ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 13
Текст:проєкт
МОСТИСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ХL ПОЗАЧЕРГОВА CЕСІЯ VIII -ГО СКЛИКАННЯ
Рішення №
м.Мостиська від лютого 2023 р
Про внесення змін до Комплексної Програми соціальної підтримки населення Мостиської міської ради (територіальної громади) на 2021-2023 р.
Відповідно до п.22 ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та ст.91 Бюджетного кодексу України, Мостиська міська рада вирішила:
- Внести зміни до Комплексної Програми соціальної підтримки населення Мостиської міської ради (територіальної громади) на 2021-2023р. затвердженої рішенням ради №4 від 23 грудня 2020 року, виклавши її у новій редакції, додається.
- Контроль за виконання рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.
Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ
Додаток до рішення
Мостиської міської ради
№ від лютого 2023 року
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ НАСЕЛЕННЯ МОСТИСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ) НА 2021-2023 РОКИ
(нова редакція)
м.Мостиська
2023
- Загальна характеристика Програми
1. | Ініціатори розроблення Програми | Мостиська міська рада |
2. | Розробники Програми | Мостиська міська рада |
4. | Відповідальні виконавці Програми | Відділ соціального захисту та охорони здоров’я |
5. | Терміни реалізації Програми | 2021-2023 роки |
6. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації | У межах фінансового ресурсу |
2.Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
У зв’язку із соціально-економічною ситуацією, що склалася на сучасному етапі розвитку України, кризовими явищами у сфері економіки і фінансів виникла необхідність посилення річних видів соціальної допомоги соціально незахищеним верствам населення Мостиської міської ради (територіальної громади).
Серед основних напрямів державної політики з питань національної безпеки у соціальній та гуманітарній сферах, визначених Законами України, є посилення цільової спрямованості матеріальної підтримки: створення умов для подолання бідності; створення ефективної системи соціального захисту людини.
Протягом останніх років одним з першочергових завдань як місцевих органів виконавчої влади, так і органів місцевого самоврядування усіх рівнів вважається розвиток системи соціального захисту та соціального обслуговування громадян, які потребують адресної грошової допомоги. У першу чергу негативні наслідки економічних проблем відчули незахищені верстви населення.
В Мостиській міській раді постійно проводиться робота депутатського корпусу із залученням службовців апарату виконавчого комітету з обстеження житлово-побутових умов проживання громадян, які найбільше погребують річних видів соціальної допомоги. Невідкладної підтримки потребують особи похилого віку, інваліди, багатодітні сім’ї та сім’ї, які виховують дітей-інвалідів та інші громадяни які опинилися у скрутному становищі внаслідок непередбачених обставин на території Мостиської міської ради (територіальної громади).
3. Мета Програми
Основна мета Програми – створення умов для подолання бідності, забезпечення реалізації державної політики в системі соціального захисту населення на регіональному рівні за рахунок коштів місцевого бюджету, що буде сприяти зниженню рівня бідності шляхом забезпечення матеріальної підтримки малозабезпеченим особам, дітям-інвалідам, пенсіонерам, особам з обмеженими можливостями у разі хвороби, смерті близьких родичів, стихійного лиха та інших особливих обставин; підвищення рівня соціального захисту Захисників та Захисниць України, членів їх сімей та сімей ,члени яких загинули у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти Украйни, внутрішньо переміщених осіб, підтримання їх належного морально-психологічного стану, поліпшення ефективності взаємодії органів місцевого самоврядування з міжнародними, регіональними громадськими організаціями та іншими юридичними особами у сфері підтримки Захисників та Захисниць та членів їх родин. Метою даною програми є також забезпечення реалізації прав пільгових категорій громадян з послуги зв’язку, громадянам, які мають на це право та виплата компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категорія громадян.
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,
обсягів та джерел фінансування
Існуюча соціальна ситуація обумовлює необхідність удосконалення діючої міської системи соціальної підтримки населення шляхом адміністративно-фінансової консолідації та інтеграції всіх соціальних програм, застосовуючи комплексність та системний підхід. При цьому, безумовно, локальна соціальна політика повинна передусім базуватися на загальнодержавній політиці, бути складовою частиною суспільних і а соціальних перетворень в нашій країні, відповідати основним напрямам започаткованої державної та самоврядної розбудови.
