ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідачі:


Гнатовська Надія Мирославівна

Рішення:

Прийнято

Сесія:

LV

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

14

Дата реєстрації:

26.08.2024

Проголосовано:

27.08.2024 10:30:42

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    16
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    11

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 14

Текст:



МОСТИСЬКА МІСЬКА РАДА



ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ



LV ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІІІ СКЛИКАННЯ



Рішення №



м.Мостиська від серпня 2024 р.



Про затвердження Статуту Опорного закладу «Крукеницький заклад загальної середньої освіти I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» у новій редакції



З метою упорядкування мережі закладів освіти Мостиської міської ради та приведення у відповідність з вимогами чинного законодавства типів та найменувань закладів загальної середньої освіти, керуючись статтями 32, 33, 37, 56 Закону України «Про повну загальну середню освіту», статтею 13 Закону України «Про освіту», статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», у зв’язку з припиненням діяльності Крукеницького закладу дошкільної освіти «Золотий ключик» Мостиської міської ради Львівської області шляхом реорганізації (приєднання) до Опорного закладу «Крукеницький заклад загальної середньої освіти I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» Мостиська міська рада вирішила:




  1. Затвердити Статут Опорного закладу «Крукеницький заклад загальної середньої освіти I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» (код ЄДРПОУ - 22364760) у новій редакції (додається).

  2. Директору Опорного закладу «Крукеницький заклад загальної середньої освіти I-III ступенів Мостиської міської ради Львівської області» вжити заходів щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу в частині реєстрації правовстановлюючих документів у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань освіти, культури, охорони здоров’я, духовності, спорту, туризму та соціальної захисту населення (Зеновія ЦВІГУЛА).



Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ



ЗАТВЕРДЖЕНО



рішенням сесії

Мостиської міської ради

Львівської області

№ __ від ___________ 20___ року



Міський голова



___________ Мирослава Пельц



СТАТУТ



ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ «КРУКЕНИЦЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ МОСТИСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»



(нова редакція)



2024



I. Загальні положення



1 Опорний заклад «Крукеницький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради Львівської області» (далі – заклад освіти) є комунальним закладом загальної середньої освіти I-ІІІ ступенів, правонаступником Крукеницької загальноосвітньої середньої школи І-ІІІ ступенів та опорного закладу Крукеницька загальноосвітня середня школа-ліцей І-ІІІ ступенів .



1.2. Повна назва: Опорний заклад «Крукеницький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради Львівської області»

Скорочена назва закладу освіти: ОЗ «Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради Львівської області»



1.3. Засновником закладу освіти є Мостиська міська рада Львівської області.



Уповноваженим органом засновника є виконавчий орган Мостиської міської ради у сфері освіти (далі – виконавчий орган у сфері освіти).



1.4. Юридична адреса закладу освіти: 81364, Львівська область, Яворівський район, с. Крукеничі,вул.Шевченка 67, корпус 1, телефон 0675813474



1.5. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами та міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, рішеннями Мостиської міської ради Львівської області, або виконавчим органом у сфері освіти, цим Статутом.



1.6. Заклад освіти є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.



1.7. Заклад освіти є неприбутковою бюджетною організацією.



1.8. У структурі опорного закладу «Крукеницький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради Львівської області» є:



- заклад дошкільної освіти;



- початкова школа- 1-4 класи (І- ступінь ліцею);



- гімназія 5-9 класи (ІІ- ступінь ліцею);



- ліцей – 10-11класи (ІІІ- ступінь ліцею);



1.9. Заклад освіти може створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною, змішаною формою навчання, класи(групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Заклад освіти може організовувати такі форми здобуття освіти як екстернат, сімейна форма та педагогічний патронаж.



1.10. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.



1.11. Головними завданнями закладу освіти є:



- виховання громадянина України;



- формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;



- забезпечення виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;



-виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;



-забезпечення реалізації права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;



-виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу та інших народів і націй;



-виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів освіти;



-забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;



-реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти;



-створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;



-формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.



1.12. Мовою освітнього процесу у закладі освіти є державна мова.



1.13. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.



1.14. Заклад освіти несе відповідальність перед здобувачами освіти, територіальною громадою, суспільством і державою за:



-безпечні умови освітньої діяльності;



-дотримання Державних стандартів освіти;



-дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;



-дотримання фінансової дисципліни;



-прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.



