ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 27
Текст:МОСТИСЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
LХV ПОЗАЧЕРГОВА СЕСІЯ VІІІ СКЛИКАННЯ
Рішення №
м.Мостиська від 14 липня 2025 р.
Про внесення змін до рішення Мостиської міської ради
№35 від 23 грудня 2020 року
«Про Бюджетний регламент бюджету
Мостиської міської ради (територіальної громади)»
Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України, Наказу Міністерства фінансів України від 31.05.2019 № 228 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо підготовки та затвердження Бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу на місцевому рівні», з метою упорядкування процесів формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, що здійснюються Мостиської міської радою протягом бюджетного періоду, чіткої координації учасників бюджетного процесу, Мостиська міська рада вирішила:
- Внести зміни до рішення №35 від 23.12.2020 року «Про Бюджетний регламент бюджету Мостиської міської ради (територіальної громади)» виклавши його в новій редакції, що додається.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.
Міський голова Мирослава ПЕЛЬЦ
Додаток до рішення
Мостиської міської ради
№35 від 23.12.2020
(в редакції рішення № від 14.07.2025)
Бюджетний регламент
бюджету Мостиської міської ради (територіальної громади)
(нова редакція)
I. Загальні положення
1.Цей Бюджетний регламент визначає організаційні засади проходження бюджетного процесу під час складання, розгляду, затвердження, виконання та звітування про виконання бюджету Мостиської міської ради (територіальної громади).
2.Бюджетний регламент розроблений з урахуванням норм Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс), законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших нормативно-правових актів України, що регулюють бюджетні відносини.
3.Затвердження та скасування Бюджетного регламенту здійснюється рішенням сесії Мостиської міської ради.
4.У цьому Бюджетному регламенті терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі та інших нормативно-правових актах.
II. Складання та схвалення прогнозу бюджету Мостиської міської ради (територіальної громади)
Фінансове управління Мостиської міської ради щороку спільно з головними розпорядниками коштів складає прогноз бюджету Мостиської міської ради ( територіальної громади)
- (далі – Прогноз бюджету).
- Прогноз бюджету складається:
- відповідно до цілей та пріоритетів, визначених у прогнозних та програмних документах економічного і соціального розвитку України і відповідної території;
- з урахуванням Бюджетної декларації, вимог статті 751 752Кодексу та організаційно-методичних засад складання прогнозу місцевого бюджету, доведених Міністерством фінансів України;
- за типовою формою прогнозу місцевого бюджету, визначеною Міністерством фінансів України.
- Фінансове управління:
- визначає основні організаційні засади процесу підготовки пропозицій до Прогнозу бюджету;
- прогнозує обсяги доходів міського бюджету на середньостроковий період;
- визначає обсяги фінансування міського бюджету, повернення кредитів до міського бюджету та орієнтовні граничні показники видатків міського бюджету і надання кредитів з міського бюджету на середньостроковий період;
- розробляє та доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки пропозицій до Прогнозу бюджету та орієнтовні граничні показники видатків та надання кредитів міського бюджету на середньостроковий період.
- Для забезпечення своєчасного складання Прогнозу бюджету фінансове управління готує та до 1 травня року, що передує плановому, подає до Мостиської міської ради План заходів щодо складання Прогнозу бюджету, в якому визначаються:
- конкретні заходи з підготовки матеріалів для складання Прогнозу бюджету;
- терміни подання матеріалів;
- відповідальні за підготовку та подання матеріалів.
- Мостиська міська рада щорічно не пізніше 15 травня року, що передує плановому, затверджує План заходів щодо складання Прогнозу бюджету.
- Рішенням виконавчого комітету Мостиської міської ради затверджується склад робочої групи з підготовки Прогнозу бюджету.
- Учасники бюджетного процесу (головні розпорядники бюджетних коштів), які визначені відповідальними виконавцями, зобов’язані забезпечити своєчасну підготовку та подання бюджетних пропозицій (запитів), інформацію про публічні інвестиції територіальної громади, необхідних для складання Прогнозу бюджету.
- Мостиської міської ради не пізніше 1 вересня року, що передує плановому, розглядає та схвалює Прогноз бюджету і у п’ятиденний строк подає його разом із фінансово-економічним обґрунтуванням до міської ради.
- Фінансово-економічне обґрунтування має містити розрахунки і пояснення до положень і показників, визначених Прогнозом бюджету (включаючи пояснення відмінностей від прогнозу, схваленого у попередньому бюджетному періоді, орієнтовні показники витрат бюджету за функціональною класифікацією видатків та кредитування бюджету із зазначенням пріоритетних напрямів).
10. Розгляд Прогнозу бюджету Мостиської міської ради (територіальної громади) здійснюється за процедурою, визначеною Регламентом ради.
