ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідачі:


Макар Олег Євстахійович

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XLVIII

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

10

Дата реєстрації:

19.10.2023

Проголосовано:

20.10.2023 12:42:43

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    16
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    11

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 10

Текст:



проєкт



МОСТИСЬКА МІСЬКА РАДА



ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ



XLVІII ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІІІ СКЛИКАННЯ





Рішення №



м. Мостиська від жовтня 2023 року



Про внесення змін до Програми забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2021-2025 роки у Мостиській міській раді Львівської області



Відповідно до ст.26, 32, 34,38, ч.1 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та реєстру осіб та дітей, які позбавлені батьківського піклування та перебувають на квартирному обліку Мостиська міська рада вирішила:




  1. Внести зміни до Програми забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2021-2025 роки у Мостиській міській раді Львівської області затвердженого рішенням Мостиської міської ради № 12 від 17.08.2021 року та викласти у новій редакції.



2 . Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійна комісія з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.



Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ



Додаток до рішення



Мостиської міської ради



№ від 20.10.2023р



ПРОГРАМА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЖИТЛОМ ДІТЕЙ-СИРІТ,



ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ



ТА ОСІБ ІЗ ЇХ ЧИСЛА НА 2021-2025 РОКИ У МОСТИСЬКІЙ МІСЬКІЙ РАДІ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ



(нова редакція)



м. Мостиська



2023






ЗМІСТ




  1. Паспорт Програми

  2. Проблема, на розв’язання якої спрямована програма

  3. Загальні положення

  4. Мета і завдання програми

  5. Очікувані результати

  6. Строки та етапи виконання програми

  7. Обсяги та джерела фінансування Програми

  8. Координація та контроль за ходом виконанням Програми






ПРОГРАМА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЖИТЛОМ ДІТЕЙ-СИРІТ, ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ, ТА ОСІБ ІЗ ЇХ ЧИСЛА НА 2023 рік



ПАСПОРТ ПРОГРАМИ



(загальна характеристика цільової програми)




  1. Ініціатор розроблення Програми: Служба у справах дітей Мостиської міської ради;

  2. Розробник Програми: Служба у справах дітей Мостиської міської ради;

  3. Відповідальний виконавець Програми: Служба у справах дітей Мостиської міської ради;

  4. Учасники Програми: Служба у справах дітей Мостиської міської ради, фінансове управління Мостиської міської ради, відділ капітального будівництва, житлово-комунального господарства, транспорту та благоустрою Мостиської міської ради;

  5. Термін реалізації Програми: 2021 - 2025 роки

  6. Номер та назва завдання Стратегії розвитку Львівської області, якому відповідає Програма: 2.2.4. Захист дітей

  7. Етапи виконання Програми:

    програма включає комплекс заходів постійного застосування,

    етапів чітко не визначено.

  8. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього на 2023 рік – згідно ресурсного забезпечення. В тому числі:



8.1. Кошти обласного бюджету: 2023 рік



8.2. Кошти інших місцевих бюджетів: - 2023 рік 270 000 тис. грн




  1. ПРОБЛЕМА, НА РОЗВЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА



В основу реалізації Програми забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2021-2023 роки покладено принцип об’єднання зусиль і ресурсів місцевих органів влади для вирішення нагальних потреб дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які гостро потребують соціального захисту. Програма забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа у Мостиській міській раді на 2021-2025 роки (далі - Програма) розроблена на виконання Закону України «Про Державний бюджет на 2023 рік», на підставі Житлового кодексу України; Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про житловий фонд соціального призначення», «Про охорону дитинства», Указу Президента України від 30.09.2019 року №721/2019 «Про деякі питання забезпечення прав та законних інтересів дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, розвитку та підтримки сімейних форм виховання дітей», постанови Кабінету Міністрів України від 23.07.2008 № 682 «Деякі питання реалізації Закону України «Про житловий фонд соціального призначення», Порядку діяльності органами опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини», про забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2021 - 2025 роки.



