ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідачі:


Гнатовська Надія Мирославівна

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XXIX

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

12

Дата реєстрації:

28.04.2022

Проголосовано:

29.04.2022 15:50:57

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    14
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    4
  • Відсутні
    9

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 12

Текст:




ПРОЄКТ



Мостиська міська рада

Львівської області

__ - СЕСІЯ VІІI-ГО СКЛИКАННЯ





Рішення №





м. Мостиська від 2022 року



Про затвердження Статуту Опорного закладу «Твіржанський заклад загальної



середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Мостиської міської ради



Львівської області» у новій редакції.



Розглянувши лист відділу освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради № 237/01-14 від 18.02.2022р., відповідно до статей 26, 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту», ст. 16 Закону України «Про дошкільну освіту», «Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти», Мостиська міська рада вирішила :




  1. Затвердити Статут Опорного закладу «Твіржанський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Мостиської міської ради Львівської області» у новій редакції.

  2. Вважати таким,що втратило чинність, рішення Мостиської міської ради від 20.03.2018 року №3

  3. Контроль за виконанням рішення покласти на депутатську комісію з питань освіти, культури, охорони здоров’я, духовності, спорту, туризму та соціального захисту населення.





Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ



Додаток до рішення



Мостиської міської ради



№ від 29.04.2022р



СТАТУТ



опорного закладу



«Твіржанський заклад загальної середньої освіти



І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Мостиської



міської ради Львівської області»



2022 р.



1.Загальні положення



1.1 Опорний заклад «Твіржанський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Мостиської міської ради Львівської області» (далі – заклад освіти) знаходиться у комунальній власності Мостиської міської ради Львівської області .



1.2. Повна назва закладу: опорний заклад «Твіржанський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Мостиської міської ради Львівської області»



Скорочена назва закладу: ОЗ «Твіржанський ЗЗСО І-ІІІ ступенів – ЗДО». Юридична адреса закладу освіти: Львівська область Яворівський район село Твіржа вулиця Центральна,71




  1. .Заклад освіти є юридичною особою, має печатку, штамп.

  2. .Опорний заклад «Твіржанський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ

    ступенів – заклад дошкільної освіти Мостиської міської ради Львівської області» в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», Положенням про заклад загальної середньої освіти, іншими нормативними-правовими актами, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОН України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями засновника, розпорядженнями і наказами відділу освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради і власним статутом та установчими документами.

  3. . Засновником закладу освіти є Мостиська міська рада Львівської області

    (далі – Засновник), відповідно до чинного законодавства.

  4. . Засновник закладу освіти або уповноважений ним відділ освіти:



- затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;



- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;



- забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;



- забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;



- забезпечує відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами;



- забезпечує та фінансує підвезення учнів і педагогічних працівників до закладу освіти і у зворотному напрямку (у разі потреби – транспортними засобами, пристосованими для перевезення осіб, які пересуваються на кріслах колісних);



- веде облік дітей дошкільного та шкільного віку у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.



1.7. Засновник або уповноважений ним відділ освіти не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.



1.9. У структурі опорного закладу «Твіржанський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Мостиської міської ради Львівської області» є:



- заклад дошкільної освіти;



- початкова школа – 1-4 класи ( І ступінь ліцею);



- гімназія – 5-9 класи ( ІІ ступінь ліцею);



- ліцей – 10-11(12) класи ( ІІІ ступінь ліцею);



- філія «Хоросницький ЗЗСО І-ІІ ступенів». Юридична адреса філії: 81360 Львівська область Яворівський район село Хоросниця вулиця Центральна, 1



1.10. Заклад освіти може створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною, змішаною формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.



Заклад освіти може організовувати такі форми здобуття освіти як екстернат та педагогічний патронаж.



1.11.Зміни до Статуту розробляються керівником закладу освіти та затверджуються рішенням Засновника.



1.12. Головною метою закладу повної загальної середньої освіти є реалізація права громадян на рівний доступ до якісної освіти та здобуття повної загальної середньої освіти.




  1. Головними завданнями закладу освіти є:

    - формування компетентностей сучасної особистості, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

    - вільне володіння державною мовою;

    - здатність спілкуватися іноземними мовами;

    - математична компетентність;

    - компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

    - інноваційність;

    - екологічна компетентність;

    - інформаційно-комунікаційна компетентність;

    - навчання впродовж життя;

    - громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

    - культурна компетентність;

    - підприємливість та фінансова грамотність;

    - інші компетентності, передбачені стандартом освіти (ст.12 п.1Закону України «Про освіту»);

    - надання освітніх послуг, пов’язаних з одержанням здобувачами освіти професійної освіти на рівні кваліфікаційних вимог до професійно-технічного навчання.

    1.14. Заклад освіти самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах автономії, обсяг якої визначається Законом України «Про освіту», спеціальними законами та цим Статутом.

    1.15. Заклад освіти несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:

    - безпечні умови освітньої діяльності;

    - дотримання державних стандартів освіти;

    - дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

    - дотримання фінансової дисципліни;

    - прозорість та інформаційну відкритість.

    1.16. Автономія закладу освіти визначається його правом:

    - брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

    - проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;

    - самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

    - самостійно формувати освітню програму;

    - на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

    - планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;

    - використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному чинним законодавством;

    - розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

    - отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;

    - залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

    - розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);

    - впроваджувати експериментальні програми;

    - самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

    - запрошувати на роботу спеціалістів (у тому числі закордонних) на договірних (контрактних) умовах або шляхом укладання трудових угод про співробітництво;

    - відповідно до власного Статуту утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи;

    - встановлювати власну символіку та атрибути;

    - користуватись пільгами, передбаченими державою;

    - здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

    1.17. Заклад освіти зобов’язаний:

    - реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

    - здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;

    - задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті повної загальної середньої освіти;

    за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи, організувати навчання для осіб з особливими освітніми потребами;

    - забезпечувати єдність навчання та виховання;

    - проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному спеціальним законодавством;

    - забезпечувати відповідність рівня базової, повної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

    - охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

    - додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

    - забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;

    - здійснювати інші повноваження, делеговані засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.

    1.18. У закладі освіти можуть створюватися та функціонувати: методичні об'єднання, творчі групи, динамічні групи, психологічна, соціальна, методична служби, наукові та інші об’єднання здобувачів освіти, педагогічних працівників, батьків або осіб, які їх заміняють.

    1.19 Інклюзивна, дистанційна та змішана форми навчання у закладі освіти організовуються відповідно до Положень.

    1.20. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

  2. Організація освітнього процесу

    2.1. Заклад освіти проводить свою діяльність за умови наявності відповідних ліцензій, виданих в установленному порядку.

    2.2. Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до Програми (стратегії) розвитку, річного плану, які відображають найголовніші питання роботи закладу освіти, визначають перспективи його розвитку. Дані документи схвалюються педагогічною радою закладу освіти.

    2.3. Освітній процес у закладі освіти здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розроблених та затверджених відповідно до порядку, визначеного Законами України «Про освіту», « Про повну загальну середню освіту» та спеціальними законами.

    2.4. Педагогічні працівники закладу освіти самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України (або розробляють освітню програму, відповідно Державного стандарту загальної середньої освіти, яка схвалюється педагогічною радою та затверджується керівником закладу освіти), а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечити виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні Державних стандартів.

    2.5. Заклад освіти здійснює освітній процес за інституційною та індивідуальною формами здобуття освіти.

    2.6. Зарахування здобувачів освіти до закладу освіти здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх заміняють), а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу і дошкільного підрозділу).

    2.7. Переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.

    2.8. У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.

    2.9. У разі вибуття здобувача освіти до іншого закладу освіти за межі країни батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про вибуття та копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або її документи для виїзду за кордон із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для здобувачів освіти, які не досягли повноліття).

    2.10.  Кількість учнів у класі не може становити менше 5 учнів та більше:

    - 24 учнів, які здобувають початкову освіту;

    - 30 учнів, які здобувають базову чи профільну середню освіту.

    2.11. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі освіти здійснюється відповідно до порядку, встановленого МОН України.

    2.12. У закладах освіти першого ступеня навчання для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням батьків, або осіб, які їх заміняють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування із них здобувачів освіти здійснюється за наказом директора закладу освіти на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.

    2.13. Група продовженого дня може комплектуватися з здобувачів освіти одного або кількох класів, але не більше як чотирьох вікових груп. Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм утримання закладів освіти та організації освітнього процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується директором закладу освіти.

    2.14. Тривалість перебування здобувачів освіти у групі продовженого дня становить до шести годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватись.

    2.15. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня.

    2.16. План роботи вихователя групи продовженого дня погоджується із заступником директора і затверджується директором закладу освіти.

    2.17. Навчальний рік у закладі освіти розпочинається у День знань - 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

    Структура навчального року (за чвертями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу, режим роботи встановлюється закладом освіти у межах часу, що передбачений освітньою програмою.

    У випадку екологічного лиха та епідемій місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи закладу освіти, який погоджується з органами Держпродспоживслужби України.

    2.18. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

    2.19. Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи закладу освіти, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

    2.20. Тривалість канікул протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.

    2.21. Тривалість уроків у навчальному закладі: 1 клас – 35 хв., 2-4 – 40 хв., 5-11(12) – 45 хв. Заклад освіти може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

    З метою створення сприятливих умов для організації відпочинку молодших школярів та збереження чинної норми педагогічного навантаження вчителів початкових класів збільшити тривалість перерв між уроками учнів 1-4 –х класів. У цьому випадку додатковий облік і компенсація навчального часу не проводиться.

    2.22. Для здобувачів освіти 5-8 класів допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета під час проведення лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання та фізичної культури. У 9-11(12) класах допускається проведення двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частин робочого навчального плану.

    2.23. Щоденна кількість і послідовність уроків визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр, відповідно до санітарно-гігієнічних вимог, затверджується директором закладу освіти. Тижневий режим роботи закладу освіти фіксується у розкладі навчальних занять.

    2.24. Крім різних форм обов’язкових уроків, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

    2.25. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються педагогічним працівником, відповідно санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних та вікових особливостей здобувачів освіти.

    2.26. Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу освіти визначаються МОН України.

    2.27. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ здобувачів освіти.

    2.28. Оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН України.

    правила переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством.

    2.29. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації.

    Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладу освіти та/або якості освіти.

    2.30. Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

    2.31. В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.

    2.32. Здобувачі початкової освіти, які за результатами річного оцінювання мають початковий рівень навчальних досягнень у вивченні одного з предметів (української мови, літературного читання, математики), згідно з рішенням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) відповідно до Порядку переведення учнів(вихованців) до наступного класу, затвердженого наказом МОН України від 14.07.2015 р. № 762(у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 08 .05.2019 р. № 621) можуть:

    - бути переведені до наступного класу для продовження навчання за індивідуальною програмою, що затверджується керівником закладу;

    - бути залишені для повторного навчання в тому самому класі;

    - продовжити навчання в спеціальних закладах освіти.

    2.33. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють, класним керівником.

    2.34. За результатами навчання здобувачам освіти або випускникам видається відповідний документ: табель, свідоцтво про початкову освіту, свідоцтво про базову загальну середню освіту, свідоцтво про повну загальну середню освіту.

    2.35. Випускникам, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.

    2.36. Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, ІІІ, ІV етапів Всеукраїнських предметних конкурсів, олімпіад, змагань, можуть нагороджуватись Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» або Похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» у порядку, визначеному Міністерством освіти та науки України.

    2.37. Свідоцтва про початкову середню освіту, базову загальну середню освіту, повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

    2.38. Виховання здобувачів освіти у закладі здійснюється під час освітнього процесу в позаурочний час.

    2.39. Цілі виховного процесу в закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

    2.40. Заклад освіти відокремлений від церкви (релігійних організацій), має світський характер.

    Політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність закладу освіти. Узакладіосвітизабороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань. Керівництву закладу освіти, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати здобувачів освіти до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою.

    Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).

    2.41. Дисципліна в закладі освіти дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.

    2.43. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.

  3. Учасники освітнього процесу



3.1. Учасниками освітнього процесу є здобувачі освіти, педагогічні працівники, батьки здобувачів освіти або особи, які їх заміняють, фізичні особи, які проводять освітню діяльність, інші особи, залучені до освітнього процесу.



3.2. Права і обов’язки здобувачів освіти, педагогічних працівників, батьків здобувачів освіти або осіб, які їх заміняють, фізичних осіб, які проводять освітню діяльність, інших осіб, залучених до освітнього процесу, визначаються чинним законодавством та цим Статутом.



3.3. Здобувачі освіти мають право на:



- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, вибір закладу освіти і запропонованих ним освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;



- якісні освітні послуги;



- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;



- відзначення успіхів у своїй діяльності;



- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької,



наукової і науково-технічної діяльності тощо;



- безпечні та нешкідливі умови навчання;



- повагу людської гідності;



- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;



- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;



- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;



- особистуабочерезсвоїхзаконнихпредставниківучастьу громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;



- участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;



- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.



3.4. Заклад освіти за потреби створює інклюзивні класи, групи для навчання осіб з особливими освітніми потребами.



3.5.Особам з особливими освітніми потребами надається психолого-педагогічна та корекційно-розвиткова допомога.



3.6. Здобувачі освіти зобов’язані:



- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;



- бережливо ставитись до державного, громадського та особистого майна;



поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;



- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;



- щоденно відвідувати заклад освіти (за винятком хвороби чи поважної причини, про яку інформують батьки);



- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.



- здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.



3.7. Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх заміняють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.



3.8.За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства та порядку виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності.



3.9. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах загальної середньої освіти.



3.10. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про освіту” та іншими законодавчими актами.



3.11. Розподіл педагогічного навантаження педагогічних працівників у закладі освіти затверджується його керівником.



Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.



3.12. Керівник закладу освіти призначає класних керівників, завідувачів навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.



3.13. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.



Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою.



3.14. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН України.



За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання, відповідно до переліку категорій і педагогічних звань педагогічних працівників, визначених Кабінетом Міністрів України.




  1. Педагогічні працівники закладу освіти мають право на:



-академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;



педагогічну ініціативу;



- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;



- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до закону;



-підвищення кваліфікації, перепідготовку;



-проходження сертифікації на добровільних засадах;



-вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладу освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;



-доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;



-відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;



-справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;



-захист професійної честі та гідності;



-індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;



-безпечні і нешкідливі умови праці;



-участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;



-участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;



-проходження атестації для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримання її в разі успішного проходження атестації;



-об’єднання у професійні спілки та право бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;



-порушення питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.



3.16. Педагогічні працівники закладу освіти зобов'язані:



-постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;



-виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;



-сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;



-дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;



-дотримуватися педагогічної етики;



-поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;



-настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;



-формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;



-виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;



-формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;



-захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувачів освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;



-додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;



-брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднань, нарадах, зборах;



-виконувати накази і розпорядження директора закладу освіти;



-вести відповідну документацію;



-сприяти зростанню іміджу закладу освіти;



-утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог.



3.17. Педагогічні працівники закладу загальної середньої освіти, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.



3.18. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.



3.19. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.



3.20. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:



- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;



- звертатися до закладу освіти, органів управління освітою з питань освіти;



- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;



- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;



- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;



- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;



- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.



3.21. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:



- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;



- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;



- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;



- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;



- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;



- настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;



- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;



виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;



- у випадку нанесення матеріальних збитків освітньому закладу, відшкодовувати їх у повному обсязі;



- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.



4. Управління закладом освіти та громадське самоврядування закладу освіти



4.1. Керівництво закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором. Директор ліцею здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.



4.2. Вищим органом управління закладом освіти є його засновник.



4.3. При розмежуванні компетенції між закладом освіти і відділом (управлінням) освіти міської ради, як правило, зважають на питання:



- фінансування закладу освіти з урахуванням його типу, виду, режиму й змісту діяльності;



- узгодження реалізованих закладом освіти освітніх програм;



- розробки програм проведення роботи з різних напрямів модернізації освіти;



- зміцнення й розвитку навчальної й матеріально-технічної бази закладу освіти;



- участі в організації, проведенні нарад і семінарів;



- надання допомоги в організації діяльності щодо підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;



- здійснення взаємодії з освітніми установами в рамках освітнього округу щодо реалізації основних напрямів модернізації освіти тощо.



4.4. Директор освітнього закладу призначається та звільняється з посади рішенням засновника або уповноваженого ним органу. Директор ліцею призначається на посаду за результатами конкурсного відбору терміном на шість років (на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії.



Додаткові кваліфікаційні вимоги до директора та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.



4.5 Директор закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність.



4.6. Директор освітнього закладу в межах наданих йому повноважень:



- організовує діяльність закладу освіти;



- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;



- призначає на посаду та звільняє з посади заступників директора, педагогічних та інших працівників закладу, визначає їх функціональні обов’язки;



- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;



- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;



- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;



- забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;



- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;



- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;



- щороку звітує про стан освітнього процесу, методичної та фінансово-господарської діяльності закладу на загальних зборах колективу;



- здійснює інші повноваження, що делеговані засновником закладу освіти або уповноваженим ним органом та/або передбачені Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».



4.7. Заклад освіти має штатний розпис, що розробляється і затверджується відповідно до вимог чинного законодавства на підставі Типових штатних нормативів закладів освіти, що затверджені МОН.



4.8. Діловодство закладу освіти організовується відповідно до порядку, визначеного чинним законодавством України. Звітність опорного закладу встановлюється відповідно до вимог чинного законодавства та державної статистики.



4.9. Директор закладу освіти є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладу. Усі педагогічні працівники закладу освіти беруть участь у засіданнях педагогічної ради.



4.10. Засідання педагогічної ради проводяться в міру потреби, але не менш, як чотири рази на рік.



4.11. Педагогічна рада закладу освіти:



- планує роботу закладу;



- схвалює освітні програми закладу та оцінює результативність їх виконання;



- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;



- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;



- приймає рішення щодо переведення здобувачів освіти до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;



- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників та розподіляє виділені на це кошти;



- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;



- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення здобувачів освіти, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;



- розглядає питання щодо відповідальності здобувачів освіти, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;



- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;



- розглядає інші питання, віднесені Законом України«Про освіту», «Про загальну середню освіту» та/або цим Статутом до її повноважень.



Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію наказом керівника закладу.



4.12. У закладі освіти можуть створюватися та діяти органи самоврядування:



- органи самоврядування працівників закладу освіти;



- органи самоврядування здобувачів освіти;



- органи батьківського самоврядування;



- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.



4.13. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік. Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:



- працівників закладу освіти - зборами трудового колективу;



- здобувачів освіти - класними зборами;



- батьків - класними батьківськими зборами.



Кожна категорія обирає по 25 делегатів. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік.



Загальні збори(конференція) закладу освіти:



- заслуховують звіт керівника закладу освіти;



- розглядаютьпитання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу освіти;



- затверджують основні напрямивдосконаленняосвітнього процесу,



розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;



- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників закладу освіти.



4.14. У закладі освіти за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів створюється і діє піклувальна рада закладу освіти.



Піклувальна рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.



Основними завданнями піклувальної ради є:



- сприяння виконанню законодавства України щодо обов'язковості повної загальної середньої освіти;



- співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, закладами освіти, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання здобувачів освіти у закладі освіти;



- зміцненнянавчально-виробничої,наукової,матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоровчої бази закладу освіти;



- організація змістовного дозвілля та оздоровлення здобувачів освіти, педагогічних працівників;



- стимулювання творчої праці педагогічних працівників та здобувачів освіти.



4.15. Порядок формування піклувальної ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом.



До складу піклувальної ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти. Члени піклувальної ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.



Піклувальна рада формується у складі 15 осіб з батьків здобувачів освіти та інших осіб, які залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах (конференції) закладу освіти шляхом голосування простою більшістю голосів.



Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах. Не допускається втручання членів піклувальної ради в освітній процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника закладу освіти. У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах (конференції) на його місце обирається інша особа.



4.16. Піклувальна рада діє за принципами:



- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів суспільства, держави;



- дотримання вимог законодавства України;



самоврядування;



- колегіальності ухвалення рішень;



- добровільності і рівноправності членства;



гласності.



Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.



Засідання піклувальної ради є правомірним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів. Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів. Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, на сайті закладу, через спеціальні стенди тощо. Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома закладу освіти, батьків, громадськості, їх виконання організовується членами піклувальної ради.



4.17. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.



Голова піклувальної ради:



- скликає і координує роботу піклувальної ради;



- готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;



- визначає функції заступника, секретаря та інших членів;



- представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.



Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.



4.18. Піклувальна рада має право:



- брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;



- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;



- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;



- контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;



- вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання директора ліцею з підстав, визначених законом;



- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.



5. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти



5.1. Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.



5.2. Заклад освіти забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:



- статут закладу освіти;



- ліцензії на провадження освітньої діяльності;



- сертифікати про акредитацію освітніх програм;



- структура та органи управління закладом освіти;



- кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;



- освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;



- територія обслуговування, закріплена за закладом освіти;



- фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;



- мова (мови) освітнього процесу;



- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);



- матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);



- результати моніторингу якості освіти;



- річний звіт про діяльність закладу освіти;



- правила прийому до закладу освіти;



- умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;



- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;



- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.



5.3. Заклад освіти оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.



6. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність




  1. .До майна закладу освіти належать:



- нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби тощо;



- майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав;



- інші активи, передбачені законодавством.



6.2. Майно закладу освіти перебуває у комунальній власності Мостиської міської ради і закріплено за ним на правах оперативного управління.



6.3. Заклад освіти, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.



6.4. Об’єкти та майно закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням. Фінансування закладу освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства.




  1. Джерелами фінансування закладу освіти є:



- кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування повної загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеними Державними стандартом загальної середньої освіти;



- кошти, отримані за надання платних послуг;



- доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;



- благодійні внески юридичних та фізичних осіб;



- інші джерела, не заборонені законодавством.



Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна закладу освіти, використовуються виключно на його потреби.



6.6. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається директором закладу освіти відповідно до законодавства України. За рішенням директора закладу освіти бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.



6.7. Штатний розпис закладу освіти та його філії затверджуються директором після погодження із засновником або уповноваженим відділом освіти на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.



7. Міжнародне співробітництво



7.1. Заклад освіти має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.



7.2. Заклад освіти, педагогічні працівники і здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проєктів та програм.



8. Контроль за діяльністю закладу освіти



8.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.



8.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».



Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу освіти відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»



8.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.



Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (конференції), піклувальної ради закладу освіти у випадках, передбачених чинним законодавством.



8.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».



8.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайті закладу освіти, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.



8.6. Заклад освіти, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.



8.7. Засновник закладу освіти або уповноважений відділ освіти :



здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;



здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти.



здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.



ІX. Реорганізація або ліквідація ліцею



9.1.Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймається засновником або за рішенням суду.



9.2.Реорганізація і ліквідація здійснюється за рішенням сесії Мостиської міської ради.



9.3.Реорганізація відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, відділення.



9.4.Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадку ліквідації за рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.



9.5. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління опорним закладом «Твіржанський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Мостиської міської ради Львівської області» та його філії.



9.6. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно опорного закладу «Твіржанський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Мостиської міської ради Львівської області» та його філії, виявляє його дебіторів і кредиторів та розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.



9.7.За рішенням засновника, після погашення вимог кредиторів, всі наявні активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду (навчальні заклади) або зараховуються до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення)



9.8. У випадку реорганізації права та зобов'язання опорного закладу «Твіржанський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти Мостиської міської ради Львівської області» переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства, або визначених навчальних закладів.



9.9. Порядок вивільнення працівників, їх подальше працевлаштування здійснюється засновником згідно Кодексу законів про працю України та Законом України “Про зайнятість населення”, працівникам гарантується дотримання їхніх прав та інтересів.




  1. Прикінцеві положення



10.1. Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації в уповноважених для цього органах.



10.2. В разі виникнення потреби, до даного Статуту можуть вноситися зміни і доповнення. Зміни до Статуту розробляються керівником закладу освіти та затверджуються рішенням Засновника.



Секретар ради Олег МАКАР