ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 15
Текст:МОСТИСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
LV ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІІІ СКЛИКАННЯ
Рішення №
м.Мостиська від серпня 2024 р.
Про затвердження Статуту Мостиського Будинку дитячої та юнацької творчості
Мостиської міської ради Львівської області у новій редакції
Керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Мостиська міська рада вирішила:
- Затвердити Статут Мостиського будинку дитячої та юнацької творчості Мостиської міської ради Львівської області (код ЄДРПОУ – 22364636) у новій редакції, що додається.
- Директору Мостиського будинку дитячої та юнацької творчості Мостиської міської ради Львівської області вжити заходів щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу в частині реєстрації правовстановлюючих документів у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань освіти, культури, охорони здоров’я, духовності, спорту, туризму та соціальної захисту населення (Зеновія ЦВІГУЛА).
Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням сесії
Мостиської міської ради
Львівської області
від _________ 2024 року №_____
Міський голова
_____________ Мирослава ПЕЛЬЦ
СТАТУТ
Мостиського Будинку дитячої та юнацької творчості
Мостиської міської ради
Львівської області
(нова редакція)
2024
І. Загальні положення.
1.1. Мостиський Будинок дитячої та юнацької творчості (далі Мостиський БДЮТ) Мостиської міської ради Львівської області – багатопрофільний заклад позашкільної освіти, який надає знання, формуючи вміння та навички за інтересами, забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації, інтелектуальний, духовний розвиток, підготовку до активної професійної та громадської діяльності, створює умови для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань вихованців.
Форма власності – комунальна. Юридична адреса закладу: вул. Грушевського 1а, м.Мостиська, Яворівський район, Львівська область, 81300.
1.2. Мостиський БДЮТ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами, рішеннями засновника та органів виконавчої влади в сфері освіти, наказами виконавчого органу в сфері освіти Мостиської міської ради, власними установчими документами, Положенням про позашкільний навчальний заклад затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 р. № 433, Положенням про центр, палац, будинок, клуб художньої творчості дітей, юнацтва та молоді, художньо-естетичної творчості учнівської молоді, дитячої та юнацької творчості, естетичного виховання, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 05.11.2009 р. №1010 і своїм Статутом.
1.3. Мова, навчання і виховання – українська.
1.4. Засновником Мостиського БДЮТ є Мостиська міська рада Львівської області (надалі – засновник). Уповноваженим органом засновника є виконавчий орган Мостиської міської ради в сфері освіти (далі – виконавчий орган в сфері освіти).
1.5. Заклад позашкільної освіти здійснює освітню діяльність для здобуття громадянами позашкільної освіти: задоволення потреб громадян, суспільства у додатковій освіті дітей і підлітків, набутій за їх інтересами, у позаурочний час.
1.6. Мостиський БДЮТ утворений та зареєстрований в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність неприбуткової організації, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер № 22364636, бланки встановленого зразка, діє на підставі Статуту, затвердженого засновником.
1.7. Основні завдання:
- створення умов для здійснення позашкільного навчання і виховання дітей та підлітків;
- виховання у гуртківців поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
- забезпечення навчального змісту позашкільної освіти і виховання;
- реалізація державної політики в галузі позашкільної освіти;
- виховання у дітей любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу;
- виховання у гуртківців шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;
- постійний пошук та реалізація ефективних форм і методів позашкільної діяльності;
- розвиток індивідуальних здібностей дітей і підлітків;
- запровадження відповідних ініціатив, новацій в освітньому процесі;
- задоволення потреб учасників освітнього процесу у професійній орієнтації і самовизначенні;
- організація змістовного дозвілля дітей.
1.8.Мостиський БДЮТ здійснює освітню, організаційно-методичну, інформаційно-методичну та пошукову роботу.
1.9. Мостиський БДЮТ працює за річним планом.
1.10. Освітній процес у Мостиському БДЮТ здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, що затверджуються центральними органами виконавчої влади, а також за навчальними планами і програмами, затвердженими відповідними місцевими органами виконавчої влади.
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ
ЗАКЛАДУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
2.1.Заклад позашкільної освіти несе відповідальність перед особою, суспільством та державою за:
— безпечні умови освітньої діяльності;
— дотримання державних стандартів освіти;
— дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами; дотримання фінансової дисципліни.
