ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 6
Текст:Проєкт
МОСТИСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
LVI ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VIII СКЛИКАННЯ
Рішення №
м. Мостиська від ___ вересня 2024 року
Про внесення змін до Програми роботи з обдарованими дітьми та молоддю
Мостиської міської ради Львівської області
на 2023-2025 роки
Відповідно ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Національної доктрини розвитку освіти, затвердженої Указом Президента України від 17 квітня 2002 року № 347/2002, Мостиської міської ради вирішила:
- Внести зміни до Програми роботи з обдарованими дітьми та молоддю Мостиської міської ради Львівської області на 2023-2025 роки, затвердженої рішенням №19 від 12.12.2022, виклавши її у новій редакції, що додається.
- Гуманітарному управлінню Мостиської міської ради Львівської області (Надії ГНАТОВСЬКІЙ) забезпечити виконання Програми.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань освіти, культури, охорони здоров’я, духовності, спорту, туризму та соціальної захисту населення, постійну депутатську комісію міської ради з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.
Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ
ПОГОДЖУЮ Начальник Гуманітарного управління Мостиської міської ради Львівської області Надія ГНАТОВСЬКА____________ Від « » ________________202 р. | ЗАТВЕРДЖУЮ Голова Мостиської міської ради Львівської області Мирослава ПЕЛЬЦ____________ Від « » ______________202 р. |
ПРОГРАМА
роботи з обдарованими дітьми та молоддю
Мостиської міської ради Львівської області
на 2024-2025 роки
м. Мостиська
1. Підстава для розроблення.
Не викликає сумніву, що правильно встановленими, цілими, міцними, безпечними сходами можна
кого завгодно вивести на будь-яку висоту
Я. Коменський
Україна сьогодні, як ніколи, зацікавлена в інноваційному розвитку суспільства, а тому особливого значення набувають проблеми виявлення та підтримки обдарованої учнівської молоді, створення соціального середовища, сприятливого для виховання особистості з високим рівнем сформованості творчих здібностей, оскільки саме обдарована учнівська молодь у майбутньому формує імідж країни на міжнародній арені, її інноваційний людський капітал, відкриваючи свої досягнення світовій спільноті. Зазначені завдання задекларовано в Законах України:
- «Про основні засади державної підтримки обдарованих дітей та молоді на Україні» (2005);
- «Про повну загальну середню освіту» (2020);
- «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю» (2001);
- «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні» (1993);
- «Про охорону дитинства» (2001);
- Указі Президента «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді» (2010);
- Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті (2002);
- Концепцію Державної цільової соціальної програми “Молодь України” на 2021-2025 роки, (2020);
- Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності (2000).
У цих важливих державних документах робиться наголос на тому, що навчання й виховання обдарованої учнівської молоді є надзвичайно важливими для створення підґрунтя розвитку інтелектуальних і творчих ресурсів України.
Паспорт
Ініціатор розроблення програми | Гуманітарне управління Мостиської міської ради | |
Законодавча база, дата | Концепція загальної середньої освіти, у якій з основних завдань сучасної школи визначено «різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення інтересів і потреб». 2. Закон України «Про повну загальну середню освіту «(ст.10, п.1). «Освітній процес у закладах освіти організовується відповідно до Закону України "Про освіту", цього Закону, інших актів законодавства, освітньої програми (освітніх програм) закладу освіти та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами». 3. Закон України «Про основні засади державної підтримки обдарованих дітей та молоді України». 4. Національна доктрина розвитку освіти «Держава повинна забезпечувати: формування в дітей та молоді сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей і навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти та самореалізації особистості; … створення умов для розвитку обдарованих дітей і молоді». 5. Концепція Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини на 2021 рік». 6. Указ Президента України від 30.09.2010 №927/2010 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей і молоді» | |
Розробник програми | Гуманітарне управління Мостиської міської ради | |
Відповідальний виконавець програми | Виконавчий комітет Мостиської міської ради. Гуманітарне управління Мостиської міської ради | |
Головний розпорядник бюджетних коштів | Виконавчий комітет Мостиської міської ради. Гуманітарне управління Мостиської міської ради | |
Учасники програми | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, заклади освіти Мостиської міської ради | |
Термін реалізації програми | 2024-2025 рр | |
Етапи виконання програми (для довгострокових програм) | І-2024 р ІІ-2025р. | |
Перелік бюджетів, які приймають участь у виконанні програми | Бюджет Мостиської територіальної громади та інших джерел, не заборонених чинним законодавством | |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, н т.ч. кредиторська заборгованість минулих перiодiв, необхідних для реалізації програми. всього. | ||
10.1 | Кошти міського бюджету | |
10.2 | Кошти інших джерел |
- Загальні положення
Становлення української державності, інтеграція в Європейське і світове товариство, побудова громадянського суспільства, перехід до ринкової економіки, зростання міграції населення, у тому числі молоді, передбачають орієнтацію на особистість, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє застосовувати здобуті знання, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, прагне удосконалити власне життя і життя своєї держави.
