ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідачі:


Макар Олег Євстахійович

Рішення:

Прийнято

Сесія:

LXIII

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

20

Дата реєстрації:

03.04.2025

Проголосовано:

04.04.2025 11:03:09

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    20
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    1
  • Відсутні
    6

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 20

Текст:



МОСТИСЬКА МІСЬКА РАДА



ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ



LХІIІ ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІІІ СКЛИКАННЯ



Рішення №



м.Мостиська від квітня 2025 року



Про затвердження Місцевої програми інформатизації



«Цифрова Мостиська територіальна громада» на 2025-2027 роки



Керуючись ст.143 Конституції України, ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про Національну програму інформатизації», постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 №695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021–2027 роки», Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років, з метою сприяння соціально-економічному розвитку Мостиської громади шляхом впровадження сучасних інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності громади, підвищення ефективності виконання завдань і функцій місцевого самоврядування, ефективного використання бюджетних коштів, Мостиська міська рада вирішила :




  1. Затвердити Місцеву програму інформатизації «Цифрова Мостиська територіальна громада» на 2025-2027 роки (надалі - Програма), що додається.

  2. Фінансовому управлінню (М. Шалавило) щороку при формуванні міського бюджету передбачати кошти на виконання заходів Програми.

  3. Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря ради Олега Макара і постійну комісію з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.



Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ







Додаток до рішення



Мостиської міської ради



№ від 2025р.



Місцева програма інформатизації



«Цифрова Мостиська територіальна громада» на 2025-2027 роки



Мостиська 2025



ПАСПОРТ



Місцева програма інформатизації «Цифрова Мостиська територіальна громада» на 2025 – 2027 роки
























































1. Ініціатор розроблення Програми Відділ організаційного та кадрового забезпечення ради
2. Дата, номер документа про затвердження Програми
3. Розробник Програми Відділ організаційного та кадрового забезпечення ради
4. Співрозробники Програми Структурні підрозділи Мостиської міської ради
5. Відповідальні виконавці Програми Структурні підрозділи Мостиської міської ради
6. Термін реалізації Програми 2025 – 2027 роки
7. Номер та назва завдань Стратегії розвитку Львівської області, яким відповідає Програма Завдання 1.1.3. Посилення безпеки на вулицях, дорогах, водних об’єктах, у громадських місцях та інформаційному просторі, а також кібербезпеки

Завдання 1.5.2. Підвищення доступності публічних послуг та інформатизація публічного управління

Завдання 2.3.1. Підвищення якості та територіальної доступності освітніх послуг

Завдання 3.1.1 Забезпечення якісними адміністративних послугами в ТГ

Завдання 3.2.4 Розвиток інформаційно-комунікаційної інфраструктури громад

Завдання 5.1.1 Збереження природничої та історико- культурної спадщини
8. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми у тому числі: 2025 рік – 30,0 тис. грн

2026 рік – в межах бюджетних призначень

2027 рік – в межах бюджетних призначень
8.1. Кошти обласного бюджету 2025 рік – в межах бюджетних призначень 2026 рік – в межах бюджетних призначень 2027 рік – в межах бюджетних призначень
8.2. Кошти місцевого бюджету 2025 рік – 30,0 тис.грн.

2026 рік – в межах бюджетних призначень

2027 рік – в межах бюджетних призначень


ЗМІСТ


І. ВСТУП4ІІ. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 5ІІІ. СТАН, ПРОБЛЕМИ І МОЖЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ГРОМАДИ У СФЕРІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ЦИФРОВИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ 5Ключові досягнення виконання місцевої програми інформатизації "Цифрова Мостиська громада" на 2022-2024 роки 5Стан впровадження системи е-документообігу у Мостиській міській раді 6Розвиток надання публічних послуг 7Висвітлення роботи Мостиськой міської ради та її структурних підрозділів в цифровому просторі та залучення громадян до участі 9Розвиток сфери відкритих даних та місцевої статистики 93.6. Забезпечення кібербезпеки та захисту даних 10Інформатизація сфери охорони здоров'я 10Інформатизація сфери освіти 113.9. Розвиток Геоінформаційної системи містобудівного кадастру (GIS) 13Інформатизація у сфері забезпечення правопорядку 14Розвиток цифрових навичок мешканців Мостиської ТГ 14ІV. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ПРОЄКТИ/РОБОТИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ГРОМАДИ 15V. ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ 16VІ. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ 17VІI. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ 17

Додаток 1 Ресурсне забезпечення Місцевої програми інформатизації «Цифрова Мостиська територіальна громада» на 2025-2027 роки



Додаток 2 Перелік завдань, проектів, робіт з інформатизації на три роки Додаток 3 Перелік індикаторів виконання Місцевої програми інформатизації



«Цифрова Мостиська територіальна громада» на 2025-2027 роки



І. ВСТУП



Інформатизація, цифрові трансформації і цифровізації — одні з визначальних тенденцій розвитку людської цивілізації, які формують інклюзивне суспільство та кращі механізми управління, розширюють доступ до охорони здоров’я, освіти, банківської справи, підвищують якість надання публічних послуг. При комплексному державному підході цифрові рішення сприятимуть розвитку відкритого інформаційного суспільства, забезпеченню прозорості влади, покращенню електронного урядування, зростанню економіки та створенню нових робочих місць, що в результаті позитивно вплине на якість життя громадян України.



Для реалізації цифрових змін і вирішення актуальних викликів у сфері інформатизації, цифрових трансформацій і цифровізації необхідно впроваджувати не лише регіональні, але й місцеві програми інформатизації.