Основними напрямками подолання сирітства є соціально-правова підтримка дітей-сиріт, дітей, які залишились без батьківського піклування, та молодих осіб із їх числа, вжиття комплексу заходів щодо їх соціальної адаптації, забезпечення інтеграції зусиль місцевих органів виконавчої влади, установ та організацій, спрямованих на захист прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.



Програма розроблена з метою визначення і реалізації заходів, які дадуть змогу забезпечити фінансування необхідного обсягу житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.



Станом на 01.08.2023 року на квартирному обліку перебуває 8 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа від 16 до 23 років, які потребують покращення житлових умов.



Зазначеною Програмою визначаються напрямки вирішення проблеми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які потребують поліпшення житлових умов у Мостиській міській раді, шляхом придбання житла за кошти обласного, місцевого бюджетів та за рахунок інших джерел, незаборонених законодавством.



Пропозиції щодо розподілу бюджетних призначень обласного бюджету між місцевими бюджетами формуються з урахуванням дотримання умов співфінансування витрат з відповідного місцевого бюджету та/або за рахунок інших джерел незаборонених законодавством, з урахуванням індексу фінансової спроможності територіальних громад області, обрахованого департаментом фінансів облдержадміністрації за надходженнями податків і платежів до загального фонду, базової реверсної та додаткової дотацій, а саме:



при індексі більше 1,0 – 20% обсягу коштів з обласного бюджету;



при індексі від 0,8 - до 1,0 - 40% обсягу коштів з обласного бюджету, 60% з бюджету громади та/або за рахунок інших джерел, незаборонених законодавством;



при індексі від 0,6 - до 0,8 - 60% обсягу коштів з обласного бюджету, 40% з бюджету громади та/або за рахунок інших джерел, незаборонених законодавством;



при індексі менше 0,6 - 80% обсягу коштів з обласного бюджету, 20% з бюджету громади та/або за рахунок інших джерел, незаборонених законодавством.



Після придбання житла діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, та особи з їх числа знімаються з обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.



У рамках Програми право на придбання житла за рахунок Програми мають особи віком від 16 до 23 років (включно) у порядку черговості взяття на квартирний облік.



3. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ



Питання виховання і захисту підростаючого покоління завжди є і будуть актуальними, адже діти - гарант самозбереження й поступу нації. Одним з показників стану захисту прав дитини та її добробуту в державі є рівень забезпеченості житлом та майном дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.



Незважаючи на активізацію зусиль, що докладає держава до створення належних умов для виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, розвитку пріоритетних форм влаштування дітей вказаної категорії (усиновлення, опіка, піклування, влаштування в прийомні сім’ї та дитячі будинки сімейного типу), нерозв’язаними залишаються проблеми щодо захисту особистих, житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.



Не дивлячись на значне збільшення кількості дітей, які влаштовані до сімейних форм виховання, у службі у справах дітей Мостиської міськії ради перебуває на первинному обліку 24 дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Після виходу із дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей діти повернуться за місцем свого походження, так як вони стоять у службі у справах дітей на первинному обліку, проте переважна кількість цих дітей має проблеми із адаптацією до самостійного життя, головною проблемою є відсутність власного житла.



Станом на 1 жовтня 2023 року на обліку служби у справах дітей Мостиської міської ради перебуває 24 дитини, з яких:




  • 5 дітей-сиріт ;

  • 19 дітей, позбавлених батьківського піклування.

    Із них:

  • 22 дітей під опікою;

  • 1 - у дитячому будинку сімейного типу;

  • 1 дитина у закладі.



Також 4 дітей має житло на праві співвласності, 20 дітей має житло на праві користування, 2 дітей має житло непридатне для проживання.



Із них:



- 8 дітей потребують нового окремого житла;



- 2 родинні групи: 5 молодих особи з числа дітей-сиріт потребують збільшення житлової площі;



- у 18-ти дітей житло у задовільному стані та мають житло на праві користування;



- у 2-ох дітей не мають житла взагалі.