Високий рівень інтелектуального, творчого потенціалу кожної країни є тим основним фактором, який суттєво впливає на її загальний та економічний розвиток. Це значною мірою стимулює зацікавленість проблемами обдарованості, творчості, інтелекту, які поступово переростають у послідовну державну політику, спрямовану на пошук, навчання, виховання і розвиток обдарованих дітей та молоді, на адекватне стимулювання творчої праці серед фахівців, на захист таланту.
За умови реформування системи національної освіти, піднесення ролі творчої особистості в суспільстві своєї актуальності не втрачає проблема роботи з обдарованими та здібними дітьми. Перспективним шляхом її розв'язання є організація такого педагогічного процесу, який застосовує методику пошуку та відбору обдарованих та здібних учнів і створює умови для розвитку їх природно творчого потенціалу.
Сучасний етап системи освіти характеризується її розмаїттям: вона є традиційною і водночас має інноваційні елементи, вона передбачувана і разом з тим - суперечлива, спрямована на розвиток особистості та на задоволення її інтересів. Утверджуються нові стандарти мислення, поведінки людини. Майбутня доля України пов'язується з високим інтелектом народу, його віковічною мудрістю. Актуальність вироблення продуктивної освітянської політики щодо створення умов для навчання талановитої молоді є очевидною і виявляється як у цілому в державі, так і на місцевому рівні.
Програма спрямована на забезпечення формування інтелектуального потенціалу дітей шляхом створення оптимальних умов для виявлення, підтримки та розвитку їх творчого потенціалу, самореалізації та постійного самовдосконалення - Мета та основні завдання Програми
З метою створення системи роботи з обдарованими та здібними дітьми та її функціонування необхідно: вважати талановитими, здібними і обдарованими тих дітей, школярів та учнівську молодь, хто в силу видатних здібностей демонструє високі показники та унікальність у вивченні основ наук, у поезії, літературі, музиці, хореографії, живописі, народно-прикладному мистецтві, вокалі, спорті; хто має загальну багатопланову обдарованість та талановитість.
Мета:
- відпрацювання, розробка, налагодження, впровадження ефективних науково-методичних засобів та технологій пошуку;
- навчання, виховання і самовдосконалення обдарованих дітей;
- створення умов для гармонійного розвитку особистості, її соціального захисту, розвитку системи профільного навчання, підтримки та заохочення здібних дітей.
- Основні завдання Програми:
- створення ефективної, дієвої системи виявлення та розвитку обдарованих дітей та молоді;
- відстеження досягнень учнів за програмою моніторингу освітньої системи міста;
- оновлення змісту та форм роботи щодо створення особистісно-орієнтованої системи роботи з обдарованими дітьми та молоддю;
- впровадження новітніх інноваційних технологій навчання і виховання обдарованих дітей та молоді;
- формування та підвищення рівня ключових компетенцій професійного педагога, який працює з обдарованими дітьми та молоддю;
- розширення міжнародних зв’язків з освітянськими та дитячими організаціями;
- забезпечення соціально-правових гарантій обдарованих дітей та молоді, створення системи їх морального та матеріального заохочення;
- стимулюваня творчого самовдосконалення дітей та учнівської молоді, підтримка обдарованих учнів-призерів та учасників мистецьких, інтелектуальних, творчих конкурсів, олімпіад, конкурсів МАН, спортивних змагань обласних та Всеукраїнських рівнів;
- підвищення інтересу до участі учнівської молоді в шкільному самоврядуванні та налагодження зв'язків з органами місцевого самоврядування;
- консолідація зусиль державних, громадських установ міста, спрямованих на виховання творчої молоді, здатної до прийняття життєво важливих рішень.
