ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 8
Текст:МОСТИСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
LIII ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІІІ СКЛИКАННЯ
Рішення №
м. Мостиська від травня 2024 року
Про затвердження Комплексної програми з впровадження
Стратегії реформування системи шкільного харчування в
закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради Львівської області
на період до 2027 року
Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту», Стратегії реформування системи шкільного харчування на період до 2027 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 жовтня 2023 р. № 990-р, Указу Президента України від 25 травня 2020 року №195/2020 «Про національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі», Програми реформування системи шкільного харчування у Львівській області на 2024-2027, враховуючи лист відділу освіти, молоді та спорту від 18.04.2024р № 331/01-14, Мостиська міська рада вирішила:
- Затвердити Комплексну програму з впровадження Стратегії реформування системи шкільного харчування в закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради Львівської області на період до 2027 року (далі – Програма), що додається.
- Надії ГНАТОВСЬКІЙ, начальнику відділу освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області забезпечити виконання Програми.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань освіти, культури, охорони здоров’я, духовності, спорту, туризму та соціальної захисту населення.
Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ
Додаток до рішення
Мостиської міської ради
від 2024р. №
Комплексна програма з впровадження
Стратегії реформування системи шкільного харчування
в закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради Львівської області
на період до 2027 року
Мостиська – 2024
ЗМІСТ
1 | Вступ | ст. 2 |
2 | Методологія Програми | ст. 4 |
3 | Мета та завдання Програми | ст. 5 |
4 | Напрями та заходи/проєкти Програми | ст. 6 |
5 | Очікувані результати виконання Програми | ст. 9 |
6 | Фінансове забезпечення Програми | ст. 10 |
7 | Організація виконання, координація та контроль | ст. 11 |
Додатки | ||
1 | Паспорт Програми | ст. 12 |
2 | Ресурсне забезпечення Програми | ст. 13 |
3 | Перелік завдань, заходів і результативних показників Програми | ст. 14 |
4 | Мережа опорних та базових кухонь на базі закладів загальної середньої освіти | ст. 34 |
5 | Стислий аналіз стану шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради | ст. 35 |
6 | Заходи з ремонту та модернізації харчоблоків закладів загальної середньої освіти Мостиської міської ради | ст. 35 |
Вступ
Сталевий вояк, крицево-криштальний характер,
велике, повне любови до рідного краю серце,
здорова душа - все це у здоровому тілі.
Іван Боберський
Забезпечення якісного шкільного харчування - одна з обов’язкових умов підтримки здоров’я учасників освітнього процесу як найвищої соціальної цінності в державі та розбудови в Новій українській школі безпечного і здорового середовища. Потребу діяти у вказаному напрямку зумовлює також виконання плану заходів з реформування системи шкільного харчування, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 р. № 1008, та ухвалення українським урядом Стратегії реформування системи шкільного харчування на період до 2027 року (далі — Стратегія). Відтак виникла потреба в плануванні наступних етапів реформи системи шкільного харчування в області з урахуванням здобутих досягнень, а також наслідків повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України та низки інших невирішених проблем.
Комплексна програма з впровадження Стратегії реформування системи шкільного харчування в закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради Львівської області на період до 2027 року(далі – Програма) розроблена відповідно до статті 119 Конституції України, Указу Президента України «Про утворення військових адміністрацій», Статті 44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту», Стратегії реформування системи шкільного харчування на період до 2027 року, схваленої розпорядженням КабінетуМіністрів України від 27 жовтня 2023 р.№ 990-р, Указу Президента України від 25 травня 2020 року №195/2020 «Про національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі», Програми реформування системи шкільного харчування у Львівській області на 2024-2027 роки та інших нормативно-правових актів, спрямованих на модернізацію форм мотивації та залучення учнів до набуття знань і навичок здорового, раціонального та безпечного харчування, здійснення усвідомленого вибору на користь здорового харчування.
Програма розроблена з метою забезпечення різноманітного, збалансованого і якісного харчування в закладах освіти, що, зокрема, сприяє формуванню у громадян навичок здорового харчування (як прояву піклування про власне здоров’я та психологічний стан у критичних умовах), соціальному захисту вразливих груп населення,гарантування безпечності освітнього середовища в закладах загальної середньої освітита розвитку в учнів здоров’язбережної компетентності.
Потреба в розробці та прийнятті Програми зумовлена передусім:
- зростанням цін на харчові продукти та зниженням рівня спроможності місцевого самоврядування забезпечувати харчуванням учнів згідно з нормами;
- невідповідністю частини приміщень та обладнання шкільних харчоблоків потребам забезпечення здорового харчування;
- змінами у мережі закладів освіти та їх учнівського контингенту;
- змінами ринку постачальників харчових продуктів та послуг з організації харчування;
- недостатністю штатних працівників закладів освіти та потребою в розвитку професійних компетентностей кадрового складу закладів освіти, органу управління освітою;
- воєнними загрозами, зокрема соціальній та енергетичній інфраструктурі;
- необхідністю зміни харчових уподобань громадян, зокрема дітей, заради зміцнення фізичного та психічного здоров’я.
У Програмі визначаються загальні цілі й напрями, основний зміст та очікувані результати заходів, орієнтованих на здорове харчування та зміцнення фізичного й психічного здоров’я учасників освітнього процесу у системі загальної середньої освіти Мостиської міської ради. Пропоновані заходи розроблені з урахуванням неминучих в умовах повномасштабної війни обмежень у фінансових, інформаційних та трудових ресурсах. Ці заходи забезпечать також модернізацію матеріально-технічної бази закладів освіти, промоцію здорового способу життя, формування в територіальній громаді сучасної системи шкільного харчування.
У процесі підготовки Програма була узгоджена зі Стратегією сталого розвитку Мостиської міської територіальної громади на період до 2027 року, Стратегією розвитку освіти Львівщини до 2027 року, Програмою розвитку освіти Мостиської територіальної громади на 2021 – 2025 роки.
Методологія Програми
Підготовчий етап
Розроблення Програми здійснювалось на основі аналізу якості шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради станом на 01.01.2024, наведеного у додатку 5.
Програма створювалася з урахуванням наступних принципів:
- системності, що передбачає розгляд об'єкта діяльності як обмеженої множини взаємодіючих елементів, структурованих й організованих відповідно до визначеної мети;
- комплексності, що забезпечує повноту, системність та взаємозв'язок аналізу, планування й управління процесом її виконання;
- узгодженості цілей, змісту й очікуваних результатів запланованих заходів та виховних справ, що реалізовуватимуться в територіальній громаді та в окремих закладах загальної середньої освіти;
- продуманості, доступності і практичної спрямованості планованих заходів, їх відповідності соціальній ситуації, в якій реалізовуватиметься Програма, орієнтації на ефективне подолання чи хоча б пом’якшення проблем, пов’язаних із станом харчування у закладах освіти громади.
Процес розроблення
Програма розроблялася робочою групою, затвердженою Наказом начальника відділу освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Надією Гнатовською від 05.02.2024 №01-07/45, до складу якої увійшли представники Відділу ОМС та керівники закладів загальної середньої освіти Мостиської міської ради.
У процесі розроблення Програми відділу освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради зібрано пропозиції (ідеї проєктів) від закладів загальної середньої освіти Мостиської міської ради, зацікавлених у організації достатнього, якісного, безпечного, збалансованого харчування у закладах освіти.
Після розроблення робочою групою ключових розділів Програми (цілей та завдань, змісту заходів/проєктів, механізмів їх реалізації та фінансування тощо) текст Програми був винесений на громадські консультації на рівні громади.