1.15. Автономія закладу освіти визначається його правом:



-брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;



-проходити в установленому порядку інституційний аудит;



-самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;



-самостійно формувати освітню програму;



-на основі освітніх програм розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;



-планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;



-спільно із закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;



-використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку визначеному чинним законодавством;



-на правах оперативного управління розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;



-отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;



-залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;



-розвивати власну матеріально-технічну та соціальну базу;



-самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;



-встановлювати власну символіку та атрибути, форму для учнів;



-користуватись пільгами, передбаченими державою;



-брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;



-здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.



1.16. Заклад освіти зобов’язаний:



-реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;



- здійснювати освітню діяльність;



- задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті повної загальної середньої освіти;



-за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

-забезпечувати єдність навчання та виховання;



-створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;



-проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку визначеним спеціальним законодавством;



-забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

-охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;



-додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;



-забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;



- здійснювати інші повноваження делеговані засновником або виконавчим органом у сфері освіти.



1.17. У закладі освіти можуть створюватись та функціонувати: структурні підрозділи; методичні об’єднання педагогічних працівників; творчі групи; психологічна служба та інші у разі потреби.



1.18.Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його оргнізації забезпечуються   засновником і здійснюються Пнікутською амбулаторією загальної практики сімейної медицини та Комунальним Некомерційним підприємством центром первинної медико-санітарної допомоги Мостиської міської ради Львівської області;



1.19. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.



1.20. Зміни до Статуту розробляються керівником (директором) закладу освіти та затверджуються рішенням Засновника.



ІІ. Організація освітнього процесу



2.1. Освітній процес у закладі освіти здійснюється відповідно до освітніх програм, розроблених та затверджених відповідно до порядку визначеного Законами України

«Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та спеціальними законами. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується керівником.



2.2. Заклад освіти планує свою роботу самостійно. На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує річний план роботи закладу та навчальний план закладу, що конкретизують організацію освітнього процесу. Плани роботи затверджуються педагогічною радою закладу освіти.



2.3. Заклад освіти забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.



2.4. Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України (далі - МОН України), і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.



2.5. Заклад освіти обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» та цього Статуту з урахуванням специфіки, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.



2.6. Заклад освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання.



2.7. Освітній процес у закладі освіти здійснюється за груповою, індивідуальною (екстернат, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) формами навчання, за потребою організовується інклюзивне навчання та форми дистанційного навчання.



2.8.Класи у закладі освіти формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу освіти.



2.9. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі освіти здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН України.



2.10. У закладі освіти для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням їх батьків або осіб, які їх замінюють, можуть створюватися групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування здобувачів освіти із них здійснюється наказом директора закладу освіти на підставі заяв батьків та осіб, які їх замінюють.



2.10.1. Група продовженого дня може комплектуватися з здобувачів освіти одного або кількох класів, але не більше як чотирьох вікових груп. Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання закладів освіти та організації освітнього процесу, затверджується директором закладу освіти.



2.10.2. Тривалість перебування здобувачів освіти у групі продовженого дня становить шість годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватись.



2.10.3. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня.



2.11. Зарахування здобувачів освіти до початкової школи здійснюється без проведення конкурсу відповідно до території обслуговування. Здобувачі освіти, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до закладу освіти за наявністю вільних місць у відповідному класі. Зарахування здобувачів освіти до закладу освіти проводиться наказом директора закладу освіти, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).



До першого класу зараховуються як правило діти з 6 (шести) років.



Діти, яким на початок навчального року виповнилося 7 років, повинні розпочати здобуття початкової освіти цього ж навчального року. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.



2.12. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу освіти відповідно до законодавства та/або міжнародних договорів України.



2.13. Переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.



2.14. У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.



2.15. У разі вибуття здобувача освіти на постійне місце проживання за межі України батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про вибуття та копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для здобувачів освіти, які не досягли повноліття).



2.16. Навчальний рік у закладі освіти розпочинається Днем знань 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.



Структура навчального року (за чвертями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу, режим роботи встановлюється закладом освіти у межах часу, що передбачений освітньою програмою.



У випадку екологічного лиха та епідемій місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи закладу освіти, який погоджується з органами Держпродспоживслужби України.



2.17. Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити неменше як 30 календарних днів.



2.18. Тривалість уроків у закладі освіти становить:



у 1-х класах - 35 хвилин,



у 2- 4-х класах - 40 хвилин,



у 5-12-х – 45 хвилин.