Місцева програма інформатизації "Цифрова Мостиська територіальна громада" на 2025–2027 роки (далі – Програма) визначає основні напрями впровадження місцевої політики у сфері цифрового розвитку та інформатизації. Вона розроблена відповідно до чинного законодавства і є складовою частиною Регіональної програми інформатизації "Цифрова Львівщина" на 2025–2027 роки. Програма охоплює пріоритетні завдання щодо інформаційного, організаційно-технічного та нормативно- правового забезпечення діяльності органу місцевого самоврядування, спрямовані на соціально-економічний розвиток громади через впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ).



Програма відповідає Стратегії розвитку Львівської області до 2027 року та сприяє досягненню таких стратегічних цілей:




  • "Якість життя" (оперативна ціль 2.2 "Освічені громади", завдання 2.3.1 "Підвищення якості та доступності освітніх послуг");

  • "Збалансований просторовий розвиток" (оперативна ціль 3.1 "Розвиток інфраструктури територіальних громад", завдання 3.1.1 "Забезпечення якісними адміністративними послугами", завдання 3.1.3 "Організація просторового планування територій" та оперативна ціль 3.2 "Розвиток інформаційно-комунікаційної інфраструктури");

  • "Туристична привабливість" (оперативна ціль 5.1 "Підвищення атракційності та інфраструктурного забезпечення туризму", завдання 5.1.1 "Збереження природничої та історико-культурної спадщини").

    Основна увага приділяється впровадженню інтегрованих проєктів, що створять єдину сучасну цифрову інфраструктуру громади, здатну взаємодіяти з іншими системами територіальних об'єднань та органів місцевого самоврядування. Реалізація Програми дозволить ефективно впроваджувати державну, регіональну та місцеву політики в таких напрямах:

  • інформатизація, цифровий розвиток, цифрові трансформації, цифровізація;

  • електронне урядування та електронна демократія;

  • розвиток інформаційного суспільства;

  • підвищення цифрових навичок мешканців та працівників органів місцевого самоврядування;

  • відкриті дані та національні електронні інформаційні ресурси;

  • надання електронних та адміністративних послуг.



Впровадження Програми сприятиме створенню сучасного цифрового простору, який відповідатиме потребам громади та сприятиме її сталому розвитку.



ІІ. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ



Місцева програма інформатизації «Цифрова Мостиська територіальна громада» на 2025–2027 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про Національну програму інформатизації», «Про електронні довірчі послуги», «Про інформацію», «Про захист персональних даних», Концепції Національної програми інформатизації, схваленої Законом України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» (зі змінами), Бюджетного кодексу України; Указів Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), від 24 лютого 2022 року № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2024 року № 119 «Деякі питання Національної програми інформатизації», наказу Міністерства цифрової трансформації України від 29 березня 2023 року № 34 «Про затвердження Методики визначення належності бюджетних програм, завдань, проектів, робіт до сфери інформатизації», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2023 року за № 625/39681 та інших актів законодавства, з метою здійснення організаційних та координаційних функцій щодо формування і виконання Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2025- 2027 роки.



Програма позиціонується як стратегічний документ місцевого рівня, тому її реалізація вимагає зосередження фінансових, фізичних та людських ресурсів. Очікується, що всі зусилля буде спрямовано на успішну реалізацію завдань і заходів, передбачених Програмою. Таким чином, зосередження та належна координація наявних фінансових ресурсів, залучених із надходжень місцевого та обласного рівня, державного бюджету, коштів донорів та з приватних джерел, дасть змогу забезпечити досягнення цілей, визначених у Програмі.



ІІІ. СТАН, ПРОБЛЕМИ І МОЖЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ГРОМАДИ У СФЕРІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ЦИФРОВИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ




  1. Ключові досягнення виконання місцевої програми інформатизації «Цифрова Мостиська громада» на 2022–2024роки

    Місцева програма інформатизації «Цифрова Мостиська громада» на 2022-2024 роки була розроблена відділом організаційного та кадрового забезпечення ради та затверджена рішенням Мостиської міської ради від 10.08.2022 р. № 6 (зі змінами).

    Ключовими досягненнями виконання Програми впродовж 2022-2024 років були:


    1. У першій половині 2023 року в Мостиській міській раді було впроваджено систему електронного документообігу DocNet Megapolis та забезпечено підключення до системи електронної взаємодії з іншими органами виконавчої влади. Основною метою цього проєкту було прискорення роботи міської ради, підвищення виконавської дисципліни та зменшення витрат на паперовий документообіг. Запровадження цієї системи дозволило усунути такі проблеми, як втрата документів чи відсутність чіткої відповідальності за їх обробку, підвищити ефективність взаємодії між територіальними громадами та органами влади, забезпечити надійність обробки та зберігання інформації. Крім того, розпочато використання модулю для цифрового підписання договорів. Це рішення дозволяє оптимізувати процес укладання міжбюджетних трансфертів та подальшу реєстрацію в казначейській службі. Після впровадження нового функціоналу пришвидшено процес підписання та надсилання договорів в цифровому форматі з накладеними електронними підписами та печатками.

    2. У травні 2024 року Мостиська міська рада офіційно приєдналась до Міжнародної хартії відкритих даних. Розпочалась робота з Місцевим порталом відкритих даних Львівщини (https://data.loda.gov.ua) та Порталом місцевої статистики Львівщини (https://stat.loda.gov.ua/).

    3. З метою забезпечення легкого та зручного доступу до використання базових інструментів електронної демократії мешканцями Мостиської громади створено особистий кабінет громади на веб-платформі «Єдина платформа місцевої електронної демократії» з можливістю використання наступних інструментів електронної демократії: електронні петиції та електронні консультації. Мостиська міська рада та Міжнародна благодійна організація «Фонд Східна Європа» підписали Меморандум про взаєморозуміння та співпрацю щодо впровадження Єдиної платформи місцевої електронної демократії «е-DEM».

