ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 21
Текст:проєкт
МОСТИСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ХXVIII ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VIII СКЛИКАННЯ
Рішення №
м. Мостиська від 12 квітня 2022 року
Про затвердження Положення про Мостиську ланку територіальної
підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.
З метою реалізації заходів цивільного захисту, визначення складу органів управління та сил цивільного захисту, планування їх діяльності щодо ефективного захисту населення і територій у разі загрози виникнення або при виникненні надзвичайних ситуацій, порядку виконання завдань з організації взаємодії між органами управління та силами цивільного захисту, відповідно до пунктів 3 та 4 статті 10 Кодексу цивільного захисту України, Положення про єдину державну систему цивільного захисту (постанова Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 № 11), керуючись ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Мостиська міська рада вирішила :
- Затвердити Положення про Мостиську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, згідно додатку.
- Структурним підрозділам виконавчого комітету Мостиської міської ради та підпорядкованим комунальним підприємствам (установам) забезпечити реалізацію Положення, затвердженого цим рішенням.
3. Рішення сесії Мостиської міської ради №15 від 17.05.2017 року «Про затвердження Положення про Мостиську міську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області» вважати таким, що втратило чинність.
4. Контроль за виконанням даного рішення залишаю за собою.
Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ
Додаток до рішення
Мостиської міської ради
від 12 квітня 2022 №
ПОЛОЖЕННЯ
про Мостиську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту
- Загальна частина.
1,1. Положення про Мостиську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі -Ланка) регулює питання здійснення заходів цивільного захисту в Мостиській територіальній громаді, визначає склад органів управління та сил цивільного захисту, планування діяльності Ланки, порядок виконання нею завдань та організації взаємодії.
1.2.Ланка входить до складу територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту у Львівській області, яка забезпечує реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, відповідно до вимог чинного законодавства (додаток 1)
1.3. Основною метою створення і функціонування Ланки є здійснення заходів щодо захисту населення і територій Мостиської територіальної громади від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період.
1.4. Ланка виконує завдання, які визначені Кодексом цивільного захисту України, постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 № 11 "Про затвердження Положення про ЄДС ЦЗ" та цим Положенням, а саме:
забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;
організація та здійснення заходів щодо захисту населення і території Мостиської міської ради від надзвичайних ситуацій;
планування заходів цивільного захисту;
організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території Мостиської міської ради (територіальної громади), оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;
ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;
навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
здійснення заходів щодо створення, використання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;
створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
забезпечення сталого функціонування суб'єктів господарювання і територій в особливий період;
здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;
інші завдання, визначені законом
2. Керівництво та загальна структура Ланки (додаток 2).
2.1. Керівництво Ланкою здійснює Мостиський міський голова.
2.2. Ланка має два рівні: місцевий та об’єктовий.
2.3. Ланка створюється з метою здійснення заходів щодо захисту населення і території об’єднаної територіальної громади від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період,
3. Органи управління та сили цивільного захисту.
3.1. У складі Ланки функціонують постійно діючі органи управління цивільного захисту, координаційні органи, сили цивільного захисту Ланки і функціональних підсистем.
3.2. Постійно діючими органами управління цивільного захисту, до повноважень яких належать питання організації та здійснення заходів цивільного захисту, є:
на місцевому рівні - виконавчий комітет міської ради, в тому числі старости старостинських округів, посадова особа відповідальна з питань цивільного захисту міської ради, місцевий підрозділ Яворівського РУ ГУ ДСНС України у Львівській області ;
на об'єктовому рівні - органи управління (керівники) підприємств, установ та організацій усіх форм власності, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до чинного законодавства.
3.3. Координаційними органами є:
на місцевому рівні - комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій територіальної громади;
на об’єктовому рівні - комісії з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ та організацій усіх форм власності (за наявності).
Діяльність зазначених комісій проводиться відповідно до положень про ці комісії.
Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні, у разі потреби, створюються штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, діяльність яких проводиться згідно з відповідним Положенням.