Із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування 7 - молодих осіб від 18-ти до 23 років, із них:



- 1 дитина - сирота має житло на праві власності (співвласності) та у придатному стані;



- у 4-ох дітей та молодих осіб з їх числа відсутні або вимагають покращення,



Усі молоді особи із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування стоять на квартирному обліку.



Відповідно до ст. 32, 33 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», ст. 11 Закону України «Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей», п. 64 Порядку діяльності органами опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 року № 866 « Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини», із змінами, органи місцевого самоврядування за місцем походження дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа, у разі відсутності у них житла, після закінчення (припинення) їх перебування під опікою, піклуванням, у прийомній сім’ї, дитячому будинку сімейного типу, закладі для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, протягом місяця позачергово забезпечують впорядкованим соціальним житлом до надання їм благоустроєного житлового приміщення для постійного проживання. За останні роки цей пункт не виконувався через відсутність необхідного житлового фонду, фінансування, несвоєчасного взяття дітей вказаної категорії на квартирний та соціальний квартирний облік, відсутністю процедури забезпечення таким житлом.



Законодавче підґрунтя для розроблення та прийняття Програми обумовлено необхідністю виконання Законів України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про охорону дитинства», «Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей”, „Про соціальну роботу з дітьми та молоддю», Указу Президента України від 16.12.2011 року № 1163/2011 «Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні», доручення Президента України від 08.04.2011 року № 1-1/637 щодо підвищення ефективності механізмів забезпечення захисту прав і законних інтересів дитини в Україні», відповідно до вимог Конвенції ООН про права дитини, постанов Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини», із змінами, Житлового Кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».




  1. МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ



Метою Програми є поступове розв’язання проблеми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа. Вона є інструментом реалізації державної політики щодо забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа в цілому і захисту їх житлових прав зокрема. Програма охоплює систему цілей, завдань і заходів для їхнього досягнення та реалізації.



Враховуючи,те що відповідно до статті 47 Конституції України, діти-сироти, діти, позбавлення батьківського піклування, та особи з їх числа потребують соціального захисту та мають бути забезпечені житлом безплатно, реалізація Програми дозволить підвищити рівень захищеності дітей - сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які відповідно до чинного законодавства потребують поліпшення житлових умов, і реалізувати їх конституційні права на отримання житла. Це дасть змогу:



- забезпечити надання дітям - сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування та особам з їх числа соціальних послуг, забезпечення їх житлом для процесу соціальної адаптації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;



- скоординувати зусилля суб’єктів соціальної роботи що спрямовані на захист права кожної дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, щодо забезпечення дітей окремим житлом для повноцінного проживання;



- створити належні матеріальні, житлово-побутових умови для фізичного, розумового та духовного розвитку кожної дитини та особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечить їх соціальний захист;



- вивчити індивідуальні потреби кожної дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, особи з їх числа;



- забезпечити дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, при потребі, власним житлом.



5. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПРОГРАМИ



Реалізація Програми дасть змогу:



- отримати повну інформацію про потреби у забезпеченні власним та соціальним житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа;



- забезпечити дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа окремим житлом на праві власності (співвласності);



- реалізувати механізм житлового забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які не мали житла, до влаштування у державні інтернатні заклади або на виховання в сім’ї громадян;



- забезпечити житловими приміщеннями за місцем походження дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, у разі відсутності у них житла після закінчення (припинення) їх перебування під опікою, піклуванням, у прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу та інтернатних закладах.



6. ТЕРМІНИ ТА ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ



Програма реалізовуватиметься упродовж 2021-2025 років у межах асигнувань, передбачених в обласному, місцевому бюджетах та інших джерелах на відповідний рік.



У разі потреби, до Програми вносяться зміни згідно з установленим порядком.



7. ОБСЯГИ ТА ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ



Формування Програми здійснювалось на базі розрахунків і вихідних даних.