      Попри повномасштабне вторгнення, цифрова трансформація залишається одним із пріоритетних напрямів для Мостиської міської ради. Адже цифровізація, особливо в умовах війни, необхідна для надання якісних медичних, освітніх, соціальних, адміністративних та інших публічних послуг, забезпечення доступу до стільникового зв’язку та фіксованого Інтернету, а також покращення рівня кібербезпеки й функціонування критичної інфраструктури загалом.



  2. Стан впровадження системи е-документообігу у Мостиській міській раді



Протягом 2023 року в міській раді було впроваджено систему електронного документообігу.



Основними задачами СЕД «Megapolis.DocNet» є оптимізація та модифікація комп'ютерної підтримки процесів документообігу, а саме автоматизації процесів підготовки, узгодження та виконання наступних документів:




  • Вхідні документи;

  • Звернення громадян;

  • Договори;

  • Вихідні документи.



Обслуговування системи (управління користувачами, їх навчання, адміністрування системи) здійснюється штатними працівниками апарату ЛОДА.



Також Мостиська міська рада має ліцензію на право використання підсистеми «Мобільний клієнт» комп’ютерної програми (програмного продукту) «Системи електронного документообігу та автоматизації бізнес-процесів «Megapolis.DocNet».



СЕД також забезпечує високий рівень захисту інформації, на яку побудовано КСЗІ СЕД «Megapolis.DocNet», що атестатом відповідності від 29.12.2023 № 925В засвідчує забезпечення захисту інформації відповідно до вимог нормативних документів із технічного захисту інформації. Зберігання даних гарантує безпеку документів, а захист каналів передачі інформації унеможливлює несанкціонований доступ. Автоматичне резервування даних дозволяє уникнути втрати інформації навіть у разі технічних збоїв.



Наразі є нагальна потреба в модернізації та розширенні функціоналу системи електронного документообігу, сучасні виклики потребують суттєвих покращень, які можна реалізувати лише за участі розробників. Основні напрями вдосконалення включають інсталяцію оновлень безпеки, що є критично важливим для захисту даних в умовах зростаючих кіберзагроз.




  1. Розвиток надання публічних послуг

    З метою забезпечення прав громадян на отримання якісних адміністративних послуг на території Мостиської громади функціонує відділ «Центр надання адміністративних послуг» Мостиської міської ради, який результативно взаємодіє з суб’єктами надання адміністративних послуг.

    IDF: SN13000049.

    Юридична адреса: 81300, Львівська область, Яворівський район, м. Мостиська, вул. Грушевського, 3.

    Контактний телефон: (098)5656117

    Електронна адреса: tsnapmost@ukr.net

    Одним із основних принципів, на яких базується робота Центру, є доступність, зручність, своєчасне, повне та якісне надання адміністративних послуг.

    Відділ ЦНАП Мостиської міської ради розміщується у центральній частині міста. На вході до приміщення розміщена вивіска з позначкою «Центр надання адміністративних послуг», яка дублюється у тактильному вигляді та шрифтом Брайля.

    Перед входом до приміщення розміщені тактичні та контрастні позначки для осіб з інвалідністю з порушенням зору. Вхід у приміщення безбарєрний. Відділ є структурним підрозділом Мостиської міської ради, діє відповідно до Положення про відділ Центр надання адміністративних послуг затвердженого рішенням сесії від 18.07.2023 року №14 та Регламенту відділу «ЦНАП» затвердженого рішенням сесії від 18.07.2023 року №16.

    Відповідно до рішення Мостиської міської ради від 27.08.2024 № 28 року відділом надається 288 адміністративних послуг.

    Найбільш популярними адміністративними послугами, які надаються через відділ є:

    надання відомостей з Державного земельного кадастру

    реєстрація/ зняття з реєстрації місця проживання

    реєстрація смерті та народження

    довідки / витяги про реєстрацію місця проживання

    реєстрація речових прав на нерухоме майно та реєстрація іншого речового права та їх обтяжень

    видача містобудівних умови і обмеження та видачу будівельних паспортів.

    видача посвідчення водія, реєстрація транспортних засобів, реєстрація іншої сільськогосподарської техніки

    послуги місцевого значення

    Штатна чисельність працівників Центру надання адміністративних послуг становить 11 осіб: керівник,, 3 державні реєстратори, 6 адміністраторів та 1 головний спеціаліст.

    У 2021 році міською радою облаштовано 10 віддалених робочих місць у старостинських округах, в яких надаються 101 адміністративна послуга.

    У Центр щодня звертаються десятки громадян для отримання послуг державної влади та місцевого самоврядування. Незважаючи на війну, ЦНАП продовжує працювати задля задоволення потреб населення та забезпечення отримання своєчасних та якісних адміністративних послуг мешканцями Мостиської громади та внутрішньо переміщеними особами.

    ЦНАП постійно працює над вдосконаленням своєї роботи, забезпеченням високої якості обслуговування та розширює спектр послуг.

    У ЦНАП встановлено систему керування чергою «QSolutions PRO» та комунікаційну систему для осіб з пониженням слуху – звуковий сповіщувач.

    На підставі договору з Громадською організацією «Всеукраїнська організація осіб з інвалідністю зі слуху «Українське товариство глухих» (ГО «Українське товариство глухих», ГО «УТОГ») розпочали співпрацю з метою перекладу на жестову мову онлайн у ЦНАП шляхом відеозв’язку з операторм (перекладачем на жестову мову).

