ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Гнатовська Надія Мирославівна

Статус:

Новий проект

Дата:

26.08.2024

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 9
Про затвердження Статуту Опорного закладу «Малнівський заклад загальної середньої освіти Мостиської міської ради Львівської області» у новій редакції

МОСТИСЬКА МІСЬКА РАДА

ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

LV ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІІІ СКЛИКАННЯ

Рішення №

м.Мостиська від серпня 2024 р.

Про затвердження Статуту Опорного закладу «Малнівський заклад

загальної середньої освіти Мостиської міської ради Львівської області»

у новій редакції

З метою упорядкування мережі закладів освіти Мостиської міської ради та приведення у відповідність з вимогами чинного законодавства типів та найменувань закладів загальної середньої освіти, керуючись статтями 32, 33, 37, 56 Закону України «Про повну загальну середню освіту», статтею 13 Закону України «Про освіту», статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Мостиська міська рада вирішила:

  1. Затвердити Статут Опорного закладу «Малнівський заклад загальної середньої освіти Мостиської міської ради Львівської області» (код ЄДРПОУ - 22364777) у новій редакції (додається).
  2. Директору Опорного закладу «Малнівський заклад загальної середньої освіти Мостиської міської ради Львівської області» вжити заходів щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу в частині реєстрації правовстановлюючих документів у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань освіти, культури, охорони здоров’я, духовності, спорту, туризму та соціальної захисту населення (Зеновія ЦВІГУЛА).

Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням сесіїМостиської міської ради
№ _____ від _____________ 2024року

Міський голова

_______________Мирослава ПЕЛЬЦ

СТАТУТ

ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ «МАЛНІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ

СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ МОСТИСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

(нова редакція)

2024

I. Загальні положення

1.1. Опорний заклад«Малнівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради Львівської області»(далі – опорний заклад ) є комунальним закладом загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів.

1.2. Повна назва закладу освіти:опорний заклад «Малнівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради Львівської області». Скорочена назва закладу освіти: ОЗ «Малнівський ЗЗСО І-ІІІ ст. Мостиської міської ради».

1.3. Засновником опорного закладу є Мостиська міська рада Львівської області(далі – засновник). Уповноваженим органом засновника є виконавчий орган Мостиської міської ради у сфері освіти.

1.4. Юридична адреса опорного закладу: 81310, с. Малнів Яворівського району Львівської області вулиця Зелена, 25-А.

1.5. Опорний заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами та міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, рішеннями Мостиської міської ради Львівської області, наказамивиконавчого органу Мостиської міської ради у сфері освіти, цим Статутом.

1.6. Опорний заклад є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку, штамп, код ЄДРПОУ, може мати рахунки в установі банку.

1.7. Опорний заклад є неприбутковою бюджетною організацією.

1.8. В опорному закладі функціонують структурні підрозділи:

- заклад дошкільної освіти;

- заклад загальної середньої освіти І ступеня, що забезпечує початкову освіту;

- заклад загальної середньої освіти II ступеня, що забезпечує базову середню освіту;

- заклад загальної середньої освіти Ш ступеня, що забезпечує профільну середнюосвіту.

1.9. Головною метою опорного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

1.10. Головними завданнями опорного закладу є:

- виховання громадянина України;

- формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- забезпечення виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;

-виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

-забезпечення реалізації права учнів на вільне формуванняполітичних і світоглядних переконань;

-виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу та інших народів і націй;

-виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів;

-забезпечення соціального захисту учнів, сприяння встановлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;

-реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти;

-створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;

-формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.

1.11. Мовою освітнього процесу у опорному закладі є державна мова.

1.12. Опорний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.

1.13. Опорний заклад несе відповідальність перед учнями, територіальною громадою, суспільством і державою за:

-безпечні умови освітньої діяльності;

-дотримання Державних стандартів освіти;

-дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;

-дотримання фінансової дисципліни;

-прозорість, інформаційну відкритість опорного закладу.

1.14. Держава гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію опорного закладу. Обсяг автономії опорного закладу визначається законами «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» спеціальними законами та Статутом опорного закладу.