Мета та завдання Програми
Мета Програми
Метою Програми є формування в учнівства закладів загальної середньої освіти Мостиської міської ради навичок здорового харчування завдяки забезпеченню різноманітності, збалансованості та високої якості харчових продуктів в мережі сучасних, відповідно обладнаних шкільних харчоблоків, сприяння у такий спосіб соціальному захисту вразливих груп населення та піклуванню громадян про власне здоров’я й психологічний стан у критичних умовах.
Основні завдання Програми:
- формування у школярів, їхніх батьків та педагогів розуміння основ здорового харчування;
- консолідація зусиль надавачів послуг харчування, працівників харчоблоків, педагогічних колективів закладів освіти, учнівства, батьків і громадськості задля забезпечення здорового харчування у закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради;
- створення у закладах освіти територіальної громади комплексно модернізованих/відновлених харчоблоків;
- зниження відсотка ожиріння та надлишкової ваги серед дітей віком до 18 років;
- збільшення відсотка учнів та педагогів, які харчуються у закладах освіти;
- зміна харчових уподобань дітей шкільного віку у бік прихильності до здорового харчування.
Напрями та заходи/проєкти Програми
З метою раціонального використання ресурсів Програма передбачає концентрацію зусиль на чотирьох пріоритетах, які водночас є напрямами її реалізації:
Пріоритет 1. Організація якісного та безпечного харчування: закупівлі та фінансування.
Для забезпечення достатності фінансового ресурсу у замовників для закупівель харчових продуктів чи послуг з організації харчування та ефективності цих закупівель передбачається:
- налагодити співпрацю в сфері забезпечення здорового харчування між Відділом ОМС Мостиської міської ради, закладами загальної середньої й фахової освіти;
- установити нижню межу вартості харчування на одну дитину з урахуванням нормативних вимог до здорового харчування;
- сприяти залученню коштів до бюджету Мостиської міської територіальної громади у вигляді субвенції з державного та обласного бюджетів на модернізацію харчоблоків (на умовах співфінансування);
- залучати додаткові інвестиції, спрямовані на покращення харчування в закладах загальної середньої освіти;
- залучити якомога більшу кількість закладів загальної середньої освіти до участі у Всесвітній продовольчій програмі Організації Об’єднаних Націй. Це дозволить отримувати до 30% відшкодування вартості виданих гарячих порцій здобувачам освіти початкової ланки – як з числа пільгових категорій, так і тих, котрі харчуються за кошти батьків
- проводити тендери (відкриті торги) для забезпечення організації харчування у закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради, з урахуванням наявностіу постачальниківексплуатаційного дозволу чи державної реєстрації потужності з виробництва або обігу харчових продуктів, а також документів, які підтверджують якість та безпечність харчових продуктів, актів перевірок територіальних органів Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області;
- здійснювати комісійні обстеження стану організації харчування та готовності до роботи харчоблоків закладів загальної середньої освіти Мостиської міської радиперед новим навчальним роком та протчгом навчального року;
- не допускати реалізації в закладах освіти продуктів, не характерних для дитячого харчування (газовані солодкі напої, продукти, що містять консерванти, синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувачі, їжі швидкого приготування, натуральної кави та інш.);
- підвищити кваліфікацію закупівельників послуг з організації шкільного харчування та харчових продуктів;
- популяризувати та використовувати електронний каталог “Prozorro Market”.
Пріоритет 2. Відновлення та модернізація харчоблоків: комплексний підхід. Дотримання вимог безпеки харчування НАССР.
Відновлення та модернізація харчоблоків закладів освіти з використанням новітніх технологічних процесів, покращення показників енергоефективності та дотримання принципів системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (Hazard Analysis and Critical Control Points - НАССР) передбачає:
- визначення потреб закладів освіти, зокрема щодо модернізації харчоблоків, що дасть змогу передбачити пріоритетність проєктів;
- забезпечення цільового використання коштів державного, обласного та місцевого бюджетів і коштів, залучених від донорських організацій, на відновлення та розвиток освітньої інфраструктури;
- створення мережі опорних та базових кухонь на базі закладів загальної середньої освіти (згідно додатку 4);
- підтримка проєктів з відновлення та модернізації харчоблоків у закладах загальної середньої освіти, в основі яких лежить сучасний технологічний процес, що забезпечує дотримання норм на принципах системи НАССР, та приготування якісної й безпечної їжі в асортименті;
- забезпечення системності та регулярності підвищення кваліфікації, оновлення знань організаторів шкільного харчування і надавачів відповідних послуг.
Пріоритет 3. Розвиток кадрового потенціалу системи шкільного харчування.
Для забезпечення відділу освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради і закладів освіти достатнім штатом кваліфікованих працівників, які якісно та безпечно організовують харчування і сприяють формуванню в учнів здорових харчових звичок, передбачається:
- підготовка кухарів за новими освітніми програмами в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області;
- забезпечення підвищення кваліфікації кухарів на основі нових або модернізованих навчальних програм;
- навчання відповідальних за організацію харчування у закладах освіти працівників органів управління освітою територіальних громад та членів робочих груп ХАССП;
- систематичне навчання керівників закладів освіти з організації харчування та формування навичок здорового харчування в закладах освіти;
- підвищення кваліфікації вчителів, залучених до реалізації завдань соціальної та здоров’язбережувальної галузі Державних стандартів початкової та базової середньої освіти, а також Державного стандарту профільної середньої освіти (в перспективі);
- надання консультацій і роз’яснень щодо впровадження реформи системи шкільного харчування посадовим особам місцевого самоврядування та депутатам міської ради.
Пріоритет 4. Впровадження нових норм харчування, меню, а також формування культури здорового харчування.
Для свідомого обрання учасниками освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради здорового харчування проводитимуться наступні заходи:
- моніторинг дотримання норм харчування, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 365 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (зі змінами);
- презентації примірних чотиритижневих сезонних меню для закладів освіти;
- підготовка і поширення дидактичних та освітніх матеріалів про принципи здорового харчування та збереження фізичного здоров’я, вплив здорового харчування на покращення психологічного стану тощо;
- застосування нових форм передачі знань (навчальні візити, майстер-класи, дегустації тощо) для розуміння учасниками освітнього процесу принципів та формування навичок здорового харчування;
- поширення інформації про веб-портал “ЗНАЇМО”, залучення лідерів думок, “спікерів реформи” до підвищення рівня поінформованості про зміни.
Реалізація Програми відбувається на проєктній основі, що дозволяє ефективно здійснювати її менеджмент, зосередити виділені ресурси, визначати конкретні результати і показники в розрізі кожного проєкту, а відтак і Програми загалом. Усі проєкти/заходи Програми об’єднані за названими чотирма тематичними напрямами.
- Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми сприятиме створенню в системі загальної середньої освіти Мостиської міської ради безпечного та здоров’язбережного середовища, формуванню в учнів здорових харчових звичок, промоції здорового харчування серед педагогів і населення.
Реалізація заходів Програми дозволить:
- створити мережу опорних та базових кухонь у закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради;
- збільшити частку залучення додаткових коштів та продуктів для здешевлення харчування;
- забезпечити щорічне підвищення кваліфікації та перекваліфікацію кухарів, відповідно до потреби, в оновлених навчально-практичних центрах;
- налагодити системне підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань формування здоров’язбережного середовища та здорового харчування;
- забезпечити компетентність працівників відділу освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради, які відповідають за організацію харчування, та керівників закладів освіти щодо впровадження реформи системи шкільного харчування;
- проконсультувати посадових осіб місцевого самоврядування, до компетенції яких належать питання організації харчування у закладах освіти, щодо організації якісного та безпечного харчування та використання нових інструментів для скорочення оперативної звітності з організації харчування;
- провести ефективні промоційні заходи, пов’язані з переходом на сезонне чотиритижневе меню, ознайомленням з веб-порталом “ЗНАЇМО” та зміною харчових уподобань дітей шкільного віку на користь здорового харчування;
- наростити частку учнів, які харчуються у шкільних їдальнях та погоджуються з тим, що в їхньому закладі освіти формуються навички здорового харчування й збереження здоров’я;
- залучити батьків і громадськість до підтримки здорового харчування в закладах загальної середньої освіти.
