішили :
- Затвердити цільову Програму фінансування окремого батальйону територіальної оборони на 2022-2023, що додається.
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію міської ради з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.
Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ
Додаток до рішення
Мостиської міської ради
від 16 лютого 2022року __
ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА
фінансування окремого батальйону територіальної оборони на 2022-2023 роки
ПАСПОРТ
фінансування Львівського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки ( для військової частини А7078) за рахунок коштів міського бюджету на 2022-2023 роки (далі по тексту – Програма)
1.
Ініціатор розроблення програми
Виконавчий орган місцевого самоврядування
2.
Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади про розроблення програми
“Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про військовий обов’язок і військову службу”, “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, “Про основи національного спротиву” (вводиться в дію з 01.01.2022 року), Указу Президента України від 23 вересня 2016 року №406/2016 “Про положення про територіальну оборону України”, Указу Президента України від 01 травня 2014 року №447/2014 “Про заходи щодо підвищення обороноздатності держави”, постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 року № 214 “Питання підготовки території держави до оборони”, інших нормативно-правових актів, наказів та розпоряджень Генерального штабу Збройних Сил України.
3.
Головний розробник програми
міська рада
4.
Співрозробники програми
Військова частина А7078,
Яворівський РТЦК та СП
5.
Відповідальні виконавці програми
Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки
6.
Учасники програми
Міська рада, Військова частина А7078,
Яворівський РТЦК та СП
7.
Термін реалізації програми
2022– 2023 роки
8.
Мета Програми
Узгодження дій органів місцевого самоврядування по забезпеченню територіальної оборони;
Зміцнення матеріально-технічної та навчальної бази окремого батальйону територіальної оборони, забезпечення штабу району територіальної оборони;
Підвищення престижу військової служби;
Покращення національно-патріотичного виховання.
9.
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього
у тому числі:
480,4 тис. грн.
9.1
коштів міського бюджету
480,4 тис. грн.
10.
Очікувані результати виконання
- Покращення матеріально-технічного забезпечення для розгортання в польових умовах;
- Забезпечення проведення навчань, зборів, тренувань окремого батальйону територіальної оборони;
- Активізація діяльності органів місцевого самоврядування, пов’язаної з організацією територіальної оборони;
- Удосконалення механізму координації роботи із залучення до організації ТрО, місцевих органів державної влади та місцевого самоврядування.
І. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
В Україні формування та розвиток системи територіальної оборони здійснюється найбільш дешевим і найменш ефективним шляхом та певною мірою не відповідає сучасним вимогам та існуючим загрозам. Система комплектування військових частин і підрозділів територіальної оборони особовим складом залишається невпорядкованою, що на сьогодні є проблемою. На теперішній час максимально використовується ресурс радянської системи мобілізаційної підготовки, в основу якої покладено принцип загального військового обов’язку.
Існуюча система територіальної оборони не передбачає участі сил територіальної оборони в заходах цивільного захисту населення у мирний час та в умовах особливого періоду.
Законодавчо не визначено порядок залучення до складу сил територіальної оборони добровольців, молоді, яка навчається у закладах професійної (професійно-технічної) та вищої освіти.
Комплектування підрозділів територіальної оборони має бути змішаним. Насамперед необхідно здійснювати відбір на добровільних засадах за рахунок місцевого населення та молоді, яка досягла повноліття, а потім комплектувати відповідно до мобілізаційних завдань. Потребує перегляду питання щодо залучення жінок та молоді до військової служби в резерві територіальної оборони.
Призовники, які навчаються у закладах освіти, мають право на відстрочку від призову на строкову військову службу до лав Збройних Сил України і жодним чином не залучаються до військової справи, а після закінчення навчання здебільшого ухиляються від проходження військової строкової служби.
Разом з тим, потребують законодавчого визначення шляхи мотивації громадян до проходження контрактної служби у військовому резерві (належне грошове забезпечення, заохочення) та вдосконалення питання організації проходження служби у військовому резерві.
Не приділяється достатня увага і неефективно проводяться заходи щодо військово-патріотичного виховання, не використовуються позитивний досвід та можливості військових структур у формуванні та підготовці майбутніх захисників держави.
Діюча система територіальної оборони потребує сучасної матеріально-технічної бази, військової техніки для виконання завдань за призначенням.