    18 березня 2024 року Мостиська міська рада Львівської отримала безкоштовно, в якості міжнародної технічної допомоги, Обладнання для виготовлення паспортів. Дане паспортне Обладнання встановлено у відділі ЦНАП Мостиської міської ради. Це дасть можливість розширити перелік послуг та покращити якість обслуговування мешканців громади.

    Особливу увагу у відділі приділено ветеранам, створено адміністративний сервіс, де надаються всі передбачені адміністративні послуги, включаючи оформлення субсидій, вирішення земельних та архітектурних питань, реєстрацію місця проживання, а також багато інших важливих питань. ЦНАП побудований за принципом «сервіс для людей».

    Навчання адміністраторів та працівників ЦНАП є пріоритетним, адже якість надання адмінпослуг переважно залежить від компетентності працівника. Необхідний рівень фахової підготовки вимагає систематичного підвищення рівня знань та професійних навичок. Відтак адміністратори постійно працюють над підвищенням рівня своїх професійних навичок, кожен адміністратор пройшов онлайн курси на Порталі Дія, про що свідчать отримані сертифікати. Державні реєстратори та адміністратори беруть активну участь у офлайн та онлайн нарадах, тренінгах, зустрічах та семінарах.

    Відвідувачі мають можливість скористатися  безкоштовним Wi-fi, для цього достатньо набрати пароль для входу, який для зручності громадян, розміщений на стенді в приміщенні ЦНАПу. 

    Зручно і комфортно отримувати адміністративні послуги відвідувачам з дітьми, оскільки у ЦНАП є спеціально обладнаний ігровий простір, де діти мають можливість помалювати, погратися цікавими іграшками. 

    На офіційному сайті Мостиської міської ради створений окремий розділ «ЦНАП», де, опубліковано перелік послуг, інформаційні та технологічні картки, нормативна база, контакти ЦНАП, графік прийому громадян та актуальні новини.

    У Центрі реалізуються принципи одержання громадянами широкого спектру інформації, отримання кваліфікованих консультацій, надання необхідної послуги в одному місці, ввічливе ставлення до кожної людини, розуміння проблем відвідувачів та прагнення максимально швидко знайти рішення для їх вирішення.

    Крок за кроком ми намагаємося будувати сучасний, європейський сервісний ЦНАП, орієнтований на потреби громадян.

    Ми працюємо для Мостиської громади та її гостей і разом наближаємо нашу Перемогу!

  2. Висвітлення роботи Мостиської міської ради та її структурних підрозділів в цифровому просторі та залучення громадян до участі



Одним із ключових напрямів інформатизації є забезпечення відкритості діяльності Мостиської міської ради. Для цього активно використовуються цифрові платформи та засоби комунікації, що сприяють інформуванню громадськості та залученню мешканців до ухвалення рішень.



Інформаційна діяльність Мостиської міської ради висвітлюється через:




  • Офіційний вебсайт, який містить актуальну інформацію про діяльність ради, рішення, проєкти рішень, бюджети, оголошення та звіти.

  • Сторінка у соціальній мережі Facebook, де публікуються новини, повідомлення про важливі події, фото-та відеоматеріали.

  • Канал на відеохостингу YouTube, де висвітлюються відеоматеріали про діяльність міської ради, онлайн трансляції засідань сесій міської ради.

    Мостиська міська рада активно співпрацює з регіональними та місцевими ЗМІ. Завдяки такій співпраці вдається:

  • Оперативно реагувати на запити журналістів та громадян;

  • Поширювати достовірну інформацію про роботу ради через друковані та онлайн-видання;

  • Залучати громадськість до обговорення важливих питань шляхом публікацій у газетах та інтернет-ресурсах.

    Для того, щоб мешканці громади могли брати активну участь у прийнятті рішень, міська рада:

  • Проводить онлайн-опитування та обговорення у соціальних мережах.

  • Організовує прямі ефіри з керівництвом для роз’яснення важливих питань.

  • Запровадила електронні звернення, петиції та консультації, що дають змогу ініціювати важливі для громади проєкти.

  • На базі місцевої бібліотеки проводяться семінари для людей літнього віку щодо цифрової грамотності.



Завдяки такій комплексній комунікаційній стратегії Мостиська міська рада зміцнює довіру до влади, підвищує рівень відкритості та забезпечує прозоре ухвалення рішень.




  1. Розвиток сфери відкритих даних та місцевої статистики

    Мостиська міська рада активно розвиває сферу відкритих даних, формуючи екосистему прозорої громади. Ця екосистема базується на принципах залученості, відкритості та доступності даних, що створює міцний фундамент для прийняття ефективних управлінських рішень на основі достовірної інформації. Важливим елементом цієї екосистеми є ініціативи, спрямовані на створення інструментів та умов для публічного доступу до даних.

    У 2024 році Мостиська міська рада приєдналась до Міжнародної хартії відкритих даних. Ця ініціатива дозволила громаді затвердити плани розвитку сфери відкритих даних, нормативні документи, що регулюють сферу відкритих даних, визначити відповідальну особу за публікацію наборів відкритих даних, отримати доступ до Місцевого порталу відкритих даних Львівщини та розпочати публікацію наборів відкритих даних, відповідно до законодавства.

  2. Забезпечення кібербезпеки та захисту даних

    З появою новітніх інформаційно-комунікаційних технологій та спеціалізованих інформаційних ресурсів у міській раді зростає потреба в організації ефективних заходів для забезпечення захисту інформації. Це включає впровадження комплексних рішень у сфері програмного забезпечення, технічного захисту та кібербезпеки. В сучасних умовах, коли кіберзагрози стають дедалі складнішими, створення надійної системи безпеки є ключовим пріоритетом для публічного управління.