1.15. Автономія опорного закладу визначається його правом:

-брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

-проходити в установленому порядку інституційний аудит;

-самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

-самостійно формувати освітню програму;

-на основі освітніх програм розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

-планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку опорного закладу;

- спільно із закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

-використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, учнів, інших учасників освітнього процесу у порядку визначеному чинним законодавством;

-на правах оперативного управління розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

-отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;

-залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

-розвивати власну матеріально-технічну та соціальну базу;

-самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

-встановлювати власну символіку та атрибути, форму для учнів;

-користуватись пільгами, передбаченими державою;

-брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

-здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

1.16. Опорний заклад зобов’язаний:

-реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Проосвіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

- здійснювати освітню діяльність;

- задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування опорного закладу, в здобутті повної загальної середньоїосвіти;

-за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
-забезпечувати єдність навчання та виховання;

-створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;

-проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку визначеним спеціальним законодавством;

-забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;
-охороняти життя і здоров’я учнів, педагогічних та інших працівників опорногозакладу;

-додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

-забезпечувати видачу здобувачам освітидокументів про освіту встановленого зразка;

- здійснювати інші повноваження делеговані засновником або виконавчим органом Мостиської міської ради у сфері освіти.

1.17. В опорному закладі можуть створюватись та функціонувати: структурні підрозділи; методичні об’єднання педагогічних працівників; творчі групи; психологічна служба та інші у разі потреби.

1.18. Медичне обслуговування здобувачів освіти здійснюється медичнимпрацівником, який входить до штату опорного закладу та Малнівською амбулаторією загального типу сімейної медицини.

1.19.Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти віком від трьох до шести (семи) років відповідно до вимог базового компонента дошкільної освіти.

1.20. Взаємовідносини опорного закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

ІІ. Організація освітнього процесу

2.1. Освітній процес у опорному закладі здійснюється відповідно до освітніх програм, розроблених та затверджених відповідно до порядку визначеного Законами України
«Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та спеціальними законами. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується керівником.

2.2. Опорний заклад планує свою роботу самостійно. На основі освітньої програми опорного закладу складає та затверджує річний план роботи опорного закладу та навчальний план опорного закладу, що конкретизують організацію освітнього процесу. Плани роботи схвалюються педагогічною радою опорного закладу.

2.3. Опорний заклад забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

2.4. Опорний заклад працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України (далі - МОН України), і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

2.5. Опорний заклад обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» та цього Статуту з урахуванням специфіки, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.

2.6. Опорний заклад здійснює освітній процес за денною формою навчання. В разі необхідності – за дистанційною формою, або з використанням технологій дистанційного навчання.

2.7. Освітній процес у опорному закладі здійснюється за груповою, індивідуальною (екстернат, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) формами навчання, за потребою організовується інклюзивне навчання.

2.8. Класи в опорному закладі формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до опорного закладу.

2.9. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів в опорному закладі здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН України.

2.10. В опорному закладі для учнів 1-4 класів за бажанням їх батьків або осіб, які їх замінюють, можуть створюватися групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування здобувачів освіти із них здійснюється наказом керівника опорного закладу на підставі заяв батьків та осіб, які їх замінюють.

2.10.1. Група продовженого дня може комплектуватися з учнів одного або кількох класів, але не більше як чотирьох вікових груп. Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання закладів освіти та організації освітнього процесу, затверджується керівником опорного закладу.

2.10.2. Тривалість перебування учнів у групі продовженого дня становить шість годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватись.

2.10.3. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня.

2.11. Зарахування до дошкільного підрозділу здійснюється наказом керівника закладу освіти, що видається на підставі заяви батьків, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка.

2.12. Зарахування учнів до початкової школи здійснюється без проведення конкурсу відповідно до території обслуговування. Учні, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до опорного закладу за наявністю вільних місць у відповідному класі. Зарахування учнів до опорного закладу проводиться наказом керівника опорного закладу, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).До першого класу зараховуються як правило діти з 6 (шести) років.

Діти, яким на початок навчального року виповнилося 7 років, повинні розпочати здобуття початкової освіти цього ж навчального року. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

2.13. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до опорного закладу відповідно до законодавства та/або міжнародних договорів України.

2.14. Переведення учнів до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.

2.15. У разі переходу учня до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до опорного закладу заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного учня.

2.16. У разі вибуття учня на постійне місце проживання за межі України батьки або особи, які їх замінюють, подають до опорного закладу заяву про вибуття та копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для здобувачів освіти, які не досягли повноліття).

2.17. Навчальний рік в опорному закладі розпочинається Днем знань 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

Структура навчального року (за чвертями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу, режим роботи встановлюється опорним закладом у межах часу, що передбачений освітньою програмою.

У випадку екологічного лиха та епідемій місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи опорного закладу, який погоджується з органами Держпродспоживслужби України.

2.18. Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити неменше як 30 календарних днів.