Для підвищення якості життя населення серед основних напрямів політики доходів визначено посилення адресної підтримки малозабезпечених сімей. Основним засобом забезпечення адресності є диференціація рівня допомоги для різних категорій населення підвищення рівня допомоги для соціально вразливих верств населення (передусім бідних сімей і дітьми). Крім того, серед заходів демографічної політики цієї Стратегії визначено пом’якшення наслідків старіння населення, зокрема, через створення належної системи соціального обслуговування осіб похилого віку і забезпечення його доступності незалежно від місця проживання.
Соціальний розвиток Мостиської міської ради (територіальної громади) в контексті розвитку всієї країни повинен бути спрямований на доведення певних місцевих соціальних стандартів до європейського рівня, створення нової якості життя людини, передусім через розвиток різновидів соціальних послуг, впровадження інноваційних соціальних технологій. Для цього необхідно продовжувати запроваджувати у Мостиській міській раді (територіальній громаді) наступні основні принципи обласної регіональної соціальної політики, а саме:
- посилення цільової спрямованості програми та адресності надаваної допомоги малозабезпеченим громадянам і сім’ям;
- удосконалення організаційно-правової та соціально-економічної бази надання соціальних послуг;
- відшкодування пільг з послуги зв’язку.
Пріоритетними напрямками регіональної соціальної політики слід визначити надання матеріальної допомоги та соціальних послуг малозабезпеченим верствам населення з числа одиноких пенсіонерів і інвалідів, а також малозабезпечених сімей з дітьми-багатодітних сімей, сімей, які виховують дітей-інвалідів. з метою їх підтримки, профілактики можливої асоціальної поведінки, попередження соціального сирітства, бездоглядності.
Також необхідно забезпечити впровадження тих напрямів державної соціальної політики, реалізацію яких відповідно до чинного законодавства покладено на органи місцевого самоврядування.
Фінансування заходів Програми здійснюється в межах коштів, затверджених міським бюджетом на відповідний рік.
5.Порядок надання допомоги
Розгляд заяв про надання допомоги здійснює виконавчий комітет міської ради. Для розгляду клопотання подаються такі документи:
для надання одноразової адресної допомоги малозабезпеченим громадянам, дітям-сиротам, інвалідам 1 групи, дітям інвалідам, багатодітним сім'ям, одиноким і малозабезпеченим матерям та іншим категоріям громадян:
заява;
акт обстеження матеріально-побутових умов заявника від депутата по округу за місцем проживання заявника ;
копія паспорта та ідентифікаційного номера заявника;
інформація про відкритий на ім’я заявника рахунок в установах банку;
копія посвідчення про інвалідність;
довідка про склад сім’ї.
матеріальна допомога на поховання за останнім місцем проживання померлої особи:
- заява;
- довідка з місця проживання померлої особи на день смерті;
- довідка з центру зайнятості про те, що померла особа перебувала на обліку як безробітня;
- копія трудової книжки (перша сторінка та останній запис);
- копія ідентифікаційного коду заявника.
Заявнику необхідно мати довідку про те, що він займався похованням померлої особи, паспорт чи інший документ, що посвідчує особу, яка буде отримувати кошти на поховання.
Матеріальна допомога учасникам бойових дій Афганістану ,до дня виведення військ з Афганістану;
- заява;
- копія посвідчення учасника бойових дій;
- копія паспорта та ідентифікаційного коду заявника;
- довідка про місце проживання;
-інформація про відкритий на ім’я заявника рахунок в установах банку.
Надання матеріальної допомоги ветеранам та учасникам Другої світової
війни:
- заява;
- копія посвідчення;
- копія паспорта та ідентифікаційного коду заявника;
- довідка про місце проживання
-інформація про відкритий на ім’я заявника рахунок в установах банку.
Надання матеріальної допомоги інвалідам 1 групи та дітям з інвалідністю до Міжнародного Дня інваліда;
-заява;
-копія паспорта та ідентифікаційного номера заявника;
-інформація про відкритий на ім’я заявника рахунок в установах банку;
-копія довідки про інвалідність(МСЕК).
Надання матеріальної допомоги ветеранам УПА, реабілітованим та жертвам політичних репресій :
- заява;
- копія посвідчення;
- копія паспорта та ідентифікаційного коду заявника;
- довідка про місце проживання;
- інформація про відкритий на ім’я заявника рахунок в установах банку.
Надання матеріальної допомоги громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи:
- заява;
- копія посвідчення учасника ліквідації ЧАЕС;
- копія паспорта та ідентифікаційного коду заявника;
- довідка про місце проживання;
- інформація про відкритий на ім’я заявника рахунок в установах банку.