Фінансове забезпечення Програми
Фінансування Програми здійснюється в межах асигнувань, передбачених обласним і місцевим бюджетами, а також з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України, у тому числі з державного бюджету, з грандів, коштів суб’єктів господарювання, особистих господарств населення.
Головним розпорядником коштів виступає відділ освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради.
Перерахування коштів з обласного бюджету здійснюється на підставі заявок головного розпорядника коштів щодо їх потреби, у межах затверджених обсягів видатків на проєкти Програми в обласному бюджеті, з урахуванням обсягів виконаних робіт, співфінансування з місцевого бюджету (при потребі) та помісячного розпису. Ресурсне забезпечення Програми наведено в додатку 2.
Складання і подання фінансової звітності про використання коштів здійснюється в установленому законодавством порядку.
Контроль за цільовим та ефективним використанням коштів покладається на:головного розпорядника коштів, замовника та виконавця робіт.
Щорічно відділ освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради подає на погодження Мостиської міської ради пропозиції щодо використання бюджетних коштів на виконання заходів/проєктів згідно з додатком 3.
Організація виконання, координація та контроль
Замовником Програми є Мостиська міська рада, розробником – відділ освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради.
Організація та виконання Програми покладається на відділ освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради та заклади загальної середньої Мостиської територіальної громади. До реалізації заходів Програми можуть залучатися державні, комунальні та громадські установи та організації, інститути громадянського суспільства, які визначаються замовником на конкурсних засадах.
Секретар ради Олег МАКАР
Додаток 1 Паспорт Програми реформування системи шкільного харчування у Мостиській територіальній громаді на 2024-2027 роки | |
Повна назва Програми | Програма реформуваннясистеми шкільного харчування у Мостиській територіальній громаді на 2024-2027 роки |
Ініціатор розроблення Програми | Мостиська міська рада Львівської області |
Дата, номер документа про затвердження Програми | |
Розробник Програми | Відділ освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області |
Співрозробники Програми | Заклади загальної середньої освіти Мостиської міської ради Львівської області |
Відповідальні виконавці Програми | Відділ освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області заклади загальної середньої освіти Мостиської міської ради Львівської області |
Учасники Програми | Департамент освіти і науки ЛОДА; КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»; відділ освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області; заклади освіти Мостиської міської ради Львівської області ; органи учнівського самоврядування ЗЗСО, громадські організації, ініціативні групи |
Термін реалізації Програми | 2024–2027 роки |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми (тис. грн) | на 2024 рік – в межах бюджетних призначень; на 2025 рік – в межах бюджетних призначень; на 2026 рік – в межах бюджетних призначень; на 2027 рік – в межах бюджетних призначень. |
Секретар ради Олег МАКАР
Додаток 2
Ресурсне забезпечення
Програми реформування системи шкільного харчування
у Мостиській територіальній громаді на 2024 – 2027 роки
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми (тис. грн) | 2024 рік | 2025 рік | 2026 рік | 2027 рік | Усього витрат на виконання Програми (тис. грн) |
Усього, | У межах бюджетних призначень | У межах бюджетних призначень | У межах бюджетних призначень | ||
у тому числі | |||||
| У межах бюджетних призначень | У межах бюджетних призначень | У межах бюджетних призначень | ||
| У межах бюджетних призначень | У межах бюджетних призначень | У межах бюджетних призначень | ||
| У межах бюджетних призначень | У межах бюджетних призначень | У межах бюджетних призначень | ||
|
Секретар ради Олег МАКАР
Додаток 3
Перелік завдань, заходів і результативних показників
Програми реформування системи шкільного харчування у Мостиській територіальній громаді на 2024-2027 роки
№ з/п | Назва завдання | Заходи | Показники виконання заходу, один. виміру | Виконавці завдання | Фінансування | Індикатори 2024 р. | ||||
Джере ла | Обсяги, тис. грн | |||||||||
2024 рік | 2025 рік | 2026 рік | 2027 рік | |||||||
2024 рік | ||||||||||
І. Організація якісного та безпечного харчування: закупівлі та фінансування. | ||||||||||
1. | Зробити правила закупівлі зрозумілими, доступними для замовників і виконавців послуг | Наради за участю фахівців з публічних закупівель централізованої бухгалтерії Відділу ОМС щодо забезпечення харчування у закладах освіти | Витрат Сумарна вартість виконаних робіт, наданих послуг (тис. грн) Продукту Прийняті рішення Якості Вплив на систему шкільного харчування | ДОН ЛОДА | ОБ | - | - | - | - | Витрати в межах кошторису ДОН Рішення залежатимуть від результатів моніторингу та наданих учасниками нарад пропозицій Зросте ефективність закупівель, якість продукції та послуг, наданих переможцями тендерів |
2 | Визначення вартості харчування на одну дитину (з врахуванням віку та категорії) відповідно до чинного законодавства | Витрат Сумарна вартість виконаних робіт, наданих послуг (тис. грн) Продукту Рекомендації Вартість харчування на дитину на день Якості Вплив на систему шкільного харчування | ДОН ЛОДА Відділ ОМС | МБ | - | - | - | - | Витрати в межах кошторису відділу ОМС Інструктивний лист ДОН ЛОДА про проведення розрахунку нижньої межі вартості харчування на одну дитину та критерії оцінювання вартості харчування дитини у ЗДО та ЗЗСО Львівської області У Мостиській ТГ встановлено вартість денного харчування дитини у ЗДО та ЗЗСО, одноразового безкоштовного гарячого харчування учнів пільгових категорій (з можливістю перегляду) Вартість харчування дитини у ЗДО та ЗЗСО об’єктивна й відповідає вимогам до здорового харчування | |
3. | Підвищення кваліфікації фахівців з публічних закупівель централізованої бухгалтерії Відділу ОМС | Витрат Сумарна вартість виконаних робіт, наданих послуг (тис. грн) Продукту Тренінги /консультації з організації закупівель Ефективності Вартість послуги на одного учасника Якості Вплив на систему шкільного харчування | ОБ МБ | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 5 тис. грн) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 10 тис. грн) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 10 тис. грн) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 10 тис. грн) | Витрати в межах кошторису Проведено тренінги та підготовано працівників, які забезпечують закупівлі, пов’язані з харчуванням дітей у закладах освіти. Зростання рівня кваліфікації фахівців з публічних закупівель забезпечило ефективні закупівлі продуктів харчування, послуг з організації здорового харчування, робіт і обладнання, необхідного для продуктивного функціонування системи здорового харчування ТГ | ||