Заклад освіти може обрати інші, крім уроку форми організації освітнього процесу.



Різниця в часі навчальних годин перших-четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.



Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із засновником або виконавчим органом у сфері освіти та територіальними установами Держпродспоживслужби України.



Для учнів 8-9 класів (поглиблене вивчення) допускається проведення підряд двох уроків під час проведення лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання для учнів 5-6 класів.



У 10-12 класах допускається проведення двох уроків з даного предмета інваріантної та варіативної частини робочого навчального плану профільних дисциплін (предметів).



2.19. Розклад уроків складається відповідно до навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором закладу освіти.



2.20. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів світи.



2.21. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.



2.22. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).



2.23. Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи закладу освіти, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.



2.24. Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу освіти визначаються МОН України.



2.25. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.



2.26. У першому, другому класах оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти здійснюється вербально. У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених



МОН України.



2.27. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти.



Зміст, форми і порядок проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.



В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.



2.28. Здобувачі початкової освіти, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідного інклюзивно - ресурсного центру. За висновками зазначеного центру такі здобувачі освіти можуть продовжувати навчання в інклюзивних класах або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.



2.29. Здобувачі початкової освіти, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).



2.30. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють класним керівником.



2.31. За результатами навчання здобувачам освіти або випускникам видається відповідний документ: табель, свідоцтва про здобуття початкової освіти, свідоцтва про здобуття базової середньої освіти, свідоцтва про здобуття базової середньої освіти з відзнакою, свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти, свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакою. Свідоцтва про початкову, базову середню та повну загальну середню освіту або їх бланки виготовляються закладом освіти або засновником з присвоєнням їм відповідного реєстраційного номера в Єдиній електронній базі з питань освіти.



За запитом здобувача освіти (особи з порушенням зору) документ про освіту



виготовляється з урахуванням забезпечення доступності відтвореної на ньому інформації (з використанням шрифту Брайля). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.



2.32. Випускникам закладу освіти ІІ та ІІІ ступенів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.



Здобувачі освіти, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.



2.33. Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, ІІІ, ІV етапів Всеукраїнських предметних конкурсів, олімпіад, змагань, за рішенням педагогічної ради можуть нагороджуватись Похвальним Листом «За високі досягнення у навчанні» або Похвальною Грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», медалями - золотою «За високі досягнення у навчанні» або срібною «За досягнення у навчанні» у порядку, визначеним Міністерством освіти та науки України.



2.34. Свідоцтва про здобуття початкової освіти, свідоцтва про здобуття базової середньої освіти, свідоцтва про здобуття базової середньої освіти з відзнакою, довідки про закінчення повного курсу навчання, свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти, свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакою та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.



2.35. Виховання здобувачів освіти у закладі освіти здійснюється під час проведення урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.



2.36. Цілі виховного процесу в закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно - правових актах.



2.37. Політичні партії (об’єднання), релігійні організації не мають права втручатися в освітню діяльність закладу освіти.



У закладі освіти забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань.



Керівництву закладу освіти, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати здобувачів освіти до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою.



Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).



2.38. Дисципліна в закладі освіти дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.



Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.



2.39. Для забезпечення безпеки учасників освітнього процесу, оперативного реагування на конфліктні ситуації дозволяється використання сучасних електронних систем охорони та відео нагляду.



ІІІ. Учасники освітнього процесу



3.1. Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:



- учні;



- педагогічні працівники;

- інші працівники закладу освіти;



- батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють;



- асистенти дітей;



- інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу за рішенням керівника закладу.

3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.



3.3. Здобувачі освіти мають право на:



- навчання впродовж життя та академічну мобільність;



- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;



- якісні освітні послуги;



- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;



- відзначення успіхів у своїй діяльності;



- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;



-безпечні та нешкідливі умови навчання;



-повагу людської гідності;



-захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;



-отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);



-користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;



-доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;



-особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;



-інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;



- участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;



- отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;



- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.



3.4. Здобувачі освіти зобов'язані:



- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;



- бережливо ставитись до державного, громадського та особистого майна;



-поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;



- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;



- носити одяг установленої форми;



-дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);



-повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.



Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.



Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.



3.5. Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.



3.6. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства та Порядку виявлення та встановлення фактів академічної не доброчесності.



3.7. На посаду педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.