5. Очікувані результати:
Виконання основних завдань і заходів Програми забезпечить:
- удосконалення системипошукуіпідтримкиобдарованих дітейу ранньому віці;
- створення умов для інтелектуального розвитку і творчої самореалізації учнів та вихованців;
- підвищенняушколярівінтересудознань, наукового пошуку, дослідницької роботи;
- збільшення кількості призерів олімпіад, конкурсів, інтелектуальних змагань;
- підвищеннярівнянауково-методичного,інформаційного матеріального забезпечення педагогічних працівників, які проводять роботу з обдарованими дітьми;
- стимулювання співпраці дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів;
- підвищення рівня професійної компетентності педагогів у визначенні технологій навчання і виховання;
- поширення передового педагогічного досвіду вчителів по використанню нових педагогічних та інформаційних технологій у роботі з обдарованими дітьми;
- розроблення дієвого механізму стимулювання обдарованих дітей, педагогічних працівників, які проводять роботу з даною категорією дітей та учнів;
- консолідація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, навчальних закладів, установ та організацій у роботі з обдарованими дітьми щодо удосконалення системи пошуку, відбору та підтримки здібних та обдарованих дітей.
6. Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансове забезпечення здійснюватиметься в установленому порядку за рахунок видатків бюджету Мостиської територіальної громади, інших джерел, не заборонених чинним законодавством. У 2024-2025 роках видатки на виконання Програми здійснюватимуться основними виконавцями в межах асигнувань, передбачених у бюджеті територіальної громади на відповідні роки.
Додаток 1
до Програми роботи
з обдарованими дітьми та молоддю
Мостиської міської ради
Львівської області
на 2024-2025 роки
Завдання та заходи
щодо реалізації програми роботи з обдарованими
дітьми та молоддю
Мостиської міської ради Львівської області
на 2024-2025 роки
1. Пошук і виявлення обдарованих дітей у загальноосвітніх навчальних закладах
№ з/п | Зміст | Терміни | Відповідальні |
1 | Забезпечити реалізацію системи раннього і поетапного виявлення обдарованих дітей у закладах середньої та позашкільної освіти. | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО, ЗПО |
2 | 3 метою виявлення здібної та обдарованої учнівської молоді проводити:
з української мови імені Петра Яцика
| Щорічно, відповідно до наказів | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО |
3 | Вести інформаційний банк даних «Обдарованість», що включає в себе: дані про особливо обдарованих дітей; дані про учасників міських предметних олімпіад та конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт; дані про учасників міських та обласних конкурсів естетичного спрямування та спортивних змагань. | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО |
4 | Сприяти залученню обдарованих дітей до участі в конкурсних відборах для навчання у закладах освіти нового типу | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО |
5 | Сприяти участі учнів у Всеукраїнських і міжнародних конкурсах з різних галузей знань, у різноманітних просвітницьких конкурсах, виставках, олімпіадах різного рівня, інтернет-олімпіадах, які проводяться організаціями, Фондами, редакціями періодичних видань, вищими навчальними закладами тощо. | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО |
2. Навчання та виховання обдарованих дітей у закладах загальної середньої та позашкільної освіти
№ з/п | Зміст | Терміни | Відповідальні | |||||
1. | За допомогою диференціації забезпечити особистісно-орієнтований підхід у навчанні та вихованні обдарованих школярів | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | |||||
2. | Проводити моніторинг використання годин варіативної частини навчального плану для розвитку творчих здібностей учнів у закладах загальної середньої освіти міста | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | |||||
3. | Виділяти додаткові години для навчання обдарованих дітей за індивідуальними навчальними планами | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | |||||
4. | Проводити інтелектуальні змагання між обдарованими дітьми у закладах загальної середньої освіти міста
| 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | |||||
5. | Відкривати за бажанням дітей нові предмети та курси за вибором, упроваджувати профільне навчання, модульно-розвиваючу систему навчання, які направлені на поглиблення інтелектуального розвитку | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | |||||
6. | Проводити міське свято «Зорепад талантів» для відзначення учнів-переможців:
| 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО, ЗПО | |||||
7. | Налагоджувати зв’язки з вищими навчальними закладами для залучення наукового потенціалу, творчих організацій до роботи із здібними та обдарованими дітьми. Укласти відповідні угоди про спільну діяльність | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради | |||||