    Відповідно до чинного законодавства України у сфері технічного захисту інформації та на виконання Плану реалізації Стратегії кібербезпеки України, усі інформаційно-телекомунікаційні системи органів державної влади та місцевого самоврядування повинні відповідати встановленим стандартам безпеки. Це передбачає перехід на сертифіковані програмні та апаратні засоби, які забезпечують захист конфіденційності, цілісності та доступності інформації. Особливу увагу приділяють впровадженню систем шифрування, захисту мережевих з'єднань, а також інструментів для виявлення та реагування на кібератаки.

    Працівники міської ради пройшли підвищення кваліфікації за програмою «Інформаційна безпека» та програми Дія.Освіта.

    Також Мостиська міська рада впровадила хмарний сервіс Cisco Umbrella у міській раді та в школах, що стало вагомим кроком у напрямку підвищення кібербезпеки та створенні безпечного цифрового середовища для навчання та роботи.

  3. Інформатизація сфери охорони здоров’я

    На сьогодні на території Мостиської територіальної громади працює КНП «Мостиська міська лікарня» та КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги». В складі ЦПМСД: 5 амбулаторій загальної практики сімейної медицини та 5 фельдшерсько-акушерських пунктів. Всі медичні заклади громади підключені до Інтернету.

    У контексті впровадження медичної реформи у всіх закладах запроваджено медичні інформаційні системи (МІС). Це сприяє якісному та оперативному звітуванню перед Національною службою здоров'я України, а також значно прискорює документообіг у межах закладу. Медичні заклади, що надають медичну допомогу, обрали інформаційну систему МІС "Helsi". Процес інформатизації сфери охорони здоров'я наразі охоплює такі напрямки:

    1. КНП «Мостиська міська лікарня» та КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» інтегровані з порталом "Дія", що дозволяє пацієнтам використовувати цифрові документи.

    2. Розроблено та впроваджено політики інформаційної безпеки, які активно застосовуються у щоденній роботі.

    3. КНП «Мостиська міська лікарня» та КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» використовує систему електронного документообігу, інтегровану із загальнодержавною системою електронної взаємодії органів виконавчої влади.

      З огляду на зазначене, першочерговими заходами з інформатизації сфери охорони здоров'я є:

      • подальша цифровізація медичних установ та забезпечення їх необхідними інструментами для надання якісних медичних послуг, зокрема шляхом розвитку телемедицини;

      • навчання медичних працівників основам кібербезпеки та кібергігієни;

      • розвиток і впровадження цифрових рішень, спрямованих на підвищення ефективності управління у сфері охорони здоров'я.





  4. Інформатизація сфери освіти

    Цифровізація освіти у Мостиській територіальній громаді є важливим етапом модернізації освітнього процесу. Їїактивне впровадження розпочалося ще до пандемії COVID-19, однак саме пандемія та війна суттєво прискорили цей процес. Збройна агресія проти України створила нові виклики щодо забезпечення безпеки учасників освітнього процесу, а також гарантування безперервного доступу до якісної освіти навіть у складних умовах, таких як повітряні тривоги чи перебування в укриттях.

    Завдяки спільним зусиллям Департаменту освіти і науки ЛОДА, Львівської обласної військової адміністрації, освітян та громади було реалізовано програму облаштування шкільних укриттів. Усі заклади освіти оснащені швидкісним доступом до Інтернету в укриттях. Це забезпечує можливість продовження освітнього процесу навіть в умовах надзвичайних ситуацій, підвищуючи його якість і доступність.

    Реагуючи на виклики, що постали з початком повномасштабного вторгнення країни-агресора, відповідно до Закону України від 05.02.2021 №1217-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» а також для забезпечення збереження цілісності та запобігання втрат персональних даних, відповідальними в органі управління освітою у 2022 році було забезпечено оцифрування усіх трудових книжок працівників відділу освіти та закладів освіти Мостиської міської ради на порталі Пенсійного Фонду України, проведено навчання працівників щодо користування Порталом ПФУ.

    У 2023 році усіма керівниками закладів освіти Мостиської міської ради було подано пакети документів та отримано особисті Кваліфіковані електронні підписи (КЕП) в органі Держказначейства. Це дозволило доєднати абсолютно усі заклади освіти до послуг «Дія.QR» та «Дія. Шеринг документів» і забезпечити можливість прийому документів для зарахування здобувачів та вихованців до закладів освіти в електронній формі відповідно до вимог чинного законодавства.

    Зарахування до закладів дошкільної освіти відбувається з використанням електронної черги у системі «еСадок». Це забезпечує прозорість процесу, доступність та зручність для батьків дошкільнят.

    Для 10 закладів освіти здійснено закупівлю електронного освітнього засобу «KM MEDIA ED PROFI» з навчально-дидактичним матеріалом для здобувачів освіти 1, 4, 5 та 7 класів. Надалі завдяки активному використанню та популяризації програмного забезпечення «KM MEDIA ED PROFI» у школах Мостиської міської ради видавництвом «Країна мрій» було подаровано дане ліцензійне програмне забезпечення ще 7 закладам освіти.

    У 2024-2025 роках учні 4-11 класів закладів освіти Мостиської міської ради приймали активну участь у онлайн-турнірі «Quiz діти. Безпека та захист України в освіті», організованому видавництвом «Країна мрій». В ході турніру школярі шліфували свої цифрові навички, познайомилися з учителями та учнями зі всієї України, перевірили рівень своїх знань в інтерактивному форматі.