3.4. Для забезпечення діяльності у режимі повсякденного функціонування органами управління та силами цивільного захисту, координації їх дій, здійснення цілодобового чергування та забезпечення функціонування системи збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку в районах виникнення надзвичайних ситуацій функціонують:
1) на місцевому рівні: оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) 26 ДПРЧ Яворівського РУ ГУ ДСНС у Львівській області;
2) на об’єктовому рівні - чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій усіх форм власності (у разі їх створення).
3.5. Для забезпечення сталого управління суб’єктами забезпечення цивільного захисту та виконання функцій, передбачених на особливий період, відповідно до статті 72 Кодексу цивільного захисту України використовується державна система пунктів управління.
3.6 Для забезпечення управління Ланкою використовується місцева система оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій.
3.7. До складу сил цивільного захисту Ланки входять (додаток 3):
оперативно-рятувальні служби;
спеціалізовані служби цивільного захисту;
добровільні пожежно-рятувальні підрозділи;
місцева пожежно-рятувальна команда с. Берегове ;
добровільні формування цивільного захисту, які тимчасово утворюються
під час загрози або виникнення надзвичайних ситуацій для виконання допоміжних робіт.
4. Режими функціонування.
4.1. Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, на території територіальної громади встановлюється один із таких режимів функціонування Ланки:
повсякденного функціонування;
підвищеної готовності;
надзвичайної ситуації;
надзвичайного стану.
4.2. В умовах нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій Ланка функціонує в режимі повсякденного функціонування.
Основними завданнями, що виконуються Ланкою у режимі повсякденного функціонування, є:
організація спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно небезпечних об'єктах, об'єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях, а також на територіях, на яких існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів;
забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту;
здійснення цілодобового чергування пожежно-рятувальних підрозділів;
розроблення і виконання цільових програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;
здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;
організація підготовки органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;
організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного
складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;
організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення;
підтримання у готовності системи оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій.
4.3. Підставами для тимчасового введення режиму надзвичайної ситуації на місцевому рівні є виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як ситуація місцевого рівня.
4.4. Підставами для тимчасового введення для Ланки режиму надзвичайної ситуації є загроза виникнення або виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як надзвичайна ситуація місцевого рівня.
Рівень надзвичайної ситуації визначається згідно Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями (постанова Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 № 368).
4.5. Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації вводиться за розпорядженням міського голови -керівника Ланки.
Основними завданнями, що виконуються міською ланкою у режимі підвищеної готовності, є:
здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об'єктах, території об'єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів.
У період дії надзвичайного стану, в разі його введення, Ланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України “Про правовий режим надзвичайного стану” та іншими нормативно-правовими актами України.
Основними завданнями, що виконуються міською ланкою у режимі надзвичайної ситуації, є:
уведення в дію планів реагування на надзвичайні ситуації;
здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
визначення зони надзвичайної ситуації;
здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;
організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об'єктах і прилеглих до них територіях;
інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються
В особливий період Ланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України "Про правовий режим воєнного стану", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", а також іншими нормативно-правовими актами України.
5. Планування діяльності Ланки.
5.1. Для організації діяльності Ланки затверджується план основних заходів цивільного захисту на рік.
5.2. Для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій підрозділ з питань цивільного захисту міської ради у взаємодії із іншими структурними підрозділами міської ради, суб’єктами господарювання з чисельністю працюючого персоналу понад 50 осіб розробляються плани реагування на надзвичайні ситуації.
5.3. 3 метою організації заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації та ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах.
5.4. З метою організації взаємодії між органами управління та силами цивільного захисту Ланки під час ліквідації наслідків конкретних надзвичайних ситуацій зазначеними органами управління та силами цивільного захисту відпрацьовуються плани такої взаємодії.
5.5. Організаційно-методичне керівництво плануванням діяльності Ланки здійснюється підрозділом територіального органу ДСНС України у Львівській області.
6. Моніторинг і прогнозування надзвичайних ситуацій.
6.1.3 метою забезпечення здійснення заходів у Ланці щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій проводиться постійний моніторинг і прогнозування таких ситуацій.