11. Керівник фінансового управління, керівники структурних підрозділів Мостиської міської ради та інші учасники бюджетного процесу, відповідальні за підготовку Прогнозу бюджету, беруть участь у розгляді Прогнозу бюджету Мостиської міської ради ( територіальної громади) та її постійними комісіями.
12. Фінансове управління забезпечує підготовку матеріалів для оприлюднення інформації про Прогноз бюджету з урахуванням вимог статті 28 Кодексу та Закону України «Про доступ до публічної інформації».
III. Складання проекту бюджету Мостиської міської ради (об»єднаної територіальної громади)
- Мостиська міська рада розробляє проект бюджету Мостиської міської ради ( територіальної громади) (далі – Проект бюджету), який ґрунтується на показниках Прогнозу бюджету, схваленому у році, що передує плановому.
- Мостиська міська рада надає необхідну інформацію центральним органам виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідній сфері – для проведення розрахунків обсягів міжбюджетних трансфертів та інших показників; Комітету Верховної Ради України з питань бюджету – для розгляду цих розрахунків.
- Фінансове управління визначає основні організаційно-методичні засади формування Проекту бюджету на плановий рік, відповідає за складання Проекту бюджету та підготовку проекту рішення про проект бюджету Мостиської міської ради ( територіальної громади) .
- Мостиська міська рада щорічно не пізніше 1 вересня року, що передує плановому, приймає рішення про заходи щодо підготовки Проекту бюджету, яким:
- затверджує План заходів щодо складання Проекту бюджету;
- затверджує склад робочої групи з питань формування Проекту бюджету;
- врегульовує інші питання з координації учасників бюджетного процесу під час складання проекту бюджету.
- враховує під час підготовки проєкту рішення про бюджет Мостиської міської ради розподіл коштів на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів і програм публічних інвестицій, проведеного комісією з питань розподілу публічних інвестицій з урахуванням результатів пріоритезації відповідних проєктів і програм, внесених до єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій регіону, та ступеня їх готовності до реалізації
- Учасники бюджетного процесу, які визначені відповідальними виконавцями, зобов’язані забезпечити своєчасну підготовку та подання матеріалів, необхідних для складання Проекту бюджету.
- Фінансове управління, згідно з типовою формою бюджетних запитів, визначеною Міністерством фінансів України, та з урахуванням особливостей складання проектів місцевих бюджетів на плановий рік розробляє і до 1 жовтня року, що передує плановому, доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкцію з підготовки бюджетних запитів.
- Головні розпорядники бюджетних коштів організують розроблення бюджетних запитів та їх подання фінансове управління у встановлені ним терміни та порядку.
- Головні розпорядники коштів забезпечують своєчасність, достовірність та зміст поданих бюджетних запитів, які мають містити всю інформацію, необхідну для аналізу показників Проекту міського бюджету, згідно з доведеними вимогами.
- При підготовці бюджетних запитів головні розпорядники коштів місцевого бюджету у першочерговому порядку враховують потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати; на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами. Ліміти споживання енергоносіїв у натуральних показниках для кожної бюджетної установи встановлюються виходячи з обсягів відповідних бюджетних асигнувань.
10.Фінансове управління доводить до головних розпорядників коштів в одноденний термін з дня отримання від Міністерства фінансів України інформацію відповідно до частин 1, 8 та 9 статті 75, 752Кодексу, зокрема:
- показники міжбюджетних трансфертів на плановий рік та методики їх визначення;
- текстові статті проекту закону про Державний бюджет України, прийнятому у другому читанні;
- інші показники та організаційно-методологічні вимоги щодо складання проектів місцевих бюджетів.
11.Головні розпорядники коштів забезпечують звірку вихідних даних, що враховані відповідними центральним органам виконавчої влади при розрахунку обсягів міжбюджетних трансфертів.
12.Фінансове управління враховує під час підготовки проєкту рішення про бюджет Мостиської міської ради розподіл коштів на підготовку та реалізацію публічних інвестиційних проєктів і програм публічних інвестицій, проведеного комісією з питань розподілу публічних інвестицій з урахуванням результатів пріоритезації відповідних проєктів і програм, внесених до єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій регіону, та ступеня їх готовності до реалізації.
13. Проект рішення про бюджет Мостиської міської ради готується фінансовим управлінням, згідно із типовою формою, доведеною Міністерством фінансів. Разом з проектом рішення про бюджет Мостиської міської ради подаються матеріали, визначені частиною 1 статті 76 Кодексу.
14.Проект рішення про бюджет Мостиської міської ради разом з інформацією про публічні інвестиції територіальної громади схвалюється виконовчим комітетом до 1 грудня року, що передує плановому.