    Ключовим елементом цифрової трансформації освіти стало впровадження електронних журналів та щоденників. Станом на 1 вересня 2024 року ці інструменти використовуються в усіх 19 закладах загальної середньої освіти Мостиської територіальної громади. Вони дозволяють значно знизити адміністративне навантаження на педагогів і надають батькам можливість оперативного контролю за успішністю дітей, роблячи навчальний процес більш прозорим та зручним. Окрім того, використання усіма закладами освіти єдиної платформи (портал «Нові знання») сприяє обміну досвідом між адміністраторами та між педагогічними працівниками закладів освіти, забезпечує оперативне реагування на проблеми, що виникають, та пришвидшує їх вирішення.

    Важливим досягненням у 2024 році стало впровадження в усіх закладах загальної середньої освіти Мостиської громади системи кібербезпеки Cisco Umbrella. Цей сервіс захищає учнів і вчителів від кібератак, блокуючи доступ до потенційно небезпечних ресурсів і забезпечуючи надійний захист персональних даних. Сервіс Cisco Umbrella став невід’ємною частиною безпечного цифрового освітнього середовища, що сприяє ефективному навчанню в умовах цифрової епохи.

    Заклади загальної середньої освіти Мостиської міської ради зареєструвалися та беруть участь у проєкті «Книгокрай». Платформа «Книгокрай» наповнена сучасною цільовою електронною книгою та має на меті популяризацію читання книг учнівською молоддю.

    Відповідно до реалій сьогодення, на виконання рішень Координаційної ради психологічної служби системи освіти Яворівського району, впродовж 2023-2024 років керівниками закладів освіти забезпечено комп’ютерною технікою фактично усіх працівників психологічної служби (практичних психологів та соціальних педагогів) закладів освіти, що було відзначено на підсумковому (за 2024 рік) засіданні Координаційної ради у січні 2025 року. Працівники психологічної служби працюють з використанням системи «Я – ПСИХОЛОГ», мають окремо створені веб-сторінки на сайтах закладів освіти, можуть використовувати усі необхідні онлайн-інструменти (опитування, анкетування, симулятори, тренінги та ін.) для запобігання булінгу, насильства серед учасників освітнього процесу, профілактики вживання алкогольних, наркотичних речовин та психотропних препаратів, здійснення профорієнтаційних та інших заходів. Це робить освітні простори безпечними та комфортними для усіх учасників освітнього процесу.

    Відповідно до статті 30 «Прозорість та інформаційна відкритість» Закону України «Про освіту» усі заклади освіти створили та ведуть власні Інтернет-ресурси, на котрих своєчасно розміщують інформацію про діяльність закладу освіти відповідно до вимог законодавства.

    Адмініструють цифрові процеси у закладах освіти переважно вчителі інформатики, для котрих створена та активно функціонує професійна спільнота. Очолює спільноту вчителька інформатики ОЗ «Твіржанський ЗЗСО І-ІІІ ступенів Мостиської міської ради» Оксана Солодкевич. Пані Оксана у 2023 році в рамках програми ЮНІСЕФ «Повернення до формального та неформального викладання й навчання в громаді для учнів і підлітків, в тому числі ВПО», що реалізується ГО «Тех Стартап Скул», за результатами конкурсу увійшла в десятку кращих системних адміністраторів Львівської області.

    Зусиллями О.Солодкевич, за сприяння голови Мостиської міської ради Мирослави ПЕЛЬЦ та начальника Гуманітарного управління Надії ГНАТОВСЬКОЇ організовано та проведено ряд заходів обласного рівня: тренінг «Основи кібергігієни» на базі Львівського вищого професійного училища комп’ютерних технологій та будівництва (2023 рік); зустріч професійних спільнот учителів інформатики Мостиської та Пустомитівської громад «Інформаційний батл» (2024 рік, м.Пустомити); Workshop «Безпечний код» за участі представників Департаменту освіти і науки ЛОДА, ГО «Інститут кібербезпеки та аналітики», журналістів (2025 рік, м.Мостиська).

    Завдяки цим ініціативам освіта у Мостиській територіальній громаді стає стійкішою до зовнішніх викликів і водночас формує у школярів важливі компетенції ХХІ століття, зокрема критичне мислення, цифрову грамотність та відповідальне використання інформаційних ресурсів. Основними напрямами подальшої інформатизації освітнього процесу є:

    • забезпечення закладів сучасним комп’ютерним обладнанням;

    • впровадження електронного документообігу в органі управління освітою та у закладах освіти;

    • створення цифрового освітнього контенту;

    • підвищення рівня кібербезпеки та кібергігієни серед учнів і педагогів;

    • залучення фахівців для впровадження інноваційних технологій навчання, зокрема дистанційного та змішаного навчання;

    • проведення цільового підвищення кваліфікації педагогічних працівників.



  5. Розвиток Геоінформаційної системи містобудівного кадастру (GIS)



Геоінформаційна система містобудівного кадастру (GIS) є інтегрованою платформою, що поєднує цифрові інструменти для збереження, обробки та надання доступу до геопросторових даних, метаданих та публічних ресурсів у сфері містобудування. Ця система забезпечує ефективну взаємодію з національними реєстрами та базами даних, сприяючи прозорому управлінню територіальним розвитком.



У рамках програми цифровізації Мостиської ТГ на 2025–2027 роки особливу увагу приділено наступним напрямкам:




  1. Інтероперабельність даних з національними системами:


    • Єдина державна електронна система у сфері будівництва (ЄДЕССБ);

    • Єдиний державний реєстр будівель та споруд (ЄДРА);

    • Національна інфраструктура геопросторових даних (НІГД);

    • Містобудівний кадастр на державному рівні (ДМБК);





2 Забезпечення доступу до містобудівної інформації для органів влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і громадян через електронні сервіси.



3. Розширення та модернізація серверної інфраструктури для забезпечення надійності та швидкодії системи в умовах зростання навантаження.