2.2. Заклад позашкільної освіти має право:
— визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із засновником;
— визначати варіативну частину робочого навчального плану;
— в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
— спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
— використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
— бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;
— отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
— залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
2.3. Заклад позашкільної освіти співпрацює з іншими освітніми закладами, трудовими колективами, громадськими організаціями, творчими колективами, товариствами, фондами, сім’ями, громадянами. Взаємовідносини закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
2.4. У випадках, передбачених законодавством України, заклад позашкільної освіти може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник закладу позашкільної освіти має право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
2.5. У встановленому законодавством порядку заклад позашкільної освіти сприяє створенню з ініціативи учасників освітнього процесу дитячих і юнацьких громадських об’єднань і організацій, що діють відповідно до його мети і програми.
2.6. Створення і діяльність політичних партій, громадсько-політичних і релігійних рухів, тощо закладом позашкільної освіти забороняється.
2.7. Заклад позашкільної освіти може самостійно розробляти, реалізувати і запроваджувати інвестиційні та інноваційні механізми для залучення інвесторів з метою забезпечення виконання освітніх програм.
2.8. Заклад позашкільної освіти організовує свою діяльність відповідно до Правил внутрішнього трудового розпорядку, що затверджуються директором.
2.9. Працівники закладу відповідно до ст.26 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" проходять безоплатний медичний огляд один раз на рік на базі медичних закладів громади.
2.10. Інтереси трудового колективу представляє профспілковий комітет закладу позашкільної освіти.
ІІІ. Організація освітнього процесу.
3.1. Освітній процес у закладі позашкільної освіти здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів з урахуванням віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я у різноманітних організаційних формах: заняття, гурткова робота, клубна робота, урок, лекція, індивідуальні заняття, навчально-тренувальні заняття, практичні роботи, конференції, семінари, репетиції, концерти, вікторини, читання, екскурсії, походи тощо.
3.2. Заклад позашкільної освіти працює за освітніми програмами, які розробляються з урахуванням інтересів вихованців, учнів і слухачів, потреб сім’ї, запитів інших закладів освіти, молодіжних і дитячих громадських організацій, особливостей соціально-економічного розвитку громади, її культурних традицій, передбачає освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти; самостійно вирішує питання підбору кадрів, здійснення освітньої науково-методичної, комерційної, фінансової, господарської та іншої діяльності у межах, визначених законодавством України та цим Статутом.
3.3. Заклад позашкільної освіти може використовувати типові освітні програми розроблені та рекомендовані МОН України або розробляти свої освітні програми на основі типових освітніх програм.
3.4. На основі освітньої програми заклад позашкільної освіти складає та затверджує річний план роботи закладу та навчальний план закладу, що конкретизують організацію освітнього процесу.
3.5. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу позашкільної освіти та затверджується керівником закладу.
3.6. Індивідуальне навчання в закладі позашкільної освіти проводиться відповідно до порядку затвердженого центральним органом виконавчої влади.
3.7. Середня наповнюваність груп та інших організаційних форм у закладі позашкільної освіти становить, як правило 10-15 вихованців, учнів і слухачів. Наповнюваність окремих гуртків, груп та інших творчих об’єднань встановлює, як правило, директор залежно від профілю, навчальних планів, освітніх програм, психофізичної доцільності та можливостей організації освітнього, тренувального процесу, рівня майстерності вихованців, учнів та слухачів і становить не більше 25 вихованців, учнів, слухачів.
3.8. Прийом дітей може здійснюватися протягом навчального року (залежно від комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань) за бажанням вихованців, учнів і слухачів та за згодою батьків або осіб, які їх заміняють. При прийомі дітей до гуртків хореографічного напряму та гуртка комплексного виховання дітей дошкільного віку «Паросток» необхідна медична довідка про стан здоров’я, а також відсутність відповідних протипоказань.
3.9. До закладу позашкільної освіти зараховуються вихованці, як правило віком від 4 до 18 років.
3.10. Навчання здійснюється в одновікових і різновікових об’єднаннях за інтересами (гурток, секція, студія, клуб, ансамбль, театр тощо).