15.Фінансове управління забезпечує підготовку матеріалів та: - оприлюднення схваленого проекту рішення про бюджет шляхом розміщення на офіційних сайтах _ mostyska-gromada.gov.ua не пізніше як за 10 робочих днів до дати його розгляду на сесії ради;
IV. Розгляд проекту рішення про бюджет Мостиської міської ради ( територіальної громади)
1.Проект рішення про бюджет Мостиської міської ради ( територіальної громади) розглядається відповідно до її Регламенту (далі – Регламент ради).
2.Мостиська міська рада подає проект рішення про бюджет Мостиської міської ради( територіальної громади) не пізніше 10 грудня року, що передує плановому.
3.Проект рішення про бюджет Мостиської міської ради розробляється відповідно до типової форми, визначеної Міністерством фінансів України.
4.Пропозиції до проекту рішення про бюджет Мостиської міської ради, опрацьовуються відповідними структурними підрозділами Мостиською міською радою протягом двох днів з дня їх отримання. Інформація за результатами розгляду надається фінансовому відділу для узагальнення.
Пропозиції до проекту міського бюджету повинні відповідати наступним вимогам:
- пропозиції щодо збільшення видатків, передбачених проектом рішення про бюджет, мають визначати джерела покриття таких видатків, а пропозиції про зменшення доходів бюджету мають визначати джерела компенсації втрат доходів бюджету або види та обсяги видатків, що підлягають відповідному скороченню;
- пропозиції до проекту бюджету та пропозиції до текстових статей рішення про бюджет не можуть призводити до збільшення місцевого боргу і місцевих гарантій порівняно з їх граничним обсягом, передбаченим у поданому проекті рішення про бюджет Мостиської міської ради.
5.Всі пропозиції розглядаються фінансовим управлінням в межах балансу бюджету на плановий рік.
6.При доопрацюванні проекту рішення про бюджет Мостиської міської ради враховується інформація, відповідно до частини дев’ятої статті 75,752Кодексу.
7.Під час розгляду проекту рішення про бюджет та її постійними комісіями беруть участь представники Мостиської міської ради, фінансове управління, головні розпорядники коштів.
V. Затвердження рішення про бюджет Мостиської міської ради (територіальної громади)
- Мостиська міська рада розглядає проект рішення про бюджет Мостиської міської ради( територіальної громади) разом з інформацією про публічні інвестиції територіальної громади на пленарному засіданні не пізніше 25 грудня року, що передує плановому.
- Проект рішення про бюджет Мостиської міської ради розглядається на пленарному засіданні Мостиської міської ради відповідно до її Регламенту ради та з урахуванням особливостей, визначених цим Бюджетним регламентом.
- Якщо до 1 грудня року, що передує плановому, Верховною Радою України не прийнято закон про Державний бюджет України, при затвердженні бюджету Мостиської міської ради враховуються обсяги міжбюджетних трансфертів, визначені у проекті закону про Державний бюджет України на плановий бюджетний період, поданому Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України.
Фінансове управління готує та подає проект рішення про внесення змін до рішення про бюджет Мостиської міської ради щодо приведення обсягів міжбюджетних трансфертів у відповідність із законом про Державний бюджет України.
У двотижневий строк з дня офіційного опублікування закону про Державний бюджет Україн Мостиська міська рада приводить обсяги міжбюджетних трансфертів у відповідність із законом про Державний бюджет України. - Мостиська міська рада забезпечує оприлюднення рішення про бюджет Мостиської міської ради на плановий рік не пізніше ніж через десять днів з дня його прийняття на офіційному сайті Мостиської міської ради mostyska-gromada.gov.ua .
VI. Організація виконання бюджету Мостиської міської ради (територіальної громади)
- Мостиська міська рада забезпечує виконання бюджету Мостиської міської ради ( територіальної громади).
- Фінансове управління здійснює загальну організацію та управління виконанням бюджету, координує діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету Мостиської міської ради ( територіальної громади).
- Казначейське обслуговування бюджету Мостиської міської рад (територіальної громади) здійснюється УДКС України Мостиського району у Львівській області (далі – орган Казначейства) відповідно до статті 43 Кодексу.
4. Бюджет Мостиської міської ради (територіальної громади) виконується за розписом, який затверджує начальник фінансового управління у місячний термін з дня прийняття рішення про бюджет Мостиської міської ради
До затвердження розпису бюджету Мостиської міської ради (територіальної громади) затверджується тимчасовий розпис бюджету Мостиської міської ради на відповідний період ( у разі недотримання термінів затвердження бюджету).
5.Порядок складання і виконання розпису бюджету затверджується наказом начальника фінансового управління.