Враховуючи зазначене, доцільно визначити такі завдання територіальної оборони в районі:
- своєчасне реагування та вжиття необхідних заходів щодо оборони території та захисту населення на визначеній місцевості до моменту розгортання в межах такої території угруповання військ (сил) або/чи угруповання об’єднаних сил, призначених для ведення воєнних (бойових) дій з відсічі збройної агресії проти України;
- участь у захисті населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, ліквідації наслідків ведення воєнних (бойових) дій;
- участь у підготовці громадян України до національного спротиву;
- участь у забезпеченні умов для безпечного функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування та органів військового управління;
- участь в охороні та обороні важливих об’єктів і комунікацій, інших критично важливих об’єктів інфраструктури, визначених Кабінетом Міністрів України, та об’єктів обласного, районного, сільського, селищного, міського значення, районного у містах рад, сільських, селищних, порушення функціонування та виведення з ладу яких становлять загрозу для життєдіяльності населення;
- забезпечення умов для стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) або їх перегрупування;
- участь у здійсненні заходів щодо тимчасової заборони або обмеження руху транспортних засобів і пішоходів поблизу та в межах зон/районів надзвичайних ситуацій та/або ведення воєнних (бойових) дій;
- участь у забезпеченні заходів громадської безпеки і порядку в населених пунктах;
- участь у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану в разі його введення на всій території України або в окремих її місцевостях;
- участь у боротьбі з диверсійно-розвідувальними силами, іншими збройними формуваннями агресора (противника) та не передбаченими законами України воєнізованими або збройними формуваннями;
11) участь в інформаційних заходах, спрямованих на підвищення рівня обороноздатності держави та на протидію інформаційним операціям агресора (противника).
Беручи до уваги те, що територіальна оборона залишається на сьогодні одним з найбільш економічних та доцільних способів забезпечення і підтримання на високому рівні обороноздатності держави, захисту населення від ризиків виникнення надзвичайних ситуацій та загроз військового характеру за територіальним принципом формування сил територіальної оборони, надзвичайно актуальним є впровадження нових підходів та методів.
ІІ. Визначення мети Програми
Цільова програма фінансування окремого батальйону територіальної оборони за рахунок коштів місцевого бюджету органу місцевого самоврядування Мостиської ОТГ на 2022-2023 роки, який дислокується в районі територіальної оборони №3/3 (Яворівський район) (далі – Програма) розроблена відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»
Мета Програми:- узгодження дій органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України та інших військових формувань, загальноосвітніх навчальних закладів щодо цілеспрямованої підготовки молоді до захисту Вітчизни;
- підтримання мобілізаційної готовності підрозділів територіальної оборони, на рівні необхідному для виконання завдань за призначенням;
- підвищення рівня роботи органів місцевого самоврядування в проведенні військово-облікової роботи, залучення мобілізаційних ресурсів громади;
- матеріально-технічне забезпечення роботи, окремого батальйону територіальної оборони, роти охорони та штабу району територіальної оборони;
- організація співпраці з службою зайнятості щодо якісного проведення пропаганди серед потенційних кандидатів на військову службу за контрактом;
- надання методичної підготовки викладачам допризовної підготовки щодо організації військово-патріотичного виховання юнаків, забезпечення спеціальною літературою, наочними посібниками.
Основними завданнями Програми є:
- забезпечення територіальної оборони району (громади);
- організація і проведення навчань (зборів) з організаційним ядром, особовим складом окремого батальйону територіальної оборони та роти охорони;
- виконання планів підготовки штабу району територіальної оборони на 2022-2023 роки;
- забезпечення матеріальної бази пункту управління штабу району територіальної оборони, документації штабу району територіальної оборони;
- організація роботи з картотеками військовозобов’язаних та призовників, які знаходяться на військовому обліку;
- формування первинних документів особової справи призовників на військову службу за контрактом (в резерві);
- проведення заходів бойової та мобілізаційної готовності місцевого значення;
- організація підвозу до місць пов’язаних із виконанням військового обов’язку, призовом громадян України на строкову військову службу, військову службу за контрактом та військову службу в резерві;
- облаштування приміщення штабу району територіальної оборони та пункту управління, забезпечення засобами зв’язку, комп’ютерною технікою, меблями, водопостачанням та водовідведенням, запасними джерелами живлення та інше.
Фінансування Програми проводиться за рахунок коштів районного бюджету та з джерел, не заборонених чинним законодавством (додаток1).
Заходи по реалізації Програми визначені у додатку2.