Гурток - це об'єднання вихованців, учнів і слухачів відповідно до їх нахилів, здібностей, інтересів до конкретного виду діяльності з врахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я.
Група - це складова гуртка, відділу, відділення або іншого творчого об'єднання одного профілю.
Секція - це об’єднання вихованців, учнів і слухачів для проведення дослідницької, пошукової та експериментальної роботи з різних проблем науки, техніки, мистецтва, а також за спортивно - технічним, туристсько - краєзнавчим або іншим напрямом діяльності.
Студія - це об’єднання вихованців, учнів і слухачів з різних видів або жанрів мистецтва: музичного, вокально - хорового, театрального, хореографічного, фольклорного, фольклорно - етнографічного, акторського, образотворчого, декоративно - ужиткового, кіно-, відео-, фото-аматорського, літературно - творчого. композиторського.
Клуб - це добровільне об'єднання вихованців, учнів, слухачів і дорослих людей на основі єдності інтересів до певних проблем: громадських, технічних, літературних, музичних і т.п. Робота клубу будується на принципах добровільності, співробітництва дорослих і дітей. Клуб може діяти за окремим положенням та освітньою програмою як структурний підрозділ закладу позашкільної освіти.
3.11. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом позашкільної освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою.
Тривалість занять у закладі позашкільної освіти:
віком від 4 до 6 років - 30 хвилин;
віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;
інших - 45 хвилин.
Короткі перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання і визначаються робочим режимом щоденної роботи (розкладом занять).
3.12. У канікулярні, святкові та неробочі дні заклад позашкільної освіти працює за окремим планом.
3.13. Комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань здійснюється у період з 1 по 15 вересня, які вважаються робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання.
3.14. У закладі позашкільної освіти об’єднання за інтересами структурно формуються за трьома рівнями:
І рівень – початковий: гуртки, клуби, секції, студії загальнорозвиваючого спрямування, які сприяють виявленню творчих здібностей дітей або спрямуванню їх інтересів до творчої діяльності.
ІІ рівень – основний: гуртки, клуби, секції, студії, які розвивають інтереси дітей та учнівської молоді, надають їм додаткову освіту, задовольняють потреби у професійній орієнтації.
ІІІ рівень – вищий: творчі об’єднання за інтересами для юних талантів, обдарованих дітей та учнівської молоді.
Відповідно до рівня класифікації визначається мета і перспективи діяльності творчого об’єднання, його кількісний склад, кількість годин для опанування освітніх програм тощо.
3.15. Педагогічний колектив закладу позашкільної освіти працює згідно з розкладом навчальних занять, затвердженого директором. Розклад складається на І, ІІ семестр та літній період з урахуванням педагогічної доцільності та максимальної економії часу керівника гуртка, студії, клубу, секції тощо.
3.16. Заклад позашкільної освіти організовує роботу своїх учнівських об’єднань на базі власного приміщення, у приміщеннях закладів загальної середньої освіти та дошкільної освіти, підприємств, організацій, за місцем проживання дітей і підлітків, відповідно до укладених угод.
3.17. З метою подальшого розвитку інтересів і нахилів учнів, здобуття професійних навичок заклад позашкільної освіти може організувати, при дотриманні правил техніки безпеки, виконання замовлень підприємств, установ на виготовлення виробів, необхідних для народного господарства об’єднаної громади. При цьому характер і зміст роботи повинні сприяти формуванню і вдосконаленню знань і вмінь, передбачених програмами творчих об’єднань.
3.18. Заклад позашкільної освіти може видавати своїм випускникам відповідні документи про позашкільну освіту в порядку, встановленому МОН. Випускникам, які в установленому порядку склали кваліфікаційні іспити, видається документ про позашкільну освіту. Зразки документів про позашкільну освіту затверджуються МОН. Виготовлення документів про позашкільну освіту здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
3.19. Колектив закладу позашкільної освіти організовує і проводить різноманітні очно-заочні масові свята, змагання, огляди та інші заходи; забезпечує різноманітність форм і змісту відпочинку, можливість вибору для одноразових непостійних відвідувачів закладу, а також організованих груп дітей, учнівської молоді та сім’ї. У масовій роботі заклад взаємодіє з сім’єю, громадськими організаціями, закладами освіти, позашкільними, культурно-освітніми, спортивними установами та організаціями об’єднаної громади.