2.19. Режим роботи закладу дошкільної освіти схвалюється педагогічною радою опорного закладу та затверджується керівником опорного закладу.

2.20. Тривалість уроків в опорному закладі становить:

у 1-х класах - 35 хвилин,

у 2- 4-х класах - 40 хвилин,

у 5-12-х – 45 хвилин.

Опорний заклад може обрати інші, крім уроку форми організації освітнього процесу.

Різниця в часі навчальних годин перших-четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.

Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із засновником або виконавчим органом Мостиської міської ради у сфері освіти та територіальними установами Держпродспоживслужби України.

Для учнів 8-9 класів (поглиблене вивчення) допускається проведення підряд двох уроків під час проведення лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання для учнів 5-6 класів.

У 10-12 класах допускається проведення двох уроків з даного предмета інваріантної та варіативної частини робочого навчального плану профільних дисциплін (предметів).

2.21. Розклад уроків складається відповідно до навчального плану опорного закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується керівником опорного закладу.

2.22. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

2.23. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, в опорномузакладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.24. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

2.25. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи опорного закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.26. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів опорного закладу визначаються МОН України.

2.27. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

2.28. У першому, другому класах оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально. У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень учнів, затвердженихМОН України.

2.29. Результати навчання учнів на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Державна підсумкова атестація учнів здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти.

Зміст, форми і порядок проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.

2.30. Учні початкової освіти, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідного інклюзивно- ресурсного центру. За висновками зазначеного центру такі учні можуть продовжувати навчання в інклюзивних класах або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.31. Учні початкової освіти, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану доіндивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

2.32. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома учнів, їх батьків або осіб, які їх замінюють класним керівником.

2.33. За результатами навчання учням або випускникам видається відповідний документ: табель, свідоцтва про здобуття початкової освіти, свідоцтва про здобуття базової середньої освіти, свідоцтва про здобуття базової середньої освіти з відзнакою, свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти, свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакою. Свідоцтва про початкову, базову середню та повну загальну середню освіту або їх бланки виготовляються закладом освіти або засновником з присвоєнням їм відповідного реєстраційного номера в Єдиній електронній базі з питань освіти.

За запитом учня (особи з порушенням зору) документ про освіту виготовляється з урахуванням забезпечення доступності відтвореної на ньому інформації (з використанням шрифту Брайля). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

2.34. Випускникам опорного закладу ІІ та ІІІ ступенів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.

Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.

2.35. Учні, які мають високі досягнення у навчанні, досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, ІІІ, ІV етапів Всеукраїнських предметних конкурсів, олімпіад, змагань, за рішенням педагогічної ради можуть нагороджуватись Похвальним Листом «За високі досягнення у навчанні» або Похвальною Грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», медалями - золотою «За високі досягнення у навчанні» або срібною «За досягнення у навчанні» у порядку, визначеним Міністерством освіти та науки України.

2.36. Свідоцтва про здобуття початкової освіти, свідоцтва про здобуття базової середньої освіти, свідоцтва про здобуття базової середньої освіти з відзнакою, довідки про закінчення повного курсу навчання, свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти, свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакою та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

2.37. Виховання учнів в опорному закладі здійснюється під час проведення урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.

2.38. Цілі виховного процесу в опорному закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно - правових актах.

2.39. Політичні партії (об’єднання), релігійні організації не мають права втручатися в освітню діяльність опорного закладу.

В опорному закладі забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань.

Керівництву опорного закладу, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати учнів до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою.

Учні не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).

2.40. Дисципліна в опорному закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

2.41. Для забезпечення безпеки учасників освітнього процесу, оперативногореагування на конфліктні ситуації дозволяється використання сучасних електронних систем охорони та відеонагляду.

ІІІ. Учасники освітнього процесу

3.1. Учасниками освітнього процесу в опорному закладі є:

- учні опорного закладу;

- вихованці дошкільного підрозділу;

- педагогічні працівники;
- інші працівники опорного закладу;

- батьки учнів або особи, які їх замінюють;

- асистенти дітей;

- інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу за рішенням керівника опорного закладу.
3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку опорного закладу освіти.

3.3. Учні мають право на:

- навчання впродовж життя та академічну мобільність;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, опорного закладу і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

-безпечні та нешкідливі умови навчання;

-повагу людської гідності;

-захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня;

-отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

-користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою опорного закладу та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому опорним закладом відповідно до спеціальних законів;

-доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

-особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні опорним закладом;

-інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;

- участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

- отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.