Очікувані результати:




  • Покращення умов для інвестиційної діяльності;

  • Прискорення розробки та затвердження містобудівної документації;

  • Підвищення ефективності контролю за дотриманням містобудівних норм і стандартів.

    Програма розвитку GIS в Львівській області сприятиме сталому розвитку регіону та його інтеграції у загальнонаціональну цифрову інфраструктуру.

    Основні заходи інформатизації в частині GIS включають:

  • АвтоматизаціяпроцесівобмінуданимиміжрегіональноюGISта національними системами, забезпечення відповідності форматів даних.

  • Модернізація серверів, апаратного та програмного забезпечення для роботи з великими обсягами даних.

  • Впровадження інструментів аналітики та прогнозування для моніторингу та аналізу розвитку територій.

  • Забезпечення кібербезпеки для захисту даних від несанкціонованого доступу та збоїв у роботі системи.




  1. Інформатизація у сфері забезпечення правопорядку

    У межах виконання обласної комплексної програми «Безпечна Львівщина» на 2021–2025 роки реалізуються заходи, спрямовані на посилення матеріально- технічного забезпечення правоохоронних органів Львівщини.

    З метою своєчасного та оперативного оповіщення населення про виникнення небезпеки на території Мостиської громади встановлено автоматизовані системи оповіщення БОУ-300 та блоки керування інформації. На виконання обласної комплексної програми «Безпечна Львівщина» на 2021–2025 роки Мостиська міська рада закупляла системи оповіщення, які були встановлені в навчальних закладах громади. Закуплено джерела резервного живлення для забезпечення безперебійної роботи систем оповіщення за умов можливого блекауту.

    З метою зміцнення законності, правопорядку, посилення захисту життя і здоров’я людей, а також забезпечення громадської безпеки в громаді були встановлені камери відеоспостереження.

  2. Розвиток цифрових навичок мешканців Мостиської ТГ



Цифрова компетентність у сучасному світі є важливою складовою успішної життєдіяльності. Вона передбачає впевнене, критичне та творче використання інформаційно-комунікаційних технологій у різних сферах життя, включаючи роботу, навчання, дозвілля та громадську діяльність. Її унікальність полягає у можливості розвитку інших компетентностей, таких як швидке вивчення мов чи підвищення соціальної активності. Європейський Союз визнав цифрову грамотність однією з восьми ключових компетентностей для навчання протягом усього життя.



За даними дослідження «Цифрова грамотність населення України», проведеного у 2021 році Програмою EGAP для Міністерства цифрової трансформації України, майже половина населення країни (47,8%) мала рівень цифрових навичок нижче базового, а 11,2% українців узагалі не володіли такими навичками. Проте вже у 2023 році ситуація значно покращилася: рівень людей з низькою цифровою грамотністю знизився до 40,4%, а частка тих, хто зовсім не мав цифрових навичок, скоротилася вдвічі — до 7,2%.



Особливі успіхи зафіксовані у Львівській області. Зокрема:




  • 93% мешканців тепер володіють базовими або вищими цифровими навичками, що перевищує середній показник по країні;

  • рівень володіння навичками створення цифрового контенту зріс з 37,6% до 60%, що свідчить про активне використання цифрових технологій у професійній сфері;

  • інформаційні та комунікаційні навички досягли рівня 91%, що забезпечує ефективніший пошук та обмін інформацією.



Ці позитивні зрушення стали можливими завдяки впровадженню освітніх і цифрових ініціатив у регіоні. Для подальшого підвищення цифрової грамотності на Львівщині активно впроваджується платформа Дія.Освіта, яка надає доступ до безкоштовних курсів для розвитку цифрових навичок. Працівниками Мостиської міської ради пройдено курси на тему «Як громаді стати цифровою», «Регіональна цифрова трансформація», «Цифрові держслужбовці».



ІV. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ПРОЄКТИ/РОБОТИ ІНФОРМАТИЗЦІЇ ГРОМАДИ



Метою Програми є покращення ефективності управління та підвищення рівня якості життя в громаді, підвищення рівня доступності цифрових сервісів і послуг для громадян, усунення людського фактору та корупційних ризиків в наданні публічних послуг та формування безпечного інформаційного середовища на базі сучасних цифрових технологій. Сприяння соціально-економічному розвитку громади шляхом упровадження сучасних та перспективних інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності громади, створення умов для модернізації інформаційної інфраструктури.



Головне завдання Програми – проведення цифровізації, інформатизації та цифрової трансформації в актуальних напрямках та сферах, які відповідають потребам мешканців та соціально-економічному розвитку громади.



Пріоритетними напрямами Програми є:




  1. Нормативно-правове, організаційне та методичне забезпечення програми інформатизації:


    • розробка нормативно-правових та технічних документів, методичних рекомендацій щодо організації виконання завдань Програми; створення, впровадження та адміністрування інформаційних систем і програмно-технічних комплексів, засобів інформатизації, механізмів інтеграції систем; організації цифрових робочих місць службовців; організації захисту інформаційної інфраструктури;

    • проведення науково-практичних конференцій, місцевих семінарів, круглих столів, відеоконференцій за участю керівників органів влади, науковців, представників громадських організацій та бізнес-структур щодо впровадження новітніх інформаційних технологій, електронного урядування тощо;

    • організація навчання фахівців органів місцевого самоврядування, у тому числі на базі спеціалізованих установ та підприємств, з питань цифрових навичок та компетенцій в частині використання цифрових інструментів в управлінській діяльності.