4. | Забезпечити достатнє фінансування для якісних закупівель | Проведення тендерів (відкритих торгів) для забезпечення харчування у закладах освіти ТГ з урахуванням чинних нормативних вимог та актів перевірок територіальних органів Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області. | Витрат Сумарна вартість виконаних робіт, наданих послуг (тис. грн) Продукту Проведені тендери (відкриті торги) Ефективності Різницяміж запланованою і підсумковою ціноюзакупівель Якості Вплив на систему шкільного харчування | Відділ ОМС | МБ | - | - | - | - | Витрати в межах кошторису Відділу ОМС Закупівлі відбулись прозоро, відкрито при забезпеченні конкуренції, за відсутності дискримінаційних умов і з можливістю публічного моніторингу. Забезпечено оптимальну різницю між запланованою і підсумковою ціною Закуплене відповідає вимогам до якості та безпечності харчових продуктів, постачальники мають експлуатаційні дозволи, зареєстровані потужності з виробництва або обігу харчових продуктів, інші необхідні документи. |
5. | Системні обстеження стану харчування, його організації та готовності харчоблоків ЗЗСО Мостиської ТГ до роботи. Формування на цій основі планів фінансування витрат на матеріально-технічне забезпечення здорового харчування | Витрат Сумарна вартість виконаних робіт, наданих послуг (тис. грн) Продукту Рекомендації Нормативні документи Ефективності Відповідність продуктивно використаних субвенційних коштів планові Якості Вплив на систему шкільного харчування | Відділ ОМС | ОБ МБ | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 60 тис. грн) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 60 тис. грн) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 60 тис. грн) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 60 тис. грн) | Витрати в межах кошторису ДОН ЛОДА, Відділу ОМС Рекомендації за результатами обстежень стану харчування, його організації та готовності харчоблоків ЗЗСО до роботи Оптимальний розподіл субвенційних коштів з державного та обласного бюджетів та повне їх використання Безперебійне надання ЗЗСО послуг з організації здорового харчування | |
6. | Зацікавити заклади фахової освіти та підприємців, спроможних надавати послуги з організації харчування, у співпраці ізЗЗСО. | Популяризація та впровадження електронного каталогу "Prozzoro Market" для здійснення закупівель. | Витрат Сумарна вартість наданих послуг (тис. грн) Продукту Число запитів ціни пропозицій постачальників Ефективності Відношення ціни до якості продуктів Якості Вплив на систему шкільного харчування | ДОН ЛОДА Відділ ОМС | ОБ МБ | - | - | - | - | Витрати в межах кошторису Відділу ОМС Число запитів ціни пропозицій постачальників має тенденцію до зростання Підвищення ефективності закупівельних процедур завдяки оптимальному відбору постачальника товару (товарів). Зниження сумарної вартості послуг з організації харчування при збереженні високої якості харчових продуктів. |
7. | Залучення додаткових інвестицій, спрямованих на покращення харчування в ЗЗСО Мостиської ТГ | Витрат Сумарна вартість наданих послуг (тис. грн) Продукту Обсяг інвестицій Ефективності Відношення обсягу інвестицій до витрат на їх залучення Якості Вплив на систему шкільного харчування | Мостиська міська рада Відділ ОМС Органи самовря-дування ЗЗСО, громадські організації, ініціативні групи | МБ | - | - | - | - | Витрати в межах кошторису Відділу ОМС Обсяги додаткових інвестицій в розвиток шкільного харчування сумарно зростають Обсяги додаткових інвестицій з лишком покривають витрати на промоційні заходи Додаткові інвестиції прискорюють модернізацію матеріальної бази та підвищують якість шкільного харчування | |
ІІ. Відновлення та модернізація харчоблоків: комплексний підхід. Дотримання вимог безпеки харчування НАССР. | ||||||||||
1. | Модернізувати мережу харчоблоків закладів освіти. | Комплексне переоснащення харчоблоків закладів освіти, створення мережі опорних кухонь та базових кухонь | Витрат Сумарна вартість виконаних робіт, наданих послуг (тис. грн) Продукту Кількість опорних та базових кухонь, створених у закладах освіти ТГ Ефективності Середня вартість витрат на одиницю площі/на одного користувача послуг Якості Вплив на освітню інфраструктуру, якість та безпеку шкільного харчування | ДОН ЛОДА Мостиська міська рада Відділ ОМС | ДБ ОБ МБ | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | Закуплено будівельні матеріалів та виробниче обладнання Виконано ремонтні та інші роботи Створено опорні та базові кухні закладах загальної середньої освіти Оптимізовано усі процеси приготування та споживання їжі. Створено умови для впровадження нових, здорових, норм харчування та приготування дітям корисних естетичних страв в асортименті |
2. | Забезпечення закладів освіти, у котрих створено опорні кухні, спеціалізованим автотранспортом (на умовах співфінансування) | Витрат Сумарна вартість виконаних робіт, наданих послуг (тис. грн) Продукту Число спеціальних транспортних засобів Ефективності Середня вартість витрат на одного користувача послуг Якості Вплив на освітню інфраструктуру, якість та безпеку шкільного харчування | ДОН ЛОДА Мостиська міська рада Відділ ОМС | ОБ МБ | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | Закуплено спеціальний автотранспорт Створено умови для швидкого транспортування їжі у ЗЗСО при збереженні температурного режиму від 3 °С до 5 °С. в безпечному середовищі. Період доставки їжі з моменту приготування до моменту видачі готової страви не перевищує 24 години. | |
3. | Капітальний ремонт харчоблоків ЗЗСО: ОЗ «Мостиський ЗЗСО №2 І-ІІІ ст.», ОЗ "Малнівський ЗЗСО І–ІІІ ст." | Витрат Сумарна вартість виконаних робіт, наданих послуг (тис. грн) Продукту Число відремонтованих харчоблоків Ефективності Середня вартість витрат одного користувача послуг Якості Вплив на освітню інфраструктуру, якість та безпеку шкільного харчування | Відділ ОМС Директори ЗЗСО | ДБ ОБ МБ | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | Виконано ремонтні та інші роботи Проведено капітальний ремонт харчоблоків закладів загальної середньої освіти. Модернізовано матеріальну базу харчоблоків та усі процеси приготування і споживання їжі. Створено умови для впровадження нових, здорових, норм харчування та приготування дітям корисних естетичних страв асортименті | |
4. | Поточний ремонт харчоблоків або/і обідніх залів ЗЗСО: ОЗ «Мостиський ЗЗСО №1 І-ІІІ ст.», ОЗ «Твіржанський ЗЗСО І-ІІІ ст. - ЗДО», ОЗ «Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ст.», Ліцею №3 ім.Святої Королеви Ядвіги, Зав’язанцівського ЗЗСО І-ІІІ ст., Чернівського ЗЗСО І-ІІІ ст.ім.Т.Г.Шевченка, Соколянського ЗЗСО І-ІІІ ст., Раденицького ЗЗСО І-ІІ ст., Берегівського ЗЗСО І-ІІ ст., Пнікутського ЗЗСО І-ІІ ст., Стрілецького ЗЗСО І-ІІ ст., Арламівсько-волянського ЗЗСО І-ІІ ст., ГостинцівськогоЗЗСО І-ІІ ст., Старявського ЗЗСО І-ІІ ст., Зарічанського ЗЗСО І ст., Філії «Годинівський ЗЗСО І-ІІ ст. – ЗДО», Філії «Хоросницький ЗЗСО І-ІІ ст.» | Витрат Сумарна вартість виконаних робіт, наданих послуг (тис. грн) Продукту Число відремонтованих харчоблоків/ обідніх залів Ефективності Середня вартість витрат на одного користувача послуг Якості Вплив на освітню інфраструктуру, якість та безпеку шкільного харчування | Відділ ОМС Директори ЗЗСО | ДБ МБ | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 15 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 770 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 170 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 1800 тис. грн.) | Виконано ремонтні та інші роботи. Переведено поточний ремонт харчоблоків ЗЗСО. Модернізовано матеріальну базу харчоблоків/обідніх залів та усі процеси приготування і споживання їжі. Створено умови для впровадження нових, здорових, норм харчування та приготування дітям корисних естетичних страв в асортименті | |
5. | Модернізація харчоблоків, закупівля виробничого обладнання, а також меблів та іншого устаткування для обідніх залів ЗЗСО Мостиської ТГ:
| Витрат Сумарна вартість виконаних робіт, наданих послуг (тис. грн) Продукту Ефективності Середня вартість витрат Якості Вплив на освітню інфраструктуру, якість ресурсів та безпеку шкільного харчування | Відділ ОМС Директори ЗЗСО | ДБ МБ | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 510 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 2340 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 505 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 215 тис. грн.) | Виконано ремонтні та інші роботи. Закуплено меблі та інше устаткування для обідніх залів ЗЗСО. Проведено модернізацію виробничого обладнання харчоблоків ЗЗСО. Переобладнано сучасним устаткуванням обідні зали ЗЗСО. Модернізовано матеріальну базу харчоблоків та усі процеси приготування і споживання їжі. Створено умови для впровадження нових, здорових, норм харчування та приготування дітям корисних естетичних страв в асортименті | |
6. | Забезпечити спроможність закладів освіти підтримувати дієвість системи НАССР. | Аналіз потреб закладів освіти щодо модернізації та покращення матеріально-технічного стану харчоблоків ЗЗСО за результатами інвентаризації та визначення пріоритетності проєктів. | Витрат Сумарна вартість виконаних робіт (тис. грн) Продукту Число проєктів Якості Вплив на модернізацію шкільного харчування | Відділ ОМС | ОБ МБ | - | - | - | - | Витрати у межах кошторису Відділу ОМС. Кількість проєктів, які обрано пріоритетними, залежить від обсягів виділеного фінансування. Проведений аналіз забезпечив справедливий вибір пріоритетних проєктів модернізації харчоблоків ЗЗСО Мостиської ТГ. |
ІІІ. Розвиток кадрового потенціалу системи шкільного харчування. | ||||||||||
1. | Забезпечити заклади освіти мотивованими та професійними працівниками харчоблоків. | Організація навчання і підвищення кваліфікації шкільних кухарів на базі кваліфікаційних центрів: Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного бізнесу і ДНЗ "Новояворівське вище професійне училище", інші. | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/виконаних робіт (тис. грн) Продукту Число підготованих фахівців Ефективності Середня вартість витрат на одного фахівця Якості Вплив на рівень кваліфікації спеціалістів | ЛПКГТіРБ, ДНЗ "Новояворівське вище професійне училище, інші | ОБ МБ | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 25 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 25 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 25 тис. грн.) | Витрати в межах кошторисів закладів освіти Підготовано на базі кваліфікаційних центрів шкільних кухарів Зріс рівень кваліфікації кухарів шкільних харчоблоків. Покращено якість харчування в закладах освіти. | |
2. | Налагодження співпраці Відділу ОМС із закладами професійної (професійно-технічної) освіти з питань перепідготовки кухарів | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/виконаних робіт (тис. грн) Продукту Число укладених угод Якості Вплив на кваліфікацію спеціалістів | Відділ ОМС Директори ЗП (ПТ)О | МБ | - | - | - | - | Витрати в межах кошторису Відділу ОМС Укладено договори про підвищення кваліфікації кухарів між ЗП(ПТ)О, що здійснюють (або забезпечують) підготовку (підвищення професійної кваліфікації, перепідготовку) кваліфікованих кухарів, і Відділом ОМС 100% кухарів шкільних харчоблоків охоплені перепідготовкою | |
3. | Формувати у педпрацівників компетентності, потрібні для розвитку в учнівства навичок здорового харчування | Навчання працівників відділу ОМС, відповідальних за організацію харчування у закладах освіти, керівників і працівників ЗЗСО організації шкільного харчування та формуванню в учнів навичок здорового харчування | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/виконаних робіт (тис. грн) Продукту Число охоплених навчанням Ефективності Середня вартість витрат на одного охопленого навчанням Якості Вплив на рівень кваліфікації спеціалістів | ЛОІППО Львівський навчально-науковий центр професійної освіти національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова | ОБ МБ | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 50 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 50 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 50 тис. грн.) | 25% керівників закладів освіти та працівників, які забезпечують викладання предметів (інтегрованих курсів) соціальної і здоров’язбережної освітньої галузі, пройшли КПК Розвинуто компетентність керівників і працівників ЗЗСО у питаннях організації шкільного харчування та формування в учнів навичок здорового харчування | |
4. | Промоція навичок здорового харчування учнів та батьків. | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/виконаних робіт (тис. грн) Продукту Число заходів Ефективності Середня вартість витрат на одного заходу Якості Вплив на ставлення до ідеї здорового харчування | ЗЗСО | МБ | - | - | - | - | Витрати в межах кошторису закладів освіти Число заходів у ЗЗСО залежить від ставлення батьків та учнів до ідеї здорового харчування та розвинутості відповідних навичок Сформовано мотивацію до здорового харчування та набуття відповідних навичок | |
5. | Забезпечити ефективне впровадження у Мостиській ТГ реформи системи шкільного харчування | Консультування посадових осіб, надання роз’яснень депутатам місцевої ради щодо впровадження реформи системи шкільного харчування | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/виконаних робіт (тис. грн) Продукту Число годин Ефективності Середня вартість однієї години Якості Вплив на впровадження реформи системи шкільного харчування | ЛОН ЛОДА Відділ ОМС | ОБ МБ | - | - | - | - | Витрати в межах кошторису Відділу ОМС Погодинний обсяг консультацій залежить від числа звернень Роз’яснення та поради сприяли ефективному впровадженню реформи системи шкільного харчування |
6. | Моніторинг впровадження у закладах освіти Мостиської ТГ реформи системи шкільного харчування | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/виконаних робіт (тис. грн) Продукту Інформаційно-аналітичний документ Якості Вплив на впровадження реформи системи шкільного харчування | Відділ ОМС | МБ | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | Витрати в межах кошторису Відділу ОМС Інформаційно-аналітичний звіт про результати моніторингу Надані за результатами моніторингу рекомендації дозволили більш ефективно впроваджувати реформу системи шкільного харчування у закладах освіти області | |
IV. Впровадження нових норм харчування, меню, а також формування культури здорового харчування | ||||||||||
1. | Забезпечити повноцінне, збалансоване харчування учнів у закладах освіти, яке відповідає затвердженим нормам | Організація харчування в ЗЗСО на основі примірних чотиритижневих сезонних меню. Надання практичної допомоги в оформленні документів, пов’язаних з впровадженням чотиритижневих сезонних меню. | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/виконаних робіт (тис. грн) Продукту Меню Ефективності Середня вартість одноденного харчування учнівства Якості Вплив на якість шкільного харчування | Відділ ОМС ЗЗСО | МБ | - | - | - | - | Витрати на організацію харчування за новим меню в межах кошторису ЗЗСО Чотиритижневі сезонні меню ЗЗСО Середня вартість одноденного харчування за новим меню визначається органом самоврядування ТГ Впровадження у ЗЗСО нового меню забезпечує здорове шкільне харчування |