3.4. Учні зобов'язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- бережливо ставитись до державного, громадського та особистого майна;

-поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- носити одяг установленої форми;

-дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку опорного закладу, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

-повідомляти керівництво опорного закладу про факти булінгу (цькування) стосовно учнів, педагогічних та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

Учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами опорного закладу.

Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

3.5. Учні залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

3.6. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства та Порядку виявлення та встановлення фактів академічної недоброчесності.

3.7. На посаду педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

3.8. Педагогічні працівники приймаються на роботу за трудовими договорами відповідно до вимого Закону«Про освіту», та законодавства про працю.
3.9. Педагогічні працівники, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.

3.10. Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника наказом керівника опорного закладу проходять педагогічну інтернатуру.
3.11. Не можуть працювати в опорному закладі або залучатися до участі в освітньому процесі особи, які вчинили злочин проти статевої свободи, чи статевої недоторканості дитини або у присутності дитини чи з використанням дитини.

3.12. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників опорного закладу, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

3.13. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно дозаконодавства керівником опорного закладу.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки або посадового окладу лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.
3.14. Конкретний перелік посадових обов’язків визначається посадовою інструкцією, яка затверджується керівником опорного закладу відповідно до вимого законодавства.

3.15. Керівник опорного закладу призначаєпедагогічних працівників, інших працівників опорного закладу,класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.

3.16. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.

Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) опорного закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність опорного закладу, здійснюється лише за їх згодою.

3.17. Педагогічні працівники опорного закладу підлягають атестації відповіднодо порядку, встановленого МОН України. Атестація педагогічних працівників опорного закладу є обов'язковою і здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

За результатами атестації педагогічних працівників опорного закладів визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія та може бути присвоєно педагогічне звання. Положення про кваліфікаційні категорії та педагогічні звання затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

3.18.Права та обов'язки педагогічних працівників визначаються Конституцією України,Кодексом законів про працю України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами.

Педагогічні працівники опорного закладу мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою опорного закладу та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому опорним закладом відповідно до спеціальних законів;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- проходити сертифікацію на добровільних засадах;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуютьсяв освітньому процесі та науковій діяльності;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

- захист професійної честі та гідності;

- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами опорного закладу;

- творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

- забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- участь у громадському самоврядуванні опорного закладу;

- участь у роботі колегіальних органів управління опорного закладу.

- проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;

- об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднаньгромадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь- якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

3.19. Педагогічні працівники опорного закладу зобов'язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та науковій діяльності;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня, запобігати вживанню ними та іншими особами на території опорного закладу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку опорного закладу, виконувати свої посадові обов’язки;

- повідомляти керівництво опорного закладу про факти булінгу (цькування)стосовно учнів, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);

- брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичнихоб’єднань, нарадах, зборах;

- виконувати накази і розпорядження керівника опорного закладу;

- вести відповідну документацію;

- сприяти зростанню іміджу опорного закладу;

- утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог.

3.20. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку опорного закладу, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

3.21. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку опорного закладу.

3.22. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

- вибирати заклади освіти та форми навчання для неповнолітніх дітей;

- приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності опорного закладу;

- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування опорного закладу;

- звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;

- захищати законні інтереси дітей;

- здійснювати індивідуальний супровід дитини з особливими освітніми потребами під час її перебування в опорному закладі.

3.23. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьмиповної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та іншихучасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами,представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку опорного закладу, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

- сприяти керівництву опорного закладу у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в опорному закладі.

3.24. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, опорний заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

ІV. Управління та громадське самоврядування опорного закладу

4.1. Управління опорним закладом здійснюють:
- засновник або уповноважений ним орган;
- керівник опорного закладу;
- педагогічна рада;
- вищий колегіальний орган громадського самоврядування опорного закладу.

4.2. Засновник опорного закладу або уповноважений ним орган:

- затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;

- затверджує положення про конкурс на посаду керівника опорного закладу та склад конкурсної комісії;

- приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника опорного закладу;

- затверджує за поданням опорного закладу стратегію розвитку опорного закладу;

- фінансує виконання стратегії розвитку опорного закладу;

- утворює та ліквідує структурні підрозділи у заснованому ним опорному закладі;

- здійснює контроль за використанням опорним закладом публічних коштів;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

- затверджує кошторис опорного закладу, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;

- реалізує інші права, передбачені Законом «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами законодавства.