  2. Розвиток цифрової інфраструктури громади:

    • розвиток та поширення широкосмугової мультисервісної інфраструктури (мережі) на всій території області;

    • забезпечення покриття мережею Інтернет об’єктів соціальної інфраструктури та об’єктів, що надають публічні сервіси та послуги на території громади;

    • співпраця з міжнародними організаціями, донорами, фондами розвитку тощо у сфері розвитку та покращення цифрової інфраструктури громади.



  3. Інформатизація публічного управління в громаді:

    • вдосконаленняцифровоїінфраструктуриворганами публічної влади громади;

    • придбання засобів інформатизації для органів управління територіальної громади;

    • розширення системи електронного документообігу в органах управління територіальної громади;

    • навчання суб’єктів всіх форм власності щодо роботи з новими цифровими сервісами та послугами;

    • реінжиніринг публічних послуг, суб’єктами надання яких є публічні органи територіальної громади;

    • наближення центрів надання адміністративних послуг до мешканців;

    • підвищення рівня якості обслуговування в ЦНАПах;

    • розвиток та підтримка вебпорталів органів публічної влади громади;

    • підвищення захисту вебпорталів органів публічної влади громади;

    • застосування цифрових рішень для створення безбар’єрного простору;

    • розвиток інструментів е-демократії та їх застосування органами публічної влади громади;

    • активізація роботи з відкритими даними в територіальній громаді;

    • підвищення прозорості роботи органів публічної влади шляхом використання цифрових інструментів;

    • використання цифрових інструментів з метою покращення виконання інших функцій в сфері управління персоналом в органах публічної влади;

    • забезпеченнятехнічногозахистуінформації в інформаційно- телекомунікаційних системах та об’єктах інформаційної діяльності;

    • створення спеціально атестованих приміщень для проведення нарад щодо інформації з обмеженим доступом;

    • розвиток цифрових навичок публічних службовців, в тому числі щодо кібергігієни.



  4. Розвиток цифрових навичок мешканців області:

    • популяризація порталу «Дія. Цифрова освіта» серед мешканців, як інструменту самоосвіти;

    • використання наявної в громаді або в області соціальної інфраструктури для проведення семінарів, тренінгів, гуртків з метою поліпшення цифрових навичок мешканців.

      V ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

      Місцева програма інформатизації формується як складова частина Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2025-2027 роки і спрямовується на раціональне використання науково-технічного та промислового потенціалу, матеріально-технічних і фінансових ресурсів для створення сучасної інформаційної інфраструктури в інтересах вирішення комплексу поточних та перспективних завдань розвитку територіальної громади.

      Реалізація Програми здійснюватиметься із дотриманням таких основних принципів:

    • узгодженість пріоритетів інформатизації з основними напрямами програм соціально-економічного розвитку області та України в цілому;

    • координація з розробленими і такими, що реалізуються, державними, міжгалузевими, галузевими програмами інформатизації щодо цілей, етапів, ресурсів і об’єктів робіт;

    • спадковість, поступовість і безперервність при реалізації завдань Програми на наступні роки;

    • випереджаючий розвиток нормативно-правової бази регулювання відносин учасників створення, розповсюдження і використання інформаційних продуктів і послуг;

    • створення організаційних і фінансових основ для реалізації завдань Програми інформатизації;

    • моніторинг та оцінювання виконання завдань;

    • перерозподіл та концентрація ресурсів на користь найбільш результативних напрямів інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.





Фінансування Програми здійснюється в межах асигнувань, передбачених бюджетом територіальної громади, а також з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України. Обсяг коштів визначається щорічно в рішенні Мостиської міської ради про затвердження бюджету територіальної громади.



VI. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ



Нагляд за формуванням і виконанням Програми, оцінку якості виконання завдань (робіт) здійснює управління з питань цифрового розвитку Львівської обласної державної адміністрації.



Безпосередній контроль за виконанням заходів і завдань Програми здійснює відповідальний виконавець, а за цільовим та ефективним використанням коштів – головний розпорядник коштів – Мостиська міська рада.



VІI. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ У СФЕРІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ЇХ ВПЛИВ НА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ГРОМАДИ



Реалізація заходів Програми сприятиме значному підвищенню соціально- економічного рівня громади та забезпечить:




  1. Покращення доступу населення та підприємств до якісних і прозорих публічних послуг, що зменшить корупційні ризики.

  2. Розбудову сучасного інформаційно-телекомунікаційного середовища та цифрової інфраструктури громади.

  3. Створення безпечного інформаційного простору з використанням передових цифрових технологій.

  4. Розширення можливостей мешканців громади для безпечного та ефективного використання Інтернету з метою саморозвитку та ведення бізнесу через підвищення рівня цифрових навичок.

  5. Надання громадянам якісно нового рівня послуг у сферах освіти, медицини, культури тощо.

  6. Впровадження європейських стандартів та норм інформатизації в усі сфери життєдіяльності громади.

  7. Підвищення інвестиційної привабливості громади та покращення економічного клімату.

  8. Інтеграцію громади в сучасний цифровий простір та інноваційне суспільство.

    Очікувані результати виконання заходів Програми:

    • Забезпечення високого рівня захисту інформації відповідно до національних та європейських стандартів.

    • Використання сучасного ліцензійного програмного забезпечення на надійній технічній базі для забезпечення ефективної роботи органів влади та соціальних установ.

    • Створення єдиного безпечного цифрового простору для задоволення інформаційних та культурних потреб громади.

    • Запровадження новітніх технологій для збору, обробки та використання інформації в органах управління, що сприятиме прийняттю ефективних управлінських рішень.

    • Підвищення рівня цифрової грамотності населення через навчальні програми та інформаційні кампанії.

    • Реалізація інноваційних цифрових проєктів у сферах освіти, медицини, правопорядку.





Секретар ради Олег МАКАР