Надання одноразової грошової допомоги Захисникам та Захисницям України, які отримали поранення, травму, каліцтво, контузію під час участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України :
-заява
- копія паспорта та ідентифікаційного коду заявника;
- довідка про склад сім’ї;
-довідка про місце проживання;
-інформація про відкритий на ім’я заявника рахунок в установах банку;
-медичне заключення про захворювання;
-акт обстеження від депутата.
Розмір одноразової адресної допомоги малозабезпеченим громадянам, дітям-сиротам, інвалідам, багатодітним сім'ям, одиноким і малозабезпеченим матерям та іншим категоріям громадян визначається депутатом міської ради, головою ради залежно від матеріального стану заявника та наявних коштів.
На підставі подання депутата міської ради, голови ради та підтверджувальних документів видається рішення виконавчого комітету міської ради про надання допомоги.
Відшкодування пільг з послуг зв’язку та компенсаційних виплат за проїзд окремих категорій громадян проводяться на підставі розрахунків, що надаються постачальниками послуг.
Виплата компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі призначені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 р. № 859 « Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі»(зі змінами).
6. Строки виконання Програми
Виконання Програми передбачається здійснити протягом 2021-2023 року.
7.Перелік завдань і заходів Програми та
результативні показники
Основними завданнями Програми є: надання соціальних послуг у вигляді додаткових соціальних гарантій, надання адресної цільової матеріальної допомоги малозабезпеченим громадянам або таким, які опинилися у скрутному становищі внаслідок непередбачених обставин; надання одноразової матеріальної допомоги на поховання, відшкодування пільг з послуг зв’язку та компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян.
8.Основні напрями та шляхи реалізації Програми, джерела фінансування.
Основні напрями Програми :
- надання матеріальної допомоги з фонду голови міської ради;
- надання матеріальної допомоги з фонду депутатів міської ради;
- надання матеріальної допомоги на поховання;
- надання матеріальної допомоги ветеранам та учасникам Другої світової війни;
- надання матеріальної допомоги інвалідам до Міжнародного Дня інвалідів;
- надання матеріальної допомоги учасникам бойових дій Афганістану, до дня виведення військ з Афганістану;
- надання матеріальної допомоги ветеранам УПА, реабілітованим та жертвам політичних репресій;
- надання матеріальної допомоги громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
-відшкодування пільг за абонентську плату за користування телефоном окремим категоріям громадян;
-виплата компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;
Надання одноразової грошової допомоги Захисникам та Захисницям України, які отримали поранення, травму, каліцтво, контузію під час участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України;
- придбання ритуальних товарів та надання ритуальних послуг/поховання Захисників та Захисниць, які загинули піч час участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України;
- придбання ритуальних товарів та надання ритуальних послуг/поховання внутрішньо переміщених осіб;
- придбання ритуальних товарів та надання ритуальних послуг/поховання одиноких осіб (які не перебувають на обліку у КЗ «Центр надання соціальних послуг»);
- придбання ритуальних товарів та надання ритуальних послуг/поховання померлим особам без певного місця проживання;
- придбання ритуальних товарів та надання ритуальних послуг/поховання померлим особам, від поховання яких відмовилися рідні;
- придбання ритуальних товарів та надання ритуальних послуг/поховання знайдених невпізнаних трупів.
Фінансування заходів щодо виконання Програми здійснюється в межах видатків, передбачених в бюджеті міської ради, відповідно до кошторисних витрат, які затверджуються сесією міської ради щорічно.
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів, затверджених бюджетом на 2021-2023 роки. Основні напрями реалізації Програми та розміри фінансування відповідно до кожного напряму передбачено у паспорті бюджетної програми, який затверджується розпорядженням голови міської ради. Фінансування здійснюється відповідно до кошторисних призначень на 2021-2023роки.
9.Координація та контроль за ходом виконання Програми.
Відповідальність за виконання Програми несе виконавчий комітет Мостиської міської ради (територіальної громади), який щорічно звітує перед Мостиською міського радою про результати виконання Програми.
Контроль за виконанням Програми здійснює Мостиська міська рада (територіальна громада). Поточний контроль за ходом реалізації Програми здійснює постійна комісія Мостиської міської ради (територіальної громади) з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.
Секретар ради Олег МАКАР