8. | Стимулювати міжнародне співробітництво з питань навчання та виховання обдарованих дітей | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради | |||||
9. | Практикувати обмін делегаціями обдарованої учнівської молоді, дитячих та молодіжних творчих колективів міста з іншими областями та закордонними партнерами | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО, БДЮТ, ДЮСШ | |||||
10. | Залучати обдарованих дітей до навчання у секціях Малої академії наук Львівської області | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО, БДЮТ, ДЮСШ | |||||
11. | Проводити оздоровлення творчо обдарованої учнівської молоді у літніх профільних таборах | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО, БДЮТ, ДЮСШ | |||||
12. | Запровадити одноразову стипендію переможцям обласних та Всеукраїнських конкурсів за рахунок бюджетних коштів | З 2024 року | Гуманітарне управління Мостиської міської ради | |||||
13. | Розширити мережу гуртків у закладах середньої та позашкільної освіти відповідно до запитів учнів | З 2024 року | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО, БДЮТ, ДЮСШ | |||||
14. | Висвітлювати в засобах масової інформації творчі здобутки учнівської молоді, її участь у конкурсах, олімпіадах, оглядах тощо | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО, БДЮТ, ДЮСШ |
3. Науково-методичне забезпечення програми
№ з/п | Зміст | Терміни | Відповідальні | ||
1. | Організовувати роботу творчих груп учителів для розробки й апробації програм, методичних посібників для роботи з обдарованими дітьми | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | ||
2. | Вивчати досвід роботи з обдарованими дітьми в закладах освіти громади та області | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | ||
3. | Систематично проводити науково-практичні і науково-методичні конференції, засідання за круглим столом, диспути з питань роботи з обдарованими дітьми | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | ||
4. | Проводити семінари з проблем розвитку творчих здібностей обдарованих дітей із залученням науковців та вчителів-предметників | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | ||
5. | Розробити рекомендації для батьків «Батьківська підтримка розвитку дитячих здібностей» та вчителів з виявлення і розвитку у дітей творчих здібностей та надавати практичну допомогу у роботі з ними | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | ||
8. | Використовувати інноваційні засоби для навчання обдарованих дітей | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | ||
9. | Розробити і постійно поновлювати каталог мультимедійного програмно-методичного забезпечення навчальних предметів | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО |
4. Удосконалення творчого потенціалу вчителя
№ з/п | Зміст | Терміни | Відповідальні | ||
1. | Організувати науково-методичний супровід роботи з обдарованими дітьми, брати участь у науково-практичних конференціях, семінарах різного рівня, присвячених проблемам розвитку творчого потенціалу педагогів і учнів, упровадженню нових освітніх технологій | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО, БДЮТ | ||
2. | Сприяти залученню науковців до роботи з учителями, учнями, до наукового керівництва та консультування учнівських та учительських наукових робіт, проектів | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | ||
3. | Залучати вчителів до спеціальної підготовки до роботи з обдарованими дітьми через курси підвищення кваліфікації, семінари, тренінги тощо | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | ||
4. | Забезпечувати участь вихователів, учителів, керівників гуртків у конкурсах авторських програм, підручників, апробації експериментальних підручників, спрямованих на виявлення та розвиток здібностей дітей | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО, БДЮТ | ||
5. | Здійснювати моніторинг результативності роботи з обдарованими дітьми | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО, БДЮТ | ||
6. | Вивчати та впроваджувати в шкільну практику нові педагогічні технології з оптимізації, інтенсифікації, інтеграції навчання як умову успішної орієнтації в сучасному інформаційному просторі | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО | ||
7. | Стимулювати працю педагогів, керівників гуртків які підготували призерів III, IV етапів Всеукраїнських предметних олімпіад і ІІ, ІІІ етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт | 2024-2025 | Гуманітарне управління Мостиської міської ради, ЗЗСО, БДЮТ |
ЗМІСТ
- Підстава для розроблення. Паспорт.
- Загальні положення
- Мета та основні завдання Програми
- Основні завдання Програми
- Очікувані результати
- Обсяги та джерела фінансування Програми
Додаток 1. Завдання та заходи щодо реалізації програми роботи з обдарованими дітьми та молоддю Мостиської міської ради Львівської області на 2024-2025 роки
Додаток 2. Фінансове забезпечення заходів з реалізації програми роботи з обдарованими дітьми та молоддю Мостиської міської ради Львівської області на 2024-2025 роки