3.8. Педагогічні працівники приймаються на роботу за трудовими договорами відповідно до вимог Закону«Про освіту», та законодавства про працю.



3.9. Не можуть працювати в закладі освіти або залучатися до участі в освітньому процесі особи, які вчинили злочин проти статевої свободи, чи статевої недоторканості дитини або у присутності дитини чи з використанням дитини.



3.10. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.



3.11. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором закладу освіти.



Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки або посадового окладу лише за письмовою згодою педагогічного працівника.



Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.

3.12. Конкретний перелік посадових обов’язків визначається посадовою інструкцією, яка затверджується керівником закладу освіти відповідно до вимого законодавства.



3.13. Директор закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно -правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.



3.14. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.



Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою.



3.15. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповіднодо порядку, встановленого МОН України. Атестація педагогічних працівників закладу освіти є обов'язковою і здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.



За результатами атестації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої категорії, спеціаліст першої категорії і спеціаліст вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання (старший учитель, учитель-методист, вихователь-методист, педагог-організатор-методист тощо). Положення про кваліфікаційні категорії та педагогічні звання затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.



3.16.Права та обов'язки педагогічних працівників визначаються Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами.



Педагогічні працівники закладу освіти мають право на:



- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;



- педагогічну ініціативу;



- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;



- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;



- підвищення кваліфікації, перепідготовку;



- проходити сертифікацію на добровільних засадах;



- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;



- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуютьсяв освітньому процесі та науковій діяльності;



- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;



- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;



- захист професійної честі та гідності;



- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;



- творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;



- забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;



- безпечні і нешкідливі умови праці;



- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;



- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.



- проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;



- об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;



- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь- якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.



3.17. Педагогічні працівники закладу освіти зобов'язані:



- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;



- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;



- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;



- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;



- дотримуватися педагогічної етики;



- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;



- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;



- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;



- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;



- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;



- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;



- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);



- брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднань, нарадах, зборах;



- виконувати накази і розпорядження директора закладу освіти;



- вести відповідну документацію;



- сприяти зростанню іміджу закладу освіти;



- утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог.



3.18. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.



3.19. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.



3.20. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:



- вибирати заклади освіти та форми навчання для неповнолітніх дітей;



- приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності закладу загальної середньої освіти;



- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладів загальної середньої освіти;



- звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;



- захищати законні інтереси дітей;



- здійснювати індивідуальний супровід дитини з особливими освітніми потребами під час її перебування у закладі загальної середньої освіти.



3.21. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:



- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;



- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;



- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших



учасників освітнього процесу;



- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;



- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;



- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;



- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;



- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);



- сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);



- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.



3.22. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.



ІV. Управління закладом освіти та громадське самоврядування закладу освіти



4.1. Управління закладом загальної середньої освіти здійснюють:

- засновник або виконавчий орган у сфері освіти;

- керівник закладу освіти;

- педагогічна рада;

- вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти.



4.2 Управління закладом освіти здійснює керівник, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором.



Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.

Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.



4.3. Керівник закладу освіти призначається та звільняється з посади рішенням засновника або виконавчого органу у сфері освіти.



Керівник закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти (затверджене рішенням Мостиської міської ради) з числа претендентів, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.



4.4. Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:



- організовує діяльність закладу освіти;



- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;



- призначає на посаду та звільняє з посади заступників директора, педагогічних та інших працівників закладу, визначає їх посадові обов’язки;



- забезпечує:

- організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;



- умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;



- своєчасне та якісне подання статистичної звітності;



- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;



- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;



- забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:



- з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;



- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;



- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого- педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);



- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

‒ здійснює інші повноваження, що делеговані засновником закладу освіти або виконавчим органом у сфері освіти та/або передбачені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».



4.5. Керівник закладу освіти зобов’язаний:



- виконувати Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

- планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;

- забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу освіти;

- затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу освіти;

- організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

- затверджувати освітні програми закладу освіти відповідно до Закону «Про повну загальну середню освіту»;



- створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;



-сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

- затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;

- забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;



- контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

- забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;



-створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти;

-сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;



- формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти;

- створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;



- організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;



- забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту""Про доступ до публічної інформації""Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;



-здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

-організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства;

- звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;

- виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу загальної середньої освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.



4.6. Невиконання закладом освіти вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» є підставою для розірвання строкового договору з керівником.