3.20. Заклад позашкільної освіти готує команди та делегації для участі в міських, обласних та всеукраїнських масових заходах.
3.21. У закладі позашкільної освіти здійснюється методична робота, спрямована на удосконалення освітнього процесу, підвищення майстерності педагогічних працівників закладу. Відповідно до вимог засновника і попиту надається допомога педагогічним колективам закладів загальної середньої та позашкільної освіти.
ІV. Учасники освітнього процесу
4.1. Учасниками освітнього процесу в позашкільному закладі є:
— вихованці, учні, слухачі;
- директор, заступник директора закладу позашкільної освіти;
- педагогічні працівники, психолог, соціальний педагог, спеціалісти, які залучені до освітнього процесу;
- батьки або особи, які їх замінюють;
- представники підприємств, установ, організацій, які беруть участь у здійсненні освітнього процесу.
4.2. Вихованці, учні, слухачі мають гарантоване державою право на:
- здобуття позашкільної освіти відповідно до особистих здібностей,
обдарувань, уподобань та інтересів; - добровільний вибір виду діяльності;
- навчання у декількох гуртках, групах, інших творчих об’єднаннях;
- безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;
- користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно – спортивною, корекційно-відновною та оздоровчою базою закладу;
- участь у різних видах навчальної та науково - практичної роботи:
- конференціях, олімпіадах, спортивних та туристичних змаганнях;
- вільне вираження поглядів, переконань;
- представлення в органах громадського самоврядування закладу;
- захист: від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства; від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність; від відволікання за рахунок навчального часу до робіт і здійснення заходів, не пов’язаних із навчальним процесом.
- на захист прав та організацію навчання і виховання неповнолітніх дітей із малозабезпечених та багатодітних сімей, дітей-інвалідів, дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, згідно із законодавством України.
- на різні види морального стимулювання та матеріального заохочення для переможців селищних, районних, міських, обласних, всеукраїнських та міжнародних конкурсів, турнірів, олімпіад, виставок, змагань.
- на пільгове або безоплатне відвідування музеїв, історико-архітектурних пам'ятників у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
- безоплатне медичне обслуговування в закладах охорони здоров'я, визначених відповідними органами виконавчої влади.
- пільговий проїзд до місця навчання і додому у порядку та розмірах, визначених органами місцевого самоврядування, та передбачати на це відповідні видатки з місцевих бюджетів.
4.3. Вихованці, учні, слухачі зобов’язані:
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками;
- підвищувати свій загальний культурний рівень;
- дотримуватися морально-етичних норм;
- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;
- бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;
- дотримуватися вимог Статуту, Правил внутрішнього розпорядку закладу позашкільної освіти.
4.4. Педагогічні працівники мають право на:
- внесення керівництву пропозицій щодо поліпшення освітнього процесу, подання на розгляд керівництва та педагогічної ради пропозицій про моральне та матеріальне заохочення вихованців, учнів і слухачів, застосування стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього трудового розпорядку, що діють у закладі позашкільної освіти;
- вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;
- участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів, інших органів самоврядування закладу позашкільної освіти, в заходах, пов’язаних з організацією освітнього процесу;
- проведення в установленому порядку дослідно-експериментальної, пошукової роботи;
- вибір педагогічно обґрунтованих форм, методів, засобів навчання з вихованцями, учнями і слухачами;
- захист професійної честі, гідності відповідно до законодавства;
- соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;
- об’єднання у професійні спілки, участь в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.