Розпис бюджету повинен бути збалансованим. Для його збалансування можуть отримуватися позики на покриття тимчасових касових розривів бюджету Мостиської міської ради за рахунок єдиного казначейського рахунку у порядку, встановленому Кодексом.
6.Після затвердження розпису бюджету, але не пізніше ніж через 30 днів після затвердження бюджету Мостисьської міської ради, фінансове управління Мостиської міської ради надає його органу Казначейства на паперових та електронних носіях.
7.Виконання бюджету здійснюється відповідно до норм Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 № 938 та іншого бюджетного законодавства.
8.З метою упорядкування процедури розподілу коштів бюджету Мостиської міської ради ( територіальної громади) :
- Фінансове управління готує розпорядження готує про розподіл коштів загального/спеціального фонду ;
- головні розпорядники бюджетних коштів подають заявку на виділення коштів, відповідно до зареєстрованих бюджетних зобов’язань, за один робочий день до вищезазначеного терміну;
- за обґрунтованим поданням головного розпорядника фінансове управління може готувати розпорядження про виділення коштів позачергово;
- розпорядження про виділення коштів загального фонду бюджету для проведення незахищених статей видатків готується лише при відсутності зареєстрованих зобов’язань за захищеними статтями видатків бюджету, які не виплачені у строки, встановлені договорами або іншими актами, в межах залишків невикористаних асигнувань.
9.Головні розпорядники коштів та розпорядники нижчого рівня бюджету Мостиської міської ради( територіальної громади) забезпечують подання органу Казначейства мережі розпорядника коштів місцевого бюджету (реєстру змін до мережі) відповідно до 15 грудня та до 20 грудня року, що передує плановому.
10.Головні розпорядники коштів Мостиської міської ради організовують складання та затвердження паспортів бюджетних програм відповідно до вимог та в терміни, визначені бюджетним законодавством, забезпечують достовірність і повноту інформації, що в них міститься, а також їх оприлюднення.
11.Якщо до початку нового бюджетного періоду не прийнято рішення про бюджет Мостиської міської ради при формуванні надходжень та здійсненні витрат Мостиською міською радою застосовуються норми статті 79 Кодексу та закону про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період (у разі несвоєчасного набрання чинності таким законом - норми пунктів 3-5 частини другої статті 41 Кодексу).
12.Для забезпечення координації дій учасників бюджетного процесу впродовж бюджетного періоду з питань виконання бюджету Мостиської міської ради фінансове управління може затвердити План заходів з організації виконання бюджету Мостиської міської ради, у якому визначити терміни та відповідальних за виконання відповідних процедур на стадії виконання бюджету за доходами, видатками та кредитуванням.
VII. Внесення змін до рішення про бюджет Мостиської міської ради (територіальної громади)
- Протягом бюджетного року до рішення про бюджет можуть вноситися зміни з урахуванням вимог статей 78 та 23 Кодексу.
- Внесення змін до рішення про бюджет здійснюється за процедурою, визначеною Регламентом ради, з урахуванням особливостей, визначених цим Бюджетним регламентом.
- Проект рішення про внесення змін до бюджету Мостиської міської ради, для забезпечення його збалансованості, може розглядатися лише у разі наявності офіційного висновку фінансового управління (крім проектів рішень, поданих Мостиською міською радою, розробником яких є фінансове управління).
VІІІ. Підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету Мостиської міської ради ( територіальної громади)
- Звітність про виконання бюджету Мостиської міської ради складає та подає фінансовому управлінню орган Казначейства відповідно до вимог, встановлених статтями 58-61 та 80 Кодексу.
- Фінансове управління забезпечує підготовку та публікацію інформації про виконання бюджету з урахуванням вимог ст. 28 Кодексу:
- за підсумками місяця/кварталу - у двомісячний строк після завершення відповідного бюджетного періоду;
- за підсумками року – до 1 березня року, що настає за звітним.
- Головні розпорядники коштів забезпечують підготовку та подання фінансовому управлінню звіту по мережі, штатам і контингентам у терміни, визначені ним.
- Для організації роботи з підготовки річної звітності про виконання бюджету фінансове управління може затверджувати План заходів щодо організації роботи з підготовки річної звітності про виконання бюджету Мостиської міської ради.
- За результатами розгляду річного звіту Мостиська міська рада затверджує його або приймає інше рішення з цього приводу.
- Головні розпорядники коштів забезпечують оприлюднення та публічне представлення інформації про виконання бюджетних програм відповідно до норм статті 28 Кодексу та Закону України «Про доступ до публічної інформації».
- Учасники бюджетного процесу, які визначені відповідальними виконавцями, зобов’язані забезпечити своєчасну підготовку та подання матеріалів, необхідних для складання звітності про виконання бюджету.
Секретар ради Олег МАКАР