6.2. У об’єднаній територіальній громаді функціонує мережа спостережного і лабораторного контролю, створена на базі лабораторій об’єктових та відомчих закладів, розташованих на території об’єднаної територіальної громади.
7. Оповіщення та інформування про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій.
7.1. Організація оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється через місцеву ситему оповіщення відповвідальною посадовою особою Мостиської міської ради, керівниками об’єктів господарської діяльності.
7.2. Оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій полягає у своєчасному доведенні відповідної інформації до органів управління цивільного захисту, сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання, що належать до Ланки, та населення і забезпечується шляхом використання автоматизованої системи оповіщення цивільного захисту, локальних та об’єктових систем оповіщення.
7.3. Оповіщення та приведення системи цивільного захисту у вищі ступені готовності органів управління, спеціалізованих служб цивільного захисту здійснюється черговою службою підрозділу цивільного захисту обласної державної адміністрації.
7.4. Посадова особа міської ради з питань цивільного захисту, відповідно до Положення про порядок інформаційної взаємодії в межах територіальної підсистеми Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій, забезпечує збір та аналіз інформації про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, розвиток, хід ліквідації їх наслідків та надання населенню через засоби масової інформації оперативної інформації щодо захисту від надзвичайних ситуацій.
8. Реагування на надзвичайні ситуації та ліквідація їх наслідків.
8.1. Для координації робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, залучення сил і засобів цивільного захисту Ланки та функціональних підсистем ЄДС ЦЗ створені комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій. У разі потреби, за розпорядженням голови, утворюється спеціальна комісія з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
8.2. Для безпосередньої організації робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та керівництва залученими органами управління, силами і службами підприємств, організацій, установ об’єднаної територіальної громади призначається керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
8.3. Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій призначається заступник міського голови, а у разі невідкладних дій - керівник суб’єкта господарювання.
8.4. До прибуття керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації його обов’язки виконує керівник підрозділу (служби, формування) сил цивільного захисту або оперативної групи, який прибув до зони надзвичайної ситуації першим.
8.5. Для безпосередньої організації й координації аварійно- рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
8.6. У разі виникнення надзвичайних ситуацій рятувальні підрозділи територіального органу ДСНС України у Львівській області, які розташовані в територіальній громаді, надають допомогу в забезпеченні роботи штабу з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
8.7. Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації, планами локалізації й ліквідації наслідків аварії на об’єктах підвищеної небезпеки, а також планами залучення сил та засобів на гасіння пожеж.
8.8. До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об’єднання (добровільні формування цивільного захисту), за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки, у порядку, визначеному керівництвом такого об’єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
8.9. Сили цивільного захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються персоналом (кадрами) та забезпечуються засобами цивільного захисту з урахуванням необхідності проведення робіт у автономному режимі протягом не менше трьох діб за рахунок суб’єктів господарювання територіальної громади, які їх створюють.
9. Взаємодія органів управління та сил цивільного захисту.
9.1. З метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації у Ланці організовується взаємодія з питань:
визначення органів управління, склад та кількість сил і засобів цивільного захисту, які залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;
організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;
всебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, в тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.
9.2. Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується на місцевому та об’єктовому рівні - між виконавчими органами міської ради, їх силами цивільного захисту, а також суб’єктами господарювання.
9.3. З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації реагування сил цивільного захисту на надзвичайні ситуації з оперативно-черговоюслужбою обласної державної адміністрації, оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) служ бами органів виконавчої влади всіх рівнів, підприємств, установ та організацій усіх форм власності (у разі їх створення), оперативно-координаційним центром територіального органу ДСНС України у Львівській області організовується обмін інформацією про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності певної чергової служби.
9.4. Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та/або ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників, які залучаються до здійснення таких заходів.
Повноваження зазначених оперативних груп або представників визначаються керівником Ланки та відповідними територіальними органами центральних органів виконавчої влади.
10. Забезпечення фінансування Ланки.
10.1. Забезпечення фінансування Ланки здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, а також коштів суб’єктів господарювання та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
10.2. Фінансування робіт із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Секретар ради Олег МАКАР