4.5. Педагогічні працівники зобов’язані:
- виконувати навчальні плани та освітні програми;
- формувати вміння і навички з різних напрямків позашкільної освіти диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів;
- сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей вихованців, учнів і слухачів відповідно до їхніх нахилів та запитів, а також збереженню здоров’я, визначати мету та конкретні завдання закладу позашкільної освіти, вихованців, учнів і слухачів, обирати адекватні засоби їх реалізації;
- здійснювати контроль за дотриманням вихованцями, учнями і слухачами морально-етичних норм поведінки, Правил внутрішнього трудового розпорядку закладу;
- дотримуватися норм педагогічної етики, поважати гідність вихованця, учня і слухача, захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства, виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі;
- берегти здоров’я вихованців, учнів і слухачі, захищати їхні інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя;
- виховувати повагу до батьків, жінок, старших за віком людей;
- сприяти розвитку інтересу до вивчення народних традицій, духовних і культурних надбань народу України;
- постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
- вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків (журнали, плани роботи тощо);
- виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- дотримуватися вимог Статуту закладу позашкільної освіти;
- виконувати правила внутрішнього розпорядку та посадові обов’язки;
- брати участь у роботі педагогічної ради закладу позашкільної освіти;
- виконувати накази і розпорядження директора закладу позашкільної освіти, органів державного управління, до сфери управління яких належать заклад.
4.6. Керівники гуртків, груп та інших творчих об’єднань закладу позашкільної освіти працюють відповідно до розкладу занять, затвердженого директором.
4.7. Обсяг педагогічного навантаження у закладі позашкільної освіти визначається директором згідно із чинним законодавством. Педагогічне навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
4.8. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців, учнів, слухачів закладу позашкільної освіти протягом навчального року або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства України про працю.
4.9. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
4.10. Атестація педагогічних працівників закладу позашкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до положень про атестацію педагогічних працівників, затверджених відповідними центральними органами виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у відповідній сфері.
4.11. Педагогічні працівники, які не відповідають займаній посаді за результатами атестації або порушують цей Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку закладу, не виконують посадові обов'язки, умови договору, контракту, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
4.12. Педагогічних та інших працівників закладу позашкільної освіти призначає на посади
та звільняє з посад його керівник у порядку, передбаченому установчими документами закладу освіти відповідно до законодавства. Їхні права й обов'язки регулюються трудовим законодавством та правилами внутрішнього трудового розпорядку.
4.13. Батьки вихованців, учнів і слухачів та особи, які їх замінюють, є учасниками
освітнього процесу з моменту зарахування їхніх дітей до закладу позашкільної освіти.
4.14. Батьки вихованців, учнів і слухачів та особи, які їх замінюють, мають право:
— обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування закладу позашкільної освіти;
— звертатися до органів управління освітою, директора закладу позашкільної освіти та органів громадського самоврядування з питань навчання та виховання дітей;
— приймати рішення про участь своєї дитини в інноваційній діяльності закладу позашкільної освіти; - брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу позашкільної освіти;
— захищати законні інтереси вихованців, учнів і слухачів в органах громадського самоврядування закладу позашкільної освіти та у відповідних державних, судових установах.
V. Управління та громадське самоврядування
закладу позашкільної освіти.
5.1. Загальне управління позашкільним закладом здійснюється уповноваженим органом – виконавчим органом в сфері освіти Мостиської міської ради.
5.2. Керівництво позашкільним закладом здійснює його директор, який може бути тільки громадянином України, що має вищу педагогічну освіту і стаж педагогічної роботи не менше як три роки, успішно пройшов підготовку та атестацію керівних кадрів освіти в порядку, встановленому МОН. Директор заступники директора, педагогічні та інші працівники закладу позашкільної освіти призначаються на посади і звільняються з посад відповідно до законодавства. Відповідно до статті 23 Закону України про позашкільну освіту призначення на посаду та звільнення з посади директора здійснює виконавчий орган в сфері освіти Мостиської міської ради. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників здійснює директор позашкільного закладу.
5.3. Директор закладу позашкільної освіти:
- здійснює керівництво колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів;
- створює належні умови для здобуття вихованцями, учнями і слухачами позашкільної освіти;
- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами позашкільного закладу;
- організовує виконання кошторису доходів і видатків позашкільним закладом, укладає
угоди з юридичними та фізичними особами, в установленому порядку, відкриває рахунки в установах банків або органах Державного казначейства; - установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам позашкільного закладу відповідно до законодавства;
- представляє позашкільний заклад в усіх підприємствах, установах та організаціях і відповідає перед засновником за результати діяльності позашкільного закладу;
- дає згоду на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, підприємств, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб у навчально-виховному процесі;
- забезпечує право вихованців, учнів і слухачів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- видає в межах своєї компетентності накази та розпорядження до працівників позашкільного закладу;
- застосовує заходи заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників позашкільного закладу;
- затверджує посадові обов’язки працівників позашкільного закладу.