Для розрахунку показників Програми були використані такі дані:



- 24 - кількість дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та 7 молодих осіб з їх числа, які перебували на первинному обліку у службі у справах дітей Мостиської міської ради, з них:



- 1 молода особа із числа дітей-сиріт, в першу чергу, потребують забезпечення житлом у рамках Програми упродовж 2023 року (зазначена молода особи складають родинну групу).



Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок виділених в установленому порядку коштів обласного, районного бюджету, бюджету Мостиської міської ради, а також добровільних внесків юридичних та фізичних осіб та інших джерел, незаборонених чинним законодавством.



Очікувані результати:



У разі придбання житла для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа дозволить покращити житлові умови даної категорії громадян.



Програма включає два напрями діяльності:




  1. Забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа житловим приміщенням для постійного проживання.




  1. Приведення у належний стан житлових приміщень, що перебувають у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.



Пропозиції щодо розподілу бюджетних призначень між місцевими бюджетами формує служба у справах дітей обласної державної адміністрації на підставі потреб у фінансуванні наданих Мостиською міською радою, з урахуванням дотримання умов співфінансування з відповідного місцевого бюджету з врахуванням індексу фінансової спроможності міської ради.



При визначенні загальної вартості житла враховуються витрати, пов’язані з оформленням права власності та сплатою передбачених законодавством податків і зборів (обов’язкових платежів).



Для вирішення питання оцінки вартості робіт з ремонту житла, що належить дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа на праві власності, головний розпорядник коштів місцевого бюджету:




  1. забезпечує організацію роботи з визначенням переліку, видів, обсягів робіт, які необхідно виконати, з урахуванням строку проведення;

  2. складає кошторисний розрахунок витрат.



Показники орієнтовних обсягів фінансових витрат, необхідні для виконання Програми в цілому, з визначенням джерел фінансування, наведено в додатку 1 до Програми.



Кошти, передбачені на реалізацію Програми, використовуються виконавцями її заходів.



8. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ



ПРОГРАМИ



Виконання Програми здійснюється шляхом реалізації виконавцем заходів і завдань.



Координацію і контроль за виконанням заходів та завдань Програми, цільовим та ефективним використанням коштів здійснює головний розпорядник коштів - Мостиська міська рада.



Відповідальний виконавець Програми - Мостиська міська рада через службу у справах дітей Мостиської міської ради, яка буде щорічно, у кінці року, подавати у фінансове управління Мостиської міської ради звіт про використання коштів.



При формуванні бюджету на наступні роки, служба у справах дітей Мостиської міської ради подає у фінансове управління міської ради заходи на наступний рік для включення в Програму соціально-економічного розвитку району.



Щорічно, після прийняття місцевого бюджету, Програма уточнюється, а при внесенні змін перезатверджується.



Служба у справах дітей Мостиської міської ради здійснює обґрунтовану оцінку результатів Програми, та, в разі потреби, розробляє пропозиції щодо доцільності продовження тих чи інших заходів, включення додаткових заходів і завдань, уточнення показників, обсягів та джерел фінансування, переліку виконавців, термінів виконання Програми й окремих заходів і завдань.



Щорічно Програма розглядається обласною радою стосовно виконання її показників, а при потребі, вносяться відповідні зміни.



Виконання Програми закінчується у визначені терміни, після чого служба у справах дітей Мостиської міської ради складає заключний звіт про результати її виконання та подає на розгляд сесії міської ради із пояснювальною запискою про кінцеві результати виконання Програми не пізніше, ніж у двохмісячний строк після терміну її закінчення.



Додаток 1



до Програми



Ресурсне забезпечення місцевої (бюджетної) цільової програми



забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у



Мостиському районі на 2023-2025 роки


































Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми 2023 рік

(тис. грн.)
2024 рік

(тис. грн.)
2025 рік

(тис. грн.)
Усього витрат на виконання Програми

(тис. грн.)
Усього, тис. грн., у тому числі:
Обласний бюджет 364 032
Місцевий бюджет та інші джерела 270 000


Начальник служби у справах дітей



Мостиської міської ради Руслана ЧУРА