4.3. Засновник опорного закладу зобов’язаний забезпечити:

- утримання та розвиток заснованого ним опорного закладу, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;

- дотримання принципів універсального дизайну та розумного пристосування під час проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень опорного закладу;

- можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації опорного закладу та його структурних підрозділів;

- оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог Законів України "Про освіту""Про доступ до публічної інформації" та "Про відкритість використання публічних коштів".

4.4. Засновник або уповноважений ним орган не має права втручатися в діяльність опорного закладу, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених чинним законодавством та установчими документами.

4.5. Управління опорним закладом здійснює керівник, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором.

Керівник опорного закладу здійснює безпосереднє управління опорним закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність опорного закладу згідно чинного законодавства.

Керівник є представником опорного закладу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень, передбачених чинним законодавствомта установчими документами опорного закладу.

4.6. Керівник опорного закладу призначається та звільняється з посади рішенням засновника або уповноваженого ним органу.

Керівник опорного закладу призначається на посаду за результатами конкурсного відбору відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти,затвердженого рішенням Мостиської міської ради, з числа претендентів, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.

4.7. Керівник опорного закладу в межах наданих йому повноважень:

- організовує діяльність опорного закладу;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності опорного закладу;

- призначає на посаду та звільняє з посади заступників керівника, педагогічних та інших працівників опорного закладу, визначає їх посадові обов’язки;

Керівник опорного закладу забезпечує:
- організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю опорного закладу;

- своєчасне та якісне подання статистичної звітності;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування опорного закладу;

- сприяє здоровому способу життя учнів та працівників опорного закладу;

- забезпечує створення в опорному закладі безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

- з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних службдля сім’ї, дітей та молоді;

- розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в опорному закладі;

- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) учнів, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учням, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в опорному закладі;
- здійснює інші повноваження, що делеговані засновником опорного закладу або уповноваженим ним органом та/або передбачені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

4.8. Керівник опорного закладу зобов’язаний:

- виконувати Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконанняпрацівникамиопорногозакладу, зокрема в частині організації освітнього процесудержавноюмовою;
- планувати та організовувати діяльність опорного закладу;
- забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку опорного закладу;
- затверджувати правила внутрішнього розпорядку опорного закладу;
- організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
- затверджувати освітні програми опорного закладу відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;

- створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

-сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
- затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в опорному закладі, забезпечити її створення та функціонування;
- забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

- контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
- забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
-сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в опорному закладі;

- формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників опорного закладу;
- створювативопорному закладі безпечне освітнє середовище, забезпечуватидотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

- організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до чинного законодавства;

- забезпечувати відкритість і прозорість діяльності опорного закладу, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту""Про доступ до публічної інформації""Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;

-здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
-організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства;
- звітувати щороку на загальних зборах (конференції)колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку опорного закладу;
- виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами опорного закладу, колективним договором, строковим трудовим договором.

4.9. Невиконання керівником закладу вимог чинного законодавства про освіту є підставою для розірвання строкового договору.

4.10. Колегіальним органом управління опорного закладу є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та цим Статутом. Головою педагогічної ради є керівник опорного закладу. Усі педагогічні працівники опорного закладу беруть участь у засіданнях педагогічної ради.

4.11. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш якчотири рази на рік.

4.12. Педагогічна рада опорного закладу:

- схвалює стратегію розвитку опорного закладу та річний план роботи;

- схвалює освітню (освітні) програму (програми) опорного закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

- схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення морального чи матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій;
- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудитуопорного закладу;

- розглядає інші питання, віднесені Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та/або цим Статутом до її повноважень.

4.13. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказом керівника опорного закладу та є обов’язковим до виконання всіма учасниками освітнього процесу.

4.14. В опорному закладі можуть створюватися та діяти органи самоврядування:
- органи самоврядування працівників опорного закладу;

- органи самоврядування учнів;

- органи батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

4.15. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування опорного закладу є загальні збори (конференція) колективу опорного закладу, що скликаються не менш як один раз на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:

- працівників опорного закладу - зборами трудового колективу;

- учнів опорного закладу ІІ-ІІІ ступеня - класними зборами;

- батьків - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає по 10 делегатів. Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік.

Загальні збори (конференція) опорного закладу:

- заслуховують звіт керівника опорного закладу;

- розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності опорного закладу;

- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності опорного закладу;

- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників опорного закладу.

4.16. В опорному закладі за рішенням засновника або уповноваженого ним органу утворюється піклувальна рада опорного закладу.