5.4. Директор є головою педагогічної ради – постійно - діючого колегіального органу управління позашкільним закладом.
5.5. Педагогічна рада:
- планує роботу закладу;
- схвалює освітню програму закладу та оцінює результативність її виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- приймає рішення щодо видачі документів про позашкільну освіту;
- розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в закладі, його структурних підрозділах;
- обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, вихованців, слухачів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності учнів, вихованців, слухачів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
- розглядає інші питання, віднесені законом та статутом закладу освіти до її повноважень.
- Рішення педагогічної ради закладу вводяться в дію рішеннями директора закладу.
5.6. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб позашкільного закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою ніж два рази на рік.
5.7. У закладі можуть діяти:
- органи самоврядування працівників закладу;
- органи учнівського самоврядування;
- органи батьківського самоврядування;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
5.8. Органом громадського самоврядування трудового колективу є загальні збори
трудового колективу закладу позашкільної освіти.
5.9. До компетенції зборів трудового колективу відносяться:
- розглядають та затверджують проект колективного договору, звіти про його виконання;
- розгляд результатів роботи трудового колективу за рік, обговорення інших важливих питань діяльності позашкільного закладу;
- участь у матеріальному та моральному стимулюванні продуктивної праці, порушують клопотання про представлення працівників закладу позашкільної освіти до державних нагород.
5.10. Збори трудового колективу проводяться в разі необхідності, але не рідше одного
разу на рік. Про їх проведення члени трудового колективу сповіщаються усними та письмовими повідомленнями. Позачергові загальні збори скликаються профспілковим комітетом закладу позашкільної освіти якщо цього вимагають інтереси трудового колективу.
5.11. Ініціатором скликання загальних зборів трудового колективу може виступати
Засновник закладу позашкільної освіти або уповноважений ним орган.
5.12. Загальні збори трудового колективу можуть бути скликані на вимогу 2/3 штатного
списку трудового колективу закладу позашкільної освіти.
5.13. Загальні збори трудового колективу визнаються правомочними, якщо в них беруть
участь більш ніж 2/3 штатного списку членів трудового колективу закладу позашкільної освіти . Рішення приймають більшістю голосів присутніх.
5.14. Відповідно до покладених на заклад позашкільної освіти завдань працівники мають
право:
- за погодженням виконавчого органу в сфері освіти Мостиської міської ради одержувати від закладів освіти, установ необхідні матеріали для виконання функцій відповідно до вимог цього Статуту.
5.15. У закладі можуть функціонувати методичні об’єднання, відділи, відділення, що
охоплюють учасників освітнього процесу та спеціалістів певного професійного
спрямування.
VІ. Фінансово-господарська діяльність та матеріально-технічна база закладу позашкільної освіти.
6.1. Позашкільний заклад є неприбутковою організацією.
6.2. Фінансово-господарська діяльність позашкільного закладу проводиться відповідно до законодавства та Статуту Мостиського БДЮТ.
6.3. Фінансування закладу позашкільної освіти здійснюється за рахунок бюджетних асигнувань та залучених коштів на основі кошторису. Фінансування може здійснюватись за рахунок додаткових джерел не заборонених законодавством.
6.4. Додатковим джерелом формування коштів позашкільного закладу є: - кошти, отримані за надання платних послуг відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України та у порядку встановленому МОН, за погодженням з Мінфіном та Мінекономіки;
- кошти гуманітарної допомоги;
- добровільні грошові внески, матеріальні цінності підприємств, установ, організацій та окремих громадян;
- кредити банків;
- інші надходження.
Кошти, отримані закладом позашкільної освіти з додаткових джерел фінансування, використовуються для здійснення діяльності передбаченої його Статутом.
6.5. Заклад позашкільної освіти у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
- самостійно розпоряджатися коштами господарської та іншої діяльності відповідно до його Статуту;
- користуватися безоплатно земельними ділянками на яких він розташований;
- розвивати власну матеріальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, профільних таборів, туристичних баз;
- володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства, Статуту;
- виконувати інші дії, що суперечать законодавству та Статуту Мостиського БДЮТ.