2. | Моніторинг дотримання в ЗЗСО норм харчування, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 365, а також чотиритижневих сезонних меню, розроблених на основі примірних | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/виконаних робіт (тис. грн) Продукту Інформаційно-аналітичний документ Якості Вплив на якість шкільного харчування | Відділ ОМС | ОБ МБ | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | Витрати в межах кошторису Відділу ОМС Інформаційно-аналітичний звіт про результати моніторингу Рекомендації за результатами дослідження сприяли переходові на нове меню ЗЗСО в ТГ | |
3. | Сприяти свідомому вибору здорового харчування через освіту. | Промоція принципів здорового харчування (залучення лідерів думок, “спікерів реформи”, підготовка та поширення дидактичних та освітніх матеріалів тощо). Поширення інформації про веб-портал “ЗНАЇМО”. | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/виконаних робіт (тис. грн) Продукту Число акцій Ефективності Ставлення до здорового харчування Якості Вплив на якість харчування | Відділ ОМС ЗЗСО | МБ | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | Витрати в межах кошторису Відділу ОМС Проведено різноманітні заходи (лекції, бесіди, конкурси, дописи, відеоматеріал тощо) у ЗЗСО та в публічному просторі ТГ Підвищено обізнаність населення у принципах здорового харчування. Змінено харчові уподобання частини населення на користь здорового харчування. |
4. | Обмін досвідом роботи щодо впровадження принципів здорового харчування та збереження фізичного здоров'я з представниками інших територіальних громад | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/виконаних робіт (тис. грн) Продукту Число заходів Ефективності Ставлення до здорового харчування Якості Вплив на якість харчування | ДОН ЛОДА Відділ ОМС | ОБ | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | Витрати в межах кошторису департаменту Представники Мостиської ТГ беруть участь у робочих візитах, нарадах, семінарах, обмінюються досвідом роботи, поширюють відповідні дописи, матеріали нарад, семінарів тощо Змінено харчові уподобання частини учасників освітнього процесу в ЗЗСО на користь здорового харчування. Підвищено обізнаність учасників освітнього процесу в ЗЗСО у принципах здорового харчування та збереження фізичного здоров’я. | |
6. | Семінари-практикуми для відповідальних за організацію харчування та практичних психологів з питань впливу здорового харчування на покращення психологічного стану людини (дитини).Підготовкаі поширення дидактичних та освітніх матеріалів на цю тему. | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/ виконаних робіт (тис. грн) Продукту Число заходів Число друк. аркушів Якості Вплив на якість харчування | ЛОІППО | ОБ | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | Витрати в межах кошторису інституту Проведено семінари для відповідальних за організацію харчування та практичних психологів. Розроблено дидактичні та освітні матеріалів щодо впливу здорового харчування на покращення психологічного стану людини (дитини) обсягом 2 друк. аркуші. Підвищено обізнаність відповідальних за організацію харчування в ТГ та практичних психологів з питань впливу здорового харчування на покращення психологічного стану людини (дитини). | |
7. | Участь у щорічному обласному форумі «Шкільне харчування». Розробка та представлення рекомендацій щодо створення умов для спеціального та дієтичного харчування учнів. | Витрат Сумарна вартість наданих послуг/ виконаних робіт (тис. грн) Продукту Число учасників Ефективності Середні витрати на одного учасника Якості Вплив на якість харчування | ДОН ЛОДА | ОБ | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 15 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 15 тис. грн.) | В межах кошторисних призначень (орієнтовна потреба 15 тис. грн.) | Участь у обласному форумі «Шкільне харчування» взяли до 100 осіб Підведено підсумки реформування системи шкільного харчування у поточному році та поширено кращий досвід реформи. Представлено рекомендації щодо створення умов для спеціального та дієтичного харчування учнів. | ||
Загалом коштів | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень | В межах кошторисних призначень |
Секретар ради Олег МАКАР
Додаток 4
Мережа опорних та базових кухонь на базі
закладів загальної середньої освіти
Опорні кухні | |
Заклади освіти, у яких заплановано створення опорної кухні | Заклади освіти, харчування у яких буде здійснювати дана опорна кухня |
ОЗ «Мостиський ЗЗСО №1 І-ІІІ ст.» | ОЗ «Мостиський ЗЗСО №1 І-ІІІ ст.», Годинівський ЗЗСО І-ІІ ст., Гостинцівський ЗЗСО І-ІІ ст. |
ОЗ «Твіржанський ЗЗСО І-ІІІ ст. - ЗДО» | ОЗ «Твіржанський ЗЗСО І-ІІІ ст. - ЗДО», Філія «Хоросницький ЗЗСО І-ІІ ст.», Берегівський ЗЗСО І-ІІ ст., Арламівськоволянський ЗЗСО І-ІІ ст., Зарічанський ЗЗСО І ст. |
Базові кухні | |
Заклади освіти, у яких заплановано створення базової кухні | Заклади освіти, харчування у яких буде здійснювати дана базова кухня |
ОЗ «Мостиський ЗЗСО №2 І-ІІІ ст.» | ОЗ «Мостиський ЗЗСО №2 І-ІІІ ст.» |
Ліцей №3 ім.Святої Королеви Ядвігим.Мостиська | Ліцей №3 ім.Святої Королеви Ядвігим.Мостиська |
Чернівський ЗЗСО І-ІІІ ст. ім.Т.Г.Шевченка | Чернівський ЗЗСО І-ІІІ ст. ім.Т.Г.Шевченка, Старявський ЗЗСО І-ІІ ст. |
ОЗ «Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ст.» | ОЗ «Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ст.» |
ОЗ «Малнівський ЗЗСО І-ІІІ ст.» | ОЗ «Малнівський ЗЗСО І-ІІІ ст.», Філія «Мелешківський ЗЗСО І ст.» |
Зав’язанцівський ЗЗСО І-ІІІ ст. | Зав’язанцівський ЗЗСО І-ІІІ ст. |
Соколянський ЗЗСО І-ІІІ ст. | Соколянський ЗЗСО І-ІІІ ст. Підгатський ЗЗСО І ст. |
Раденицький ЗЗСО І-ІІ ст. | Раденицький ЗЗСО І-ІІ ст. |
Пнікутський ЗЗСО І-ІІ ст. | Пнікутський ЗЗСО І-ІІ ст. Буховицький ЗЗСО І ст. |
Стрілецький ЗЗСО І-ІІ ст. | Стрілецький ЗЗСО І-ІІ ст. |
Секретар ради Олег МАКАР
Додаток 5
Стислий аналіз
стану шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради
Станом на 1 січня 2024 року в закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради навчається 3871 учень (1-4 класи – 1360 учнів, 5-9 класи – 1926 учнів, 10-11 класи – 585 учнів). З них харчуються у закладах освіти 1049 дітей (27%): 718 – це діти, котрі належать до пільгових категорій і забезпечені безкоштовним харчуванням; 331 учень харчується за кошти батьків.
У закладах загальної середньої освіти м.Мостиська навчається 1703 здобувачі освіти, з них харчуються 420 (25%). У сільській місцевості вчаться 2168 учнів, харчуються – 629 (29%).
Спостерігається чітка тенденція зменшення відсотка харчування зі збільшенням віку здобувачів освіти:
- 1-4 класи – харчується 38% учнів;
- 5-9 класи – харчується 22% учнів;
- 10-11 класи – харчується 17% учнів.
Висновки: стан шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради задовільний, але потребує реформування. Низький відсоток учнів, котрі харчуються за кошти батьків, переважно зумовлений їх вибором на користь «альтернативного варіанту» сніданку (чіпси,
сухарики, снеки, газовані напої, фаст-фуд та ін.); цьому сприяє також розгалужена мережа торгівельних локацій (продуктові магазини, кафе) у міській та ряді населених пунктів сільської місцевості. Як наслідок, не контрольоване споживання малокорисних продуктів харчування призводить до зниження уваги, втомлюваності учнів, розвитку хронічних хвороб (ожиріння, хвороби шлунково-кишкового тракту і т.п.).
Відтак, виникає гостра потреба щодо залучення учнів та їх батьків до набуття знань і навичок здорового, раціонального та безпечного харчування, здійснення усвідомленого вибору на користь здорового харчування. На це й спрямована пропонована Стратегія реформування системи шкільного харчування у закладах загальної середньої освіти Мостиської міської ради.