4.16.1. Піклувальна рада опорного закладу сприяє виконанню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії опорного закладу з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

4.16.2. Склад піклувальної ради формується засновником або уповноваженим ним органом. До складу піклувальної ради опорного закладу не можуть входити учні та працівники цього опорного закладу.

Члени піклувальної ради опорного закладу мають право брати участь у роботі колегіальних органів опорного закладу з правом дорадчого голосу.

4.16.3. Піклувальна рада має право:

- аналізувати та оцінювати діяльність опорного закладу і його керівника;

- брати участь у визначенні стратегії розвитку опорного закладу та контролювати її виконання;

- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

- контролювати виконання кошторису та/або бюджету опорного закладу і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником;

- вносити засновнику опорного закладу подання про заохочення або відкликання керівника опорного закладу з підстав, визначених чинним законодавством;

- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами опорного закладу.

V. Прозорість та інформаційна відкритість опорного закладу

5.1. Опорний заклад формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність.

5.2. Опорний заклад забезпечує на офіційному веб-сайті опорного закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:

- Статутуопорного закладу;

- ліцензії на провадження освітньої діяльності;

- сертифікати про акредитацію освітніх програм;

- структура та органи управління опорним закладом;

- кадровий склад опорного закладу згідно з ліцензійними умовами;

- освітні програми, що реалізуються в опорному закладі, та перелік освітніхкомпонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

- територія обслуговування, закріплена за опорним закладом;

- фактична кількість осіб, які навчаються в опорному закладі;

- мова освітнього процесу;

- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

- матеріально-технічне забезпечення опорного закладу (згідно з ліцензійними умовами);

- результати моніторингу якості освіти;

- річний звіт про діяльність опорного закладу;

- правила прийому до опорного закладу;

- умови доступності опорного закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

- правила поведінки учнів в опорному закладі;

- план заходів, спрямованих на запобігання та протидію боулінгу (цькуванню) в опорному закладі;

- порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в опорному закладі;

- порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в опорному закладі та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням опорного закладу або на вимогу чинного законодавства.

5.3. Опорний заклад оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.

VІ. Матеріально-технічна база

та фінансово-господарська діяльність опорного закладу

6.1. Матеріально-технічна база опорного закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби та інші матеріальні цінності.

6.2. Майно опорного закладу перебуває у комунальній власності Мостиської міської ради Львівської області і закріплено за ним на правах оперативного управління.

6.3. Вимоги до матеріально-технічної бази опорного закладу визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.

Збитки, завдані опорному закладу внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

6.4. Об’єкти та майно опорного закладу не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

6.5. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази опорного закладу фінансуються за рахунок коштів засновника. Опорний заклад може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.

6.6. Фінансово-господарська діяльність опорного закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.

6.7. Джерелами фінансування опорного закладу є:

- кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеними Державними стандартом загальної середньої освіти;

- кошти, отримані за надання платних послуг;

- добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;

- інші джерела, не заборонені законодавством.

6.8. Опорний заклад є неприбутковою установою. Доходи (прибутки) опорного закладу використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

6.9. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновника опорного закладу, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску та інших відрахувань), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

6.10. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в опорному закладі визначається керівником опорного закладу відповідно до законодавства України. За рішенням керівника опорного закладу бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.

6.11. Штатний розпис опорного закладу затверджуються керівником опорного закладу напідставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти,затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

VІІ. Міжнародне співробітництво

7.1. Опорний заклад має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

7.2. Опорний заклад та педагогічні працівники, учні можуть братиучасть у реалізації міжнародних проектів та програм.

VІІІ. Контроль за діяльністю опорного закладу

8.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю опорного закладу здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

8.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю опорного закладу здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та їїтериторіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».

Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит опорного закладу відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку передбаченого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

8.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю опорного закладу є інституційний аудит опорного закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

Інституційний аудит проводиться у позаплановому порядку в разі, якщо опорний заклад, має низьку якість освітньої діяльності.

Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління, вищого колегіального органу громадського самоврядування опорного закладу.

8.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю опорного закладу здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

8.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах опорного закладу, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

8.6. Опорний заклад, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію опорного закладу, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

8.7. Засновник опорного закладу або уповноважений ним орган:

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів опорного закладу;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю опорного закладу.

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

ІX. Реорганізація, ліквідація

чи перепрофілювання (зміна типу)опорного закладу

9.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) опорного закладу приймається Мостиською міською радою Львівської області у порядку, встановленому чинним законодавством.

9.2. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) опорного закладу її працівникам, учням, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.