Матеріально-технічна база закладу позашкільної освіти включає приміщення, споруди, обладнання, засоби зв’язку, транспортні засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в його користуванні.
Для проведення освітньої та спортивної роботи закладу позашкільної освіти даються в користування спортивні об’єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади без оплати і на пільгових умовах. Порядок надання зазначених об’єктів у користування визначається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.
6.6. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності у з закладу позашкільної освіти здійснюється у порядку, визначеному нормативно-правовими актами.
VІІ. Міжнародне співробітництво.
7.1. Заклад позашкільної освіти за наявності належності матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.
7.2. Має право укладати угоду про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою, навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн у встановленому законодавством порядку.
VІІІ. Контроль за діяльністю закладу позашкільної освіти
8.1. Державний нагляд (контроль) у сфері позашкільної освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту».
8.2. Контроль за ефективним використанням та збереженням майна закладу позашкільної освіти здійснює Засновник або уповноважений ним орган управління освітою.
8.3. Відносини закладу позашкільної освіти з органами державної влади та місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», інших законодавчих актів, які визначають компетенцію цих органів.
ІХ. Ліквідація, реорганізація та перепрофілювання
закладу позашкільної освіти
9.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію та перепрофілювання закладу позашкільної освіти приймає Засновник.
9.2. Заклад позашкільної освіти може створювати свої структурні підрозділи, у тому числі відокремлені структурні підрозділи (філії).
9.3. Припинення діяльності закладу здійснюється шляхом ліквідації чи реорганізації (приєднання, виділення, поділу, злиття, перетворення) в порядку встановленому чинним законодавством України.
9.4. Ліквідація та реорганізація закладу позашкільної освіти здійснюється за рішенням Засновника відповідно до законодавства та за рішенням суду - ліквідаційною комісією, призначеною згідно чинного законодавства.
9.5. У разі реорганізації та ліквідації закладу позашкільної освіти працівникам, які звільняються забезпечуються соціально-правові гарантії, передбачені відповідним законодавством України.
9.6. У разі злиття майна закладу позашкільної освіти з іншим суб’єктом освітнього процесу усі майнові права та обов’язки кожного з них переходять до суб’єкта освітнього процесу, що утворюється внаслідок злиття. У разі приєднання майна закладу позашкільної освіти до іншого суб’єкта освітнього процесу, до останнього переходять усі його майнові права та обов’язки. У разі поділу майна закладу позашкільної освіти, усі його майнові права і обов’язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових об’єктів освітнього процесу, що утворені внаслідок цього поділу. У разі виділення одного або кількох нових суб’єктів освітнього процесу, до кожного з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов’язки майна закладу позашкільної освіти. У разі перетворення закладу позашкільної освіти в інший суб’єкт освітнього процесу, усі його майнові права і обов’язки переходять до новоутвореного суб’єкта освітнього процесу.
9.7. Заклад позашкільної освіти може бути ліквідований:
- за рішенням Мостиської міської ради;
- за рішенням суду;
- в інших випадках, передбачених чинним законодавством.
9.8. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо
управління майном закладу позашкільної освіти.
9.9. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу позашкільної освіти, виявляє його дебіторів, кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику.
9.10. Заклад позашкільної освіти вважається реорганізованим або ліквідованим з дня внесення відповідного запису до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-суб’єктів підприємницької діяльності.
9.11. При ліквідації закладу позашкільної освіти майно залишається у власності
Мостиської територіальної громади.
Х. Заключні положення
10.1. Зміни та доповнення до Статуту погоджуються з виконавчим органом Мостиської міської ради, затверджуються Засновником та реєструються в установленому законодавством порядку.
10.2. Умови, які не передбачені цим Статутом регламентуються чинним законодавством України та рішеннями Засновника.
10.3. Цей Статут запроваджується в дію з моменту його державної реєстрації відповідно до чинного законодавства України.
10.4. Зміни і доповнення в цей Статут вносяться рішенням сесії Мостиської міської ради, як Засновником закладу позашкільної освіти і підлягають реєстрації в установленому порядку та набирають чинності з моменту їх державної реєстрації відповідно до запису у єдиному державному реєстрі.
Секретар ради Олег МАКАР