Зведена аналітична таблиця щодо стану харчування у ЗЗСО Мостиської ТГ
№ п/п | Назва ЗЗСО | Загальна кількість учнів 1-4 класів | Кількість учнів 1-4 класів, котрі забезпечені безкоштовним харчуванням | Кількість учнів 1-4 класів, котрі забезпечені харчуванням за кошти батьків | % учнів 1-4 класів, котрі забезпечені харчуванням | Загальна кількість учнів 5-9 класів | Кількість учнів 5-9 класів, котрі забезпечені безкоштовним харчуванням | Кількість учнів 5-9 класів, котрі забезпечені харчуванням за кошти батьків | % учнів 5-9 класів, котрі забезпечені харчуванням | Загальна кількість учнів 10-11 класів | Кількість учнів 10-11 класів, котрі забезпечені безкоштовним харчуванням | Кількість учнів 10-11 класів, котрі забезпечені харчуванням за кошти батьків | % учнів 10-11 класів, котрі забезпечені харчуванням | Загальний % учнів ЗЗСО котрі забезпечені харчуванням (ВСЬОГО) |
1 | ОЗ «Мостиський ЗЗСО №1 І-ІІІ ст.» | 307 | 79 | 81 | 52% | 360 | 77 | 0 | 21% | 103 | 20 | 0 | 19% | 33% |
2 | ОЗ «Мостиський ЗЗСО №2 І-ІІІ ст.» | 224 | 41 | 7 | 21% | 352 | 61 | 4 | 18% | 119 | 19 | 0 | 16% | 19% |
3 | Філія «Годинівський ЗЗСО І-ІІ ст.» | 43 | 8 | 0 | 19% | 56 | 8 | 0 | 14% | В І Д С У Т Н І | 16% | |||
4 | Ліцей №3 імені Святої Королеви Ядвіги м.Мостиська | 59 | 11 | 0 | 19% | 97 | 11 | 0 | 11% | 82 | 9 | 0 | 11% | 13% |
5 | Арламівськоволянський ЗЗСО І-ІІ ст. | 48 | 9 | 14 | 48% | 70 | 11 | 0 | 16% | В І Д С У Т Н І | 29% | |||
6 | Берегівський ЗЗСО І-ІІ ст. | 42 | 7 | 0 | 17% | 83 | 6 | 0 | 7% | В І Д С У Т Н І | 10% | |||
7 | Зарічанський ЗЗСО І ст. | 26 | 0 | 0 | 0% | В І Д С У Т Н І | 0% | |||||||
8 | Гостинцівський ЗЗСО І-ІІ ст. | 40 | 8 | 5 | 33% | 54 | 14 | 1 | 28% | В І Д С У Т Н І | 30% | |||
9 | Підгатський ЗЗСО І с. | 23 | 0 | 0 | 0% | В І Д С У Т Н І | 0% | |||||||
10 | Зав'язанцівський ЗЗСО І-ІІІ ст. | 42 | 5 | 11 | 38% | 60 | 8 | 1 | 15% | 27 | 3 | 0 | 11% | 22% |
11 | ОЗ «Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ст.» | 59 | 15 | 0 | 25% | 75 | 6 | 0 | 8% | 50 | 8 | 0 | 16% | 16% |
12 | Стрілецький ЗЗСО І-ІІ ст. | 45 | 8 | 8 | 36% | 86 | 25 | 6 | 36% | В І Д С У Т Н І | 36% | |||
13 | ОЗ «Малнівський ЗЗСО І-ІІІ ст.» | 63 | 16 | 11 | 43% | 141 | 32 | 6 | 27% | 45 | 11 | 0 | 24% | 31% |
14 | Філія «Мелешківський ЗЗСО І ст.» | 24 | 2 | 2 | 17% | В І Д С У Т Н І | 17% | |||||||
15 | Пнікутський ЗЗСО І-ІІ ст. | 62 | 8 | 37 | 73% | 100 | 17 | 14 | 31% | В І Д С У Т Н І | 47% | |||
16 | Буховицький ЗЗСО І ст. | 19 | 0 | 0 | 0% | В І Д С У Т Н І | 0% | |||||||
17 | Раденицький ЗЗСО І-ІІ ст. | 47 | 13 | 26 | 83% | 57 | 26 | 13 | 68% | В І Д С У Т Н І | 75% | |||
18 | Соколянський ЗЗСО І-ІІІ ст. | 26 | 5 | 0 | 19% | 105 | 14 | 0 | 13% | 39 | 6 | 0 | 15% | 15% |
19 | ОЗ «Твіржанський ЗЗСО I-III ст. – ЗДО» | 67 | 16 | 28 | 66% | 101 | 18 | 13 | 31% | 91 | 17 | 0 | 19% | 36% |
20 | Філія «Хоросницький ЗЗСО І-ІІ ст.» | 19 | 0 | 8 | 42% | 32 | 3 | 14 | 53% | В І Д С У Т Н І | 49% | |||
21 | Чернівський ЗЗСО I-III ст. ім.Т.Г.Шевченка | 49 | 8 | 18 | 53% | 54 | 10 | 2 | 22% | 29 | 4 | 1 | 17% | 33% |
22 | Старявський ЗЗСО І-ІІ ст. | 26 | 8 | 0 | 31% | 43 | 7 | 0 | 16% | В І Д С У Т Н І | 22% | |||
ВСЬОГО по Мостиській ТГ | 1360 | 267 | 256 | 38% | 1926 | 354 | 74 | 22% | 585 | 97 | 1 | 17% |
Секретар ради Олег МАКАР
Додаток 6
Заходи з ремонту та модернізації харчоблоків
закладів загальної середньої освіти Мостиської міської ради
2024 рік | 2025 рік | 2026 рік | 2027 рік | |
ОЗ «Мостиський ЗЗСО №1 І-ІІІ ст.» | - закупівля термопосуду (термоконтейнери) для транспортування їжі; - закупівля пароконвектомату (1 шт.); - закупівля баку для відходів з нержавіючої сталі (1 шт.) | - заміна та часткове встановлення плитки на стіни (108 м²) та підлогу (56 м²); - заміна внутрішніх дверей (1 шт. - 130×215, 1 шт. - 146×210, 1 шт. - 90×210, 3 шт. - 90×205); - заміна зовнішніх дверей (1 шт.); - заміна світильників (10 шт.); - закупівля посудомийної машини (1 шт.); - закупівля стелажів для складських приміщень (6 шт.); - закупівля стелажів для сушки посуду з нержавіючої сталі (3шт.) | ||
ОЗ «Мостиський ЗЗСО №2 І-ІІІ ст.» | Реконструкція харчоблоку із заміною обладнання | |||
ОЗ «Твіржанський ЗЗСО І-ІІІ ст. - ЗДО» | - заміна камфорок та кріплень під камфорки електроплит; - закупівля комплекту посуду з нержавіючої сталі | - збільшення потужності електропостачання; - заміна та часткове встановлення плитки на стіни підсобного приміщення (29м²); - заміна та часткове встановлення плитки на стіни у приміщенні для миття посуду (9м²); - заміна вхідних дверей (1 шт. –86×187, 1 шт. – 92х198); - заміна внутрішніх дверей (1 шт. –90×207, 1 шт. –85×196, 1 шт. – 73 ×205, 1 шт. – 66×203, 1 шт. –94×200, 1 шт. –74×193, 1 шт. – 64×204, 1 шт. – 67×206); - продовження вентиляційних труб у складські приміщення; - закупівля пароконвектомата (1 шт.); - закупівля марміта (1 шт.) | - закупівля посудомийної машини (1 шт.); - закупівля сковороди електричної (1 шт.) | |
ОЗ «Малнівський ЗЗСО І-ІІІ ст.» | Реконструкція харчоблоку із заміною обладнання | |||
ОЗ «Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ст.» | - закупівля обладнання: - стіл з нержавіючої сталі з бортом та отвором для збору відходів (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортами та полицями (3 шт.); - стелаж з нержавіючої сталі (1 шт.); - закупівля посуду з нержавіючої сталі | - заміна вхідних дверей на металопластикові (1 шт. - 200×90); - заміна внутрішніх дверей на металопластикові (1 шт. - 200×90); - облаштування внутрішніх дверей з віконцем для роздачі їжі (1 шт. - 160×80); - встановлення умивальників (3 шт.) - закупівля та встановлення електричних водонагрівачів (3 шт.) | ||
Соколянський ЗЗСО І-ІІІ ст. | - закупівля обладнання: - духова шафа (1 шт.); - холодильна шафа (1 шт.); - морозильна шафа (1 шт.) | - утеплення стелі над харчоблоком (300 м2); - облаштування витяжки; - закупівля комплекту меблів для облаштування обідньої зали та посуду | ||