4.7. Колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну загальну середню освіту» та цим Статутом. Головою педагогічної ради є директор. Усі педагогічні працівники закладу освіти беруть участь у засіданнях педагогічної ради.



4.8. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.



4.9. Педагогічна рада закладу освіти:



- схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;



- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;



- схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему



- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;



- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;



- приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення морального чи матеріального заохочення учасників освітнього процесу;



- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладом освіти;



- приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій;

- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;



- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;



- розглядає інші питання, віднесені Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та/або цим Статутом до її повноважень. Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію наказом керівника закладу.



4.10. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказом керівника закладу освіти та є обов’язковим до виконання всіма учасниками освітнього процесу.



4.11. У закладі освіти можуть створюватися та діяти органи самоврядування:

- органи самоврядування працівників закладу освіти;



- органи самоврядування здобувачів освіти;



- органи батьківського самоврядування;



- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.



4.12. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік.



Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:



- працівників закладу освіти - зборами трудового колективу;



- учнів закладу освіти ІІ-ІІІ ступеня - класними зборами;



- батьків - класними батьківськими зборами.



Кожна категорія обирає по 10 делегатів. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік.



Загальні збори(конференція) закладу освіти:



- заслуховують звіт керівника закладу освіти;



- розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу освіти;



- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;



- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників закладу освіти.



4.13. Засновник закладу або виконавчий орган у сфері освіти:



- затверджує статут (його нову редакцію);



- затверджує за поданням закладу загальної середньої освіти стратегію розвитку закладу;



- затверджує кошторис закладу загальної середньої освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачаються на підвищення кваліфікації педагогічних працівників та контролює його виконання;



4.14. Засновник або виконавчий орган у сфері освіти не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним в межах автономних прав, визначених законом та установчими документами.



V. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти



5.1. Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.



5.2. Заклад освіти забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:



- Статут закладу освіти;



- ліцензії на провадження освітньої діяльності;



- сертифікати про акредитацію освітніх програм;



- структура та органи управління закладом освіти;



- кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;



- освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх



компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;



- територія обслуговування, закріплена за закладом освіти;



- фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;



- мова (мови) освітнього процесу;



- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);



- матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);



- результати моніторингу якості освіти;



- річний звіт про діяльність закладу освіти;



- правила прийому до закладу освіти;



- умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;



- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;



- правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;



- план заходів, спрямованих на запобігання та протидію боулінгу (цькуванню) в закладі освіти;



- порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;



- порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);



- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.



5.3. Заклад освіти оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.



VІ. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність закладу освіти



6.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби та інші матеріальні цінності.



6.2. Майно закладу освіти перебуває у комунальній власності Мостиської міської ради і закріплено за ним на правах оперативного управління.



6.3. Вимоги до матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально- методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.



Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.



6.4. Об’єкти та майно закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.



6.5. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу загальноїсередньої освіти фінансуються за рахунок коштів засновника. Заклад загальної середньої освіти може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.



6.6. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.



6.7. Джерелами фінансування закладу освіти є:



- кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеними Державними стандартом загальної середньої освіти;



- добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;



- інші джерела, не заборонені законодавством.



6.8. Заклад освіти є неприбутковою установою. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на її утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.



6.9. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновника закладу освіти, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску та інших відрахувань), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.



6.10. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається керівником закладу відповідно до законодавства України. За рішенням керівника закладу освіти бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.



6.11. Штатний розпис закладу освіти затверджуються керівником закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.



VІІ. Міжнародне співробітництво



7.1. Заклад освіти має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.



7.2. Заклад освіти та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проєктів та програм.



VІІІ. Контроль за діяльністю закладу освіти.



8.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.



8.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».



Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу освіти відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку передбаченого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».



8.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.



Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.



Інституційний аудит проводиться у позаплановому порядку в разі, якщо заклад освіти, має низьку якість освітньої діяльності.



Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління, вищого колегіального органу громадського самоврядування.



8.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».



8.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.



8.6.Заклад освіти, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.



8.7. Засновник закладу освіти або виконавчий орган у сфері освіти:



- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;



- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти.



- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.



ІX. Реорганізація, ліквідація чи перепрофілювання (зміна типу)закладу освіти



9.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти приймається Мостиською міською радою у порядку, встановленому чинним законодавством.



9.2. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) закладу освіти її працівникам, здобувачам освіти, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.