ІІІ. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, досягнення мети
Програма передбачає комплексне розв’язання проблем забезпечення планування заходів територіальної оборони, проведення навчань (тренувань) з територіальної оборони, матеріально-технічного забезпечення особового складу підрозділів територіальної оборони громади, пально-мастильними матеріалами. Виконання Програми дасть можливість виконати вимоги щодо підготовки підрозділів територіальної оборони, здійснення часткового матеріально-технічного забезпечення підрозділів територіальної оборони, які формуються районними територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки.
IV. Обсяги та джерела фінансування Програми
Обсяги коштів на реалізацію програми визначається щорічно під час формування відповідного бюджету виходячи з конкретних завдань Програми та реальних можливостей місцевого бюджету.
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів місцевого бюджету міської ради та інших джерел, не заборонених законодавством.
Реалізація Програми відбуватиметься протягом 2022-2023 років.
V. Строки та етапи виконання Програми
Програма є короткостроковою, розроблена на період 2022-2023 р.
Строки виконання Програми – до 31 грудня 2023 року.
VI. Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу забезпечити боєздатність підрозділів територіальної оборони шляхом:
- матеріально-технічного забезпечення, наметами для розгортання в польових умовах;
- організацією проведення навчань, зборів, тренувань військових частин, підрозділів територіальної оборони;
- активізація діяльності органів місцевого самоврядування, пов’язану з організацією територіальної оборони, удосконалити механізм координації роботи із залучення до цього процесу місцевих органів державної влади та місцевого самоврядування.
VII. Координація та контроль за реалізацією Програми
Координацію роботи між виконавцями Програми та контроль за ходом її реалізації покладається на міську раду, на постійні комісії з прав людини, законності, депутатської діяльності, етики, регламенту, гуманітарної сфери та фінансів, бюджету, інвестицій і міжнародного співробітництва.
Додаток 1
до Цільової програми фінансування окремого батальйону територіальної оборони на 2022-2023
РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
Обсяг коштів, що пропонується залучити на виконання програми | 2022 рік | 2023 рік | Всього витрат на виконання програми тис. грн | |
Обсяг ресурсів, всього, у тому числі: | 281,2 | 199,2 | - | 480,4 |
Міський бюджет | 281,2 | 199,2 | - | 480,4 |
кошти інших джерел | - | - | - | - |
Додаток 1
до Цільової програми фінансування окремого батальйону територіальної оборони на 2022-2023
ЗАХОДИ ПРОГРАМИ
№ з/п | Зміст заходу | Виконавці | Загальні обсяги фінансування (тис. грн.) | 2022 р. | 2023р. | |
1. | Заходи всебічного забезпечення організації підготовки військовозобов’язаних призначених до складу (підрозділів) військових частин територіальної оборони, проведення «Єдиного всеукраїнського стрілецького дня» | |||||
1.2. | Забезпечення перевезення особового складу підрозділів територіальної оборони при проведенні з ними занять та навчань до місць виконання практичних дій в тому числі придбання палива | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | 30,0 | 15,0 | 15,0 | - |
1.3. | Облаштування навчальних об’єктів для проведення занять та навчань з особовим складом підрозділів територіальної оборони у пунктах дислокації та у польових умовах з метою набуття особовим складом навичок щодо виконання обов’язків за призначенням (в тому числі при практичному виконанні завдань на об’єктах): виготовлення (друк) мішеней; обладнання мішеного поля (брус, фанера, цвяхи, електропідйомники, шанцевий інструмент: молотки, пили, лопати, плоскогубці, степлер та інше); контрольно-пропускний пост (брус, цвяхи, колючий дріт, степлер); обладнання навчального блок-посту, щілини з перекриттям, скритого спостережного посту, вогневих позицій: (мішки, пісок, дріт, брус, необтесана дошка, колючий дріт, бензопили); виготовлення наочного навчального матеріалу (плакати): фанера, цвяхи, шурупи, рейки); придбання навчальних дошок, маркерів для відображення інформації, нанесення обстановки; придбання автоматичних підйомників для мішеней. | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | 50,0 | 25,0 | 25,0 | - |
1.4. | Обладнання наметового містечка для проведення занять в польових умовах (виконання завдань в польових умовах): придбання наметів типу УСБ-56 – 1 комплект. | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | 25,0 | 25,0 | - | - |
1.5. | Придбання дизельних (бензинових) генераторів – 1 шт. потужністю 10 кВт, для забезпечення життєдіяльності пункту управління району територіальної оборони. | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | 25,0 | 25,0 | - | - |
1.6. | Підготовка та видання навчальних та методичних рекомендацій (пам’яток) і посібників для навчання особового складу підрозділів територіальної оборони: посібників з виживання в бою, захисту особового складу, ведення бойових дій в населених пунктах, зразків озброєння агресора та порядку їх застосування на сході країни та інше. | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | 10,0 | 5,0 | 5,0 | - |
1.7. | Проведення навчань (тренувань). | 10,0 | 5,0 | 5,0 | ||
Усього: | 150 | 100,0 | 50,0 | |||
2.2. | Заходи матеріально-технічного забезпечення (підрозділів) військових частин територіальної оборони | |||||
2.2.1. | Створення бази мобілізаційного розгортання (обладнання пункту зустрічі поповнення, пункту прийому особового складу та техніки) для проведення відмобілізування (підрозділів) військових частин територіальної оборони: намети табірні для технічної перевірки протигазів та розміщення особового складу пунктів збору; гасові лампа та запас гасу (ліхтар електричний, свічки, сірники). екіпіровка для регулювальника; бейджики посадовим особам; канцелярське приладдя; одноразові склянки – за кількістю особового складу; виготовлення світлових покажчиків; аптечки; умивальники. | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | 15,0 | 7,5 | 7,5 | - |
Усього: | 15,0 | 7,5 | 7,5 | - | ||
3. | Заходи підготовки Яворівського району до оборони у випадку збройної агресії | |||||
3.1. | Створення спеціального фонду для забезпечення функціонування окремого батальйону територіальної оборони в разі відмобілізування та приведення: підтримання техніки та озброєння підрозділів територіальної оборони у боєздатному стані для виконання завдань щодо забезпечення надійного функціонування органів державної влади, військового управління, охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій, боротьби з ДРГ та НЗФ, забезпечення виконання заходів правового режиму воєнного стану. | |||||
3.1.1. | Придбання матеріально-технічних засобів для окремого батальйону територіальної оборони: форма одягу, спальні мішки, каремати, індивідуальні засоби захисту. | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | 10,0 | 5,0 | 5,0 | - |
3.1.2. | Забезпечення окремого батальйону територіальної оборони пально-мастильними матеріалами та технічними рідинами (створення запасів); бензин;дизельне пальне; мастила; охолоджувальна рідина (тосол); | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | 10,0 | 5,0 | 5,0 | - |
3.2. | Обладнання об’єктів в інженерному відношенні в разі збройної агресії | |||||
3.2.1. | Облаштування блок-постів, опорних пунктів, бліндажів на ймовірних напрямкам просування противника в разі збройної агресії | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | ||||
3.2.2. | Обладнання важливих об’єктів (напрямків) в інженерному відношенні, що підлягають охороні та обороні підрозділами територіальної оборони, національної гвардії в умовах особливого періоду | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | ||||
3.2.3. | Укладення договорів з управлінням поліції охорони щодо здійснення охорони та оборони об’єктів регіонального та місцевого значення в особливий період | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | ||||
Усього: | 20,0 | 10 | 10 | |||
4. | Забезпечення формування окремого батальйону територіальної оборони, розгортання штабу району територіальної оборони | |||||
4.1. | Обладнання робочих місць структурних підрозділів штабу району ТрО: | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | 10,0 | 5,0 | 5,0 | |
4.2. | Закупівля засобів зв’язку | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | ||||
4.2.1 | Motorola DP 4800-7 к-тів | 157,5 | 90,0 | 67,5 | ||
4.2.2 | Телефонний апарат 2E AP-410 Black – 6 к-тів | 3,0 | 1,5 | 1,5 | ||
4.3. | Закупівля офісної техніки: | Львівський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки | ||||
4.3.1 | Ноутбук HP 15S-TG 2004W -6 к-тів | 96 | 48 | 48 | ||
4.3.2 | Принтер Xerox 3020Bi - 3 к-ти | 10,5 | 7 | 3,5 | ||
4.3.3 | Принтер Epson L 3100 - 2 к-ти | 12,4 | 6,2 | 6,2 | ||
4.3.4 | Шредер Pexel M X-312 - 1 к-т | 6,0 | 6,0 | - | ||
Усього: | 295,4 | 163,7 | 131,7 | |||
Разом за Програмою тис. грн. | 480,4 | 281,2 | 199,2 |
Секретар ради Олег МАКАР