Чернівський ЗЗСО І-ІІІ ст. ім.Т.Г.Шевченка | - стіл з нержавіючої сталі з бортом та отвором для збору відходів (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з ванною мийною (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортами та полицями (2 шт.); - стелажі з нержавіючої сталі (4 шт.); - стелажі для сушки посуду з нержавіючої сталі (1 шт.); - ванна мийна з нержавіючої сталі 1-секційна (2 шт.); - ванна мийна з нержавіючої сталі 3-секційна (1 шт.); - бак для відходів з нержавіючої сталі (1 шт.); - витяжка з нержавіючої сталі (1 шт.) | - закупівля обладнання: - пароконвектомат (1 шт.); - марміт (1 шт.); - холодильна шафа (1 шт.); - морозильна шафа (1 шт.); - м'ясорубка електрична (1 шт.); | - закупівля комплекту меблів для облаштування обідньої зали (на 60 посадочних місць) та посуду | - капітальний ремонту даху та фасаду харчоблоку |
Зав’язанцівський ЗЗСО І-ІІІ ст. | - закупівля обладнання: - ванни з нержавіючої сталі 2-х секційні (3 шт.); - ванна з нержавіючої сталі 3-секційна (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортом та отвором для збору відходів (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з ванною мийною (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортами та полицями (2 шт.); - стелажі для сушки посуду з нержавіючої сталі (1 шт.); - бак для відходів з нержавіючої сталі | - заміна вхідних дверей на металопластикові (3 шт. - 175×210); - заміна світильників (19 шт.); - закупівля обладнання: - електрична плита з вбудованою духовою шафою (1 шт.); - сковорода електрична (1 шт.); - пароконвектомат (1 шт.); - м'ясорубка електрична (1 шт.); - овочерізка (1 шт.) | - закупівля комплекту меблів для облаштування обідньої зали та посуду | |
Пнікутський ЗЗСО І-ІІ ст. | - закупівля обладнання: - електроконфорки (7 шт. 29,5 х 41,5); - бак для відходів з нержавіючої сталі (1 шт.) | - ремонт обідньої зали; - заміна дверей в обідню залу (2 шт.); - заміна дверей до складських приміщень (2 шт.); - облаштування вентиляції у складському приміщенні; - встановлення умивальника (1 шт.); - заміна світильників (16 шт.); - закупівля обладнання: - морозильна шафа (1 шт.); - духова шафа (1 шт.); - холодильна шафа (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі (3 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортами та полицями (2шт.) - витяжка з нержавіючої сталі (1 шт.); - марміт (1 шт.) | - закупівля обладнання: - стелажі з нержавіючої сталі (2 шт.); - стелажі для сушки посуду з нержавіючої сталі (2 шт.); - ванна мийна з нержавіючої сталі 1-секційна (2 шт.); - ванна мийна з нержавіючої сталі 3-секційна (1 шт.); | |
Стрілецький ЗЗСО І-ІІ ст. | - закупівля сифонів для раковини (3 шт.); - закупівля змішувачів для раковини (3 шт.) | - ремонт харчоблоку та відновлення частково непрацюючих комунікацій; - заміна вхідних дверей на металопластикові (1 шт. - 234×148); - ремонт морозильної шафи (2 шт.); - ремонт електричної плити з вбудованою духовою шафою (1шт.); - заміна люмінесцентних ламп з стартерами (12 шт.); - закупівля обладнання: - сковорода електрична (1 шт.); - пароконвектомат (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортом та отвором для збору відходів (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортами та полицями (1 шт.); - стелажі з нержавіючої сталі (2 шт.); - стелажі для сушки посуду з нержавіючої сталі(1шт.); - бак для відходів з нержавіючої сталі (1 шт.) | - закупівля комплекту меблів для облаштування обідньої зали (на 40 посадочних місць) та посуду | |
Арламівськово-лянський ЗЗСО І-ІІ ст. | - закупівля обладнання: - бак для відходів з нержавіючої сталі (1 шт.); - витяжка з нержавіючої сталі (1 шт.) | - закупівля посуду з нержавіючої сталі; - закупівля ванни мийної з нержавіючої сталі 3-секційної (1 шт.); - закупівля обладнання: - електрична плита з вбудованою духовою шафою (1 шт.); - сковорода електрична (1 шт.); - пароконвектомат (1 шт.); - марміт (1 шт.); - м'ясорубка електрична(1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортом та отвором для збору відходів (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з ванною мийною (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортами та полицями (2 шт.); - стелажі з нержавіючої сталі (2 шт.); - стелажі для сушки посуду з нержавіючої сталі(1 шт.) | - заміна зовнішніх дверей на металеві (1 шт. - 95×210); - закупівля та встановлення внутрішніх дверей (1 шт.); - заміна умивальників (2 шт.); - заміна бойлера (1 шт); | |
Старявський ЗЗСО І-ІІ ст. | - закупівля обладнання: - бак для відходів з нержавіючої сталі (1 шт.); - витяжка з нержавіючої сталі (1 шт.); - заміна світильників (2 шт.) | - закупівля та встановлення умивальників (2 шт.) | - заміна та часткове встановлення плитки на стіни та підлогу (25 м²); - заміна внутрішніх дверей (2 шт. - 90×210); - облаштування внутрішніх дверей з віконцем для роздачі їжі (1 шт.); - закупівля обладнання: - стіл з нержавіючої сталі з бортом та отвором для збору відходів (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з ванною мийною (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортами та полицями (1 шт.); - стелажі з нержавіючої сталі (2 шт.); - стелажі для сушки посуду з нержавіючої сталі (1 шт.); - ванна мийна з нержавіючої сталі 1-секційна (2 шт.); - закупівля комплекту меблів для облаштування обідньої зали (на 25 посадочних місць) та посуду | - закупівля обладнання: - електрична плита з вбудованою духовою шафою (1 шт.); - сковорода електрична (1 шт.); - пароконвектомат (1 шт.); - холодильна шафа (1 шт.); - м'ясорубка електрична (1 шт.) |
Раденицький ЗЗСО І-ІІ ст. | - закупівля сифонів для раковини (3 шт.); - закупівля змішувачів для раковини (3 шт.) - закупівля обладнання: - бак для відходів з нержавіючої сталі (1 шт.); - витяжка з нержавіючої сталі (1 шт.) | - заміна дверей на металопластикові (2 шт. - 140×210); (1 шт. - 90×210); - встановлення плитки на стіни (22 м²) та підлогу (54 м²); - заміна світильників (14 шт.) | - закупівля посуду з нержавіючої сталі | - закупівля обладнання: - м'ясорубка електрична (1 шт.); - сковорода електрична (1 шт.); - духова шафа (1 шт.); - марміт (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортом та отвором для збору відходів (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з ванною мийною (1 шт.); - стіл з нержавіючої сталі з бортами та полицями (2 шт.); - стелажі з нержавіючої сталі (2 шт.); - стелажі для сушки посуду з нержавіючої сталі (1 шт.); - ванна мийна з нержавіючої сталі 1-секційна (1 шт.); - ванна мийна з нержавіючої сталі 3-секційна (1 шт.) |
Секретар ради Олег МАКАР