ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 3
Текст:ПРОЕКТ
Мостиська міська рада
Львівської області
ХХV СЕСІЯ VIIІ-ГО СКЛИКАННЯ
Рішення №
м. Мостиська від 27 травня 2022 року
Про затвердження Програми Безпечна громада на 2022 – 2025 роки
Відповідно до п.22 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а також з метою забезпечення суспільної безпеки громади, покращення якості життя і економічного благополуччя мешканців, Мостиська міська рада вирішила:
- Затвердити Програму Безпечна громада на 2022 – 2025 роки згідно додатку 1.
- Контроль за виконання даного рішення покласти на постійну комісію з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку міської ради.
Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ
Додаток 1 до рішення
Мостиської міської ради
від __ травня 2022 р. №
ПРОГРАМА
Безпечна громада на 2022-2025 роки
ЗМІСТ
Паспорт Програми безпечна громада на 2022 – 2025 роки
- Загальні положення
- Стан і проблеми безпеки Мостиської громади
- Головна мета та цілі реалізації Програми
- Основні напрямки та механізм реалізації Програми
- Фінансове забезпечення
- Координація та контроль за ходом виконання Програми
- Очікувані кінцеві результати реалізації Програми
- Перелік завдань та заходів Програми
Паспорт
ПРОГРАМИ БЕЗПЕЧНА ГРОМАДА НА 2022 – 2025 РОКИ
Ініціатор розроблення Програми | Мостиська міська рада |
Дата, номер документа про затвердження Програми | Рішення Мостиської міської ради від 27.05.2022 № ___ «Про затвердження Програми безпечна громада на 2022 –2025 роки» |
Дата, номер документа про затвердження Стратегії розвитку Львівської області | Рішення Мостиської міської ради від 28.12.2021 № 352 «Про затвердження Стратегії сталого розвитку Мостиської міської територіальної громади до 2027 року (нова версія) та Плану заходів з реалізації у 2022 – 2024 роках Стратегії сталого розвитку Мостиської міської територіальної громади до 2027 року» |
Розробник Програми | Управління економічного розвитку та інвестиційної політики міської ради |
Співрозробники Програми | Комісія з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку міської ради Фінансове управління міської ради |
Відповідальний виконавець Програми | Управління економічного розвитку та інвестиційної політики міської ради |
Учасники Програми | Відділ капітального будівництва, житлово-комунального господарства та комунальної власності міської ради Фінансове управління міської ради |
Термін реалізації Програми: | 2022 – 2025 роки |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми | 2022 рік –750,000 тис. грн 2023 рік – у межах бюджетних призначень 2024 рік – у межах бюджетних призначень 2025 рік – у межах бюджетних призначень |
у тому числі: | |
кошти місцевого бюджету | 2022 рік – 700,000 тис. грн. 2023 рік – у межах бюджетних призначень 2024 рік – у межах бюджетних призначень 2025 рік – у межах бюджетних призначень |
інші джерела | У міру залучення коштів |
- Загальні положення
Програма безпечна громада на 2022 – 2025 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 року № 695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021 – 2027 роки» і Стратегії сталого розвитку Мостиської міської територіальної громади до 2027 року (нова версія) та відповідає таким стратегічним, операційним цілям та завданням:
Стратегічна ціль | Операційні цілі | Завдання |
Мостищина - комфортна і безпечна громада | 3.1.Сталий розвиток території | 3.1.1. Просторовий розвиток громади |
3.1.2.Розвиток інженерної інфраструктури | ||
3.1.3.Дорожня інфраструктура | ||
3.1.4.Розвиток інфраструктури громадського простору | ||
3.2. Безпечна громада | 3.2.1.Екологічна безпека | |
3.2.2.Громадська безпека |
ІІ. Стан і проблеми безпеки Мостиської громади
У Мостиській міській територіальній громаді ведеться послідовна, цілеспрямована робота по попередженню соціальних конфліктів за рахунок обмеження зростання безробіття, надання соціальної допомоги малозабезпеченим громадянам, часткової компенсації з бюджету витрат на житлово-комунальні послуги, забезпечення населення безкоштовною медичною допомогою гарантованого об’єму і якості та ін. Ефективніше стала діяти система оперативного реагування на надзвичайні ситуації.
Разом з тим зберігається тенденція до зниження загального рівня безпеки Мостиської територіальної громади, розширення спектру і різноманіття внутрішніх і зовнішніх загроз, характерних для громад України як в рамках перехідного періоду, що переживається країною в цілому, так і в умовах розвитку західної України. Тенденція до посилення криміналізації, у тому числі і сфери бізнесу, негативно позначається на суспільно-соціальній і економічній обстановці в громаді, на забезпеченні особистої безпеки громадян.
Зміни в соціальній, економічній, етнічній і інших сферах, різке розмежування людей по рівню доходів і якості життя, прояв в політичних, духовно-етичних, міжнаціональних областях ускладнюють ситуацію в громаді і формують передумови, ігнорування яких може привести до надзвичайних ситуацій.
Все вищеперераховане вимагає розробки і вживання комплексних, скоординованих заходів по вдосконаленню забезпечення безпеки Мостиської територіальної громади, створення спеціального органу, відповідального за їх реалізацію.
В ході розробки даної Програми був вивчений світовий досвід створення систем відеонагляду міського масштабу. На вулицях практично всіх великих міст Європи і Америки встановлені відеокамери, які використовуються правоохоронними органами для підтримки порядку, для аналізу і розкриття злочинів. У місцях масового скупчення людей, на жвавих вулицях, автомобільних дорогах близько чотирьох років йде масове встановлення камер відео-нагляду, які передають інформацію в центри моніторингу, що переглядають відео зображення і у випадку необхідності інформують відповідні служби міста про необхідність прийняти рішення. В результаті функціонування системи відео-нагляду скоротилася кількість злочинів, підвищився відсоток їх розкриття. Впровадження систем відео-нагляду отримало широку підтримку з боку населення громад, які хочуть відчувати себе в безпеці.
Заходи, що приймаються місцевими виконавчими і правоохоронними органами по посиленню боротьби із злочинністю, оперативна обстановка в Мостиській громаді продовжує залишатися складною і не стабільною.
Одним з сучасних і ефективних методів забезпечення суспільного правопорядку, по передовому досвіду зарубіжних країн, є створення і використання системи відео-нагляду на території громади.
Для підвищення ефективності системи відеонагляду необхідно встановити таку кількість відеокамер, щоб забезпечити цілодобовий контроль ситуації на вулицях громади в цілях запобігання і розкриття злочинів.
ІІІ. Головна мета та цілі Програми
Головною метою програми є забезпечення суспільної безпеки Мостиської територіальної громади.
Програма передбачає вирішення наступних завдань:
•забезпечення оперативного контролю криміногенної обстановки в громаді;
•забезпечення оперативного контролю безпеки жителів і гостей Мостиської територіальної громади;
•оперативний контроль безпеки руху;
•своєчасне виявлення, запобігання і припинення злочинів;
•формування бази даних правопорушень, інтегрованої з системою відео-нагляду;
•забезпечення можливості відновлення ходу подій на основі записаних відеоматеріалів при розслідуванні кримінальних злочинів, а також інших порушень громадського порядку;
•створення необхідних умов для запобігання в Мостиській територіальній громаді нещасних випадків, дорожньо-транспортних і інших пригод, здатних спричинити шкоду здоров'ю людей, пошкодження або знищення майна;
•оснащення правоохоронних органів сучасними технічними засобами відео-нагляду і візуального контролю;
•забезпечення процесу безперервного моніторингу оперативної обстановки в Мостиській територіальній громаді;
•оперативна інформаційна підтримка служб охорони правопорядку всіх рівнів;
•забезпечення оперативності інформування про виникнення надзвичайних ситуацій відповідних служб і організацій міста;
•контроль за дотриманням чистоти на території громади (викид сміття не у встановлених місцях).
Виконання завдань програми забезпечить підвищення рівня суспільної безпеки, результативності розкриття злочинів, а також надійніший захист громадського порядку.
ІV. Основні напрямки та механізм реалізації Програми
Забезпечення громадського порядку
Головна мета діяльності правоохоронних органів та громадських формувань по забезпеченню громадського порядку на вулицях і в інших суспільних місцях полягає в створенні умов, що об'єктивно перешкоджають здійсненню правопорушень на певній території (об'єкті), проведенні комплексних заходів щодо профілактичної дії на значимі криміногенні чинники, розвитку і підвищенні технічного рівня різних видів, форм і методів контролю оперативної ситуації.
Для досягнення цієї мети пропонується здійснювати в рамках даної програми наступні заходи:
•створити систему відео-нагляду за ділянками міста з підвищеним криміногенним показником, жвавими перехрестями, ділянками автомобільних доріг з інтенсивним рухом, а також місцями масового скупчення громадян;
•організувати систему безперервного моніторингу відеоінформації, виявлення порушень громадського порядку, інших правопорушень і надзвичайних ситуацій;
•оперативно інформувати правоохоронні органи про порушення громадського порядку, інші правопорушення і надзвичайні ситуації.
Підвищення ефективності розкриття і розслідування
злочинів та правопорушень
Головною метою діяльності правоохоронних органів, направленій на підвищення ефективності розкриття і розслідування злочинів і правопорушень, є попередження злочинів, забезпечення покарання за злочини, максимально можливе відшкодування шкоди, заподіяної громадянам в результаті злочинних посягань.
Основні зусилля в цій сфері будуть зосереджені на вирішення наступних пріоритетних завдань:
•підвищення ефективності діяльності правоохоронних органів та громадських формувань по розкриттю і розслідуванню злочинів і правопорушень за допомогою використання бази даних випадків, інтегрованої з архівом відеоінформації системи відео-нагляду за ділянками міста з підвищеним криміногенним показником, перехрестями, ділянками автомобільних доріг з інтенсивним рухом, а також місцями масового скупчення громадян;
•впровадження в практику діяльності правоохоронних органів та громадських формувань сучасних інформаційних технологій, програмно – технічних засобів, комунікаційних засобів прийому – передачі інформації.
Механізм реалізації програми
Реалізація програми здійснюватиметься за допомогою послідовного виконання запланованих заходів:
- продовження визначення ділянок Мостиської територіальної громади, де доцільна установка відеокамер;
- продовження закупівлі необхідного устаткування, його монтаж, прокладка каналів зв'язку, тестування системи та обслуговування самої відео системи;
Для досягнення мети програми планується продовжити установку відеокамер на ділянках Мостиської територіальної громади з підвищеним криміногенним показником, на перехрестях, ділянках автомобільних доріг з інтенсивним рухом, а також в місцях масового скупчення громадян.
V. Фінансове забезпечення
Фінансування Програми здійснюється в межах асигнувань, передбачених місцевим бюджетом, а також з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України. Обсяг коштів визначається щорічно в рішенні Мостиської міської ради про місцевий бюджет Мостиської міської ради.
VI. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координацію та контроль за виконанням заходів Програми покладається на Управління економічного розвитку та інвестиційної політики міської ради, який є розробником Програми.
Щорічно Програма доповнюється «Переліком завдань, заходів та показників (напрямами використання коштів) міської Програми безпечна громада на 2022 – 2025 роки». Перелік завдань, заходів і показників (напрями використання коштів) програми та зміни до нього з визначеним обсягом фінансування щорічно затверджується рішенням, що приймається на пленарних засіданнях сесії міської ради, за погодженням із постійною комісією з питань з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку міської ради з подальшим їх затвердженням сесією міської ради.
VII. Очікувані кінцеві результати реалізації Програми
Передбачається, що реалізація програми дозволить:
- створити власну мережу відео нагляду для потреб правоохоронних органів та комунального господарства міста та громади;
- істотно скоротити кількість злочинів і правопорушень і поліпшити кримінальну обстановку в найбільш складних в цьому відношенні ділянках громади;
- суттєво скоротити кількість порушень правил дорожнього руху на ділянках доріг, обладнаних системою відео-нагляду;
- підвищити ефективність роботи по розкриттю і розслідуванню злочинів і правопорушень, збільшити кількість розкритих злочинів «по гарячих слідах»;
- поліпшити роботу комунальних служб і підвищити якість благоустрою громади;
- скоротити час реакції на НС, що дозволить значно зменшити наслідки надзвичайних ситуацій.
VIII. Перелік завдань та заходів Програми
- Перелік завдань, заходів та показників програми безпечна громада на 2022-2025 роки:
- придбання, забезпечення обслуговування систем відео нагляду з аналітичною системою розпізнавання особи, транспортного засобу, включену в інформаційну систему ситуаційного центру УОАЗОР ГУНП у Львівській області;
- оплата послуг з відео спостереження;
- оплата за активну електроенергію по тимчасовому без обліковому підключенню до мережі в населених пунктах Мостиської міської ради;
- поточний ремонт обладнання приладів відео спостереження;
- обслуговування відео системи та обладнання;
- всебічно та систематично аналізувати стан правопорядку в Мостиській територіальній громаді з урахуванням факторів, що сприяють загостренню криміногенної обстановки, розробляти та реалізовувати плани щодо запобігання злочинним проявам, насамперед проти особи, у сфері охорони громадського порядку;
- проводити “круглі столи”, наради, робочі зустрічі керівників органів влади, правоохоронних органів з представниками партій і рухів, громадських організацій і релігійних громад, молодіжних і ветеранських спілок, на яких обговорювати стан правопорядку і виробляти спільні заходи для його зміцнення.
Секретар